8 نکته مهم در خرید لباس بچه‌گانه


حمید دلدار 1401-11-23 10 دقیقه مطالعه
8 نکته مهم در خرید لباس بچه‌گانه

 

در خرید لباس برای کودکان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نگرانی‌های والدین برای خرید لباس بچه‌گانه از سایز و جنس لباس شروع می‌شود تا به قیمت مناسب و راحتی کودک در لباس برسد، پس باید به یک سری نکات توجه شود تا از خرید خود راضی باشیم.

لباس بچه‌گانه

8 نکته مهم در خرید لباس بچه‌گانه

سایز و اندازه مناسب لباس بچه‌گانه

یکی از نکات خیلی مهم هنگام انتخاب لباس بچه‌گانه سایز درست و اندازه مناسب کودکتان است که نیازمند دقت بیشتری است. اکثر دسته‌بندی لباس بچه‌گانه براساس سن کودکان است اما یک مشکلی که وجود دارد این است که برخی از کودکان نسبت به همسالان خود جثه بزرگتر یا کوچکتری دارند در این مواقع باید به سایز و اندازه خود کودک توجه کرد. سایز و اندازه لباس بچه‌گانه مهم است چون اگر لباس تنگ باشد باعث آزار او می‌شود و اگر گشاد باشد در دست و پای کودک گیر می‌کند بنابراین هنگام خرید لباس بچه‌گانه باید حتما کودک را همراه خود ببرید یا اگر برای شما مقدور نیست یکی از لباس‌های او را همراه خود داشته باشید.

 کیفیت و جنس لباس بچه‌گانه

لباس باکیفیت برای کودکان لباسی است که در کنار کیفیتی که دارد قیمت مناسبی هم داشته باشد و لزوما همیشه این گونه نیست که هر چه قیمت لباس بچه‌گانه بالاتر باشد حتما کیفیت بیشتری هم دارد. یکی از عواملی که برای کیفیت لباس باید در نظر گرفته شود ضخامت پارچه لباس است که اگر خیلی نازک باشد باید در خرید آن لباس بیشتر فکر کرد. اصولا لباس بچه‌گانه جنس پنبه‌ای، نخی یا کتان دارد و لازم به ذکر است که لباس‌های پشمی گزینه خوبی برای کودکان نمی‌باشند چون باعث ایجاد حساسیت می‌شوند.

کمد لباس بچه‌گانه

کمد لباس بچه‌ها

 رنگ لباس بچه‌گانه

یکی از تاثیرگذارترین نکات برای حفظ روحیه کودکان رنگ لباس آن‌ها است، بنابراین هنگام خرید لباس بچه‌گانه والدین باید به کودکان اجازه دهند که با اختیار خود رنگ مورد علاقه شان را انتخاب کنند. رنگ‌های روشن کودکان خردسال را به سمت خود جذب می‌کند و روحیه و شادابی آن‌ها را افزایش می‌دهد پس هنگام خرید یا انتخاب لباس برای کودکان خود لباس‌هایی با رنگ روشن را برگزینید.

تاثیر رنگ‌های شاد و جذاب بر روی روحیه‌ی کودکان

رنگ‌های شاد و جذاب در روحیه کودکان تاثیر بسیار زیادی دارد

البته باید به این نکته هم توجه شود که کودکان مثل بزرگترها حواسشان به تمیزی لباس‌هایشان نیست؛ بنابراین اگر نسبت به این موضوع حساس هستید بهتر است لباسی را انتخاب کنید که طرح‌های شلوغ دارند و یا کمی تیره هستند که لکه‌ها خیلی نشان داده نشوند. طوبی‌مد دسته‌بندی ویژه‌ای برای کودکان در نظر گرفته است

چه لباس‌هایی مناسب کودکان نیستند؟

لباس‌‌هایی که زیپ یا دکمه های رنگی و جذاب دارند برای کودکان پیشنهاد نمی‌شوند چون ممکن است به راحتی جدا شوند و کودک را در معرض خفگی قرار دهند.

  • لباس بچه‌گانه زرق و برقی

لباس‌هایی که پارچه‌های براق یا تور و گیپور دارند ظاهر کودکان را خیلی جذاب می‌کنند ولی باید توجه داشته باشید که ممکن است پوست بچه‌ها را آزار دهد و باعث ایجاد خراش یا قرمزی شود.

راحتی لباس ‌بچه‌گانه

در هنگام انتخاب و خرید لباس بچه‌ باید حتما به راحت بودن کودک در آن لباس توجه شود تا کودک احساس راحتی و آرامش داشته باشد در غیر این صورت ممکن است کودک احساس ناراحتی خود را با گریه ابراز نماید؛ بنابراین پس از پرو لباس هنگام خرید از کودک در مورد راحتی لباسش سوال کنید.

لباس بچه‌گانه

راحتی لباس بچه‌ها

حراجی‌های لباس بچه‌گانه را از دست ندهید

خرید مقرون به صرفه برای کودکان نیازمند این است که تخفیفات فروشگاه‌ها و حراجی‌های آخر فصل از دست نروند؛ تعداد زیادی از فروشگاه‌های آنلاین و پیج‌های اینستاگرامی تخفیفات ویژه‌ای برای لباس بچه‌گانه دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در طوبی‌مد یک قسمتی به نام تخفیف یاب وجود دارد که همه محصولات تخفیف‌دار به نمایش گذاشته می‌شوند و شما می‌توانید با مراجعه به این بخش از تخفیف‌های موجود برای خرید لباس بچه‌گانه استفاده کنید و یک خرید به یاد ماندنی را برای خود و کودکانتان رقم بزنید.

Picture5

انتخاب لباس بچه‌گانه متناسب با فصل

کودکان به طور مدام در حال رشد هستند بنابراین باید برای خرید لباس‌های زمستانی مثل کت یا کاپشن به سایز لباس توجه شود و پیشنهاد می‌شود معمولا کمی بزرگتر انتخاب شوند و همچنین برخی از لباس‌های تابستانی از جنس پلاستیک هستند که باید از خرید آن‌ها خودداری کرد.  

تاثیر اکسسوری در استایل کودکان

استایل کودکان مانند بزرگسالان می‌تواند تحت تاثیر اکسسوری‌های مناسب سن و سلیقه‌شان باشد؛ که غالبا اکسسوری‌های اسپرت در استایل کودکان بیشتر استفاده می‌شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*