آشنایی با استایل اولد مانی | ظرافت و اصالت با استایل اولد مانی


فاطمه مرادیان 1403-02-12 12 دقیقه مطالعه
آشنایی با استایل اولد مانی | ظرافت و اصالت با استایل اولد مانی

 

استایل اولد مانی چیست؟

به طور سنتی، استایل اولد مانی با زنان ثروتمند طبقه‌ی بالا که وارث ثروت خانوادگی بودند، گره خورده است، اما امروزه این مفهوم تکامل یافته و صرفاً مختص به یک قشر خاص اجتماعی نیست. هر فردی با الهام گرفتن از اصول این سبک می‌تواند ظاهری شیک و باکلاس برای خود رقم بزند.

اصطلاح اولد مانی (Old-Money) در دنیای مد و سبک زندگی به ترند داغ این روزها تبدیل شده است، اما این مفهوم فراتر از صرفاً یک مد گذراست؛ بلکه فلسفه‌ای را در بر می‌گیرد که برپایه وقار و ظرافت پنهان، زیبایی کلاسیک و جاودان و احترام عمیق به سنت بنا شده است.

استایل اولدمانی

استایل اولد مانی؛ مناسب برای خانم‌ها و آقایان

چگونه به سبک اولد مانی لباس بپوشیم؟

برای دستیابی به این استایل، روی داشتن لباس‌های کلاسیک و خوش‌دوخت که ستون اصلی ظاهر «عتیقه‌ای» هستند، تمرکز کنید. داشتن چند لباس باکیفیت و با دوام که به درستی اندازه شده و ظاهری تمیز و مرتب دارند، بسیار با ارزش‌تر از انبوهی لباس‌های ترند و بی‌کیفیت است. لباس‌های ضروری این سبک شامل موارد زیر می‌شوند:

کت و شلوار شیک و باکلاس، به سبک اولد مانی

در دنیای اولدمانی کت و شلوار حکم امضا لباس را دارد. با این حال، در اینجا کت و شلوار فراتر از یک تکه لباس است، بیشتر شامل نمایش ظرافت و اعتماد به نفس است. دوخت سفارشی حرف اول را می‌زند، هر کدام از اجزا باید به خوبی روی تن شما بنشیند و شخصیت‌ شما را نشان دهد. به سراغ رنگ‌های کلاسیک مانند سرمه‌ای، ذغالی و قهوه‌ای سوخته بروید، که هیچوقت از مد نمی‌افتند. خط‌خطی‌های ظریف یا چهارخانه‌های ملایم هم می‌توانند بدون آن که توی ذوق بزنند، لباس را جذاب‌تر کنند.

کت و شلوار در این سبک، صرفا یک لباس نیست، یک اثر هنری است که با برش و دوخت خاص، اندام را خوش‌فرم‌تر نشان می‌دهد که هرچه دوخت آن تمیزتر باشد، نشان دهنده کیفیت و اهمیت یک استایل است.

کت و شلوار در استایل اولدمانی

کت و شلوار در استایل اولدمانی

کت‌های تک شیک و مجلل

بلیزر خوش‌دوخت نمادی از چندکاره بودن و استایل در دنیای عتیقه‌ای است. این لباس می‌تواند با توجه به نوع استایل شما، چهره‌های متفاوتی به خود بگیرد. در دنیای اولدمانی مهم نیست کت تک‌ چگونه است، مهم این است که برش خوبی داشته باشد و نشان دهنده شخصیت شما باشد. کت تک بیشتر از یک لباس است؛ یعنی می‌شود با پوشیدن آن به همه جا رفت؛ از مهمانی تا سر کار و هر جای دیگری و همچنان شیک و خوش استایل بود. برای پوشیدن و ست کردن آن هم می‌توانید آن را با یک شلوار جین یا یک لباس مجلسی بپوشید و همیشه خوش‌تیپ باشید.

کت تک در استایل اولدمانی

کت تک در استایل اولدمانی

نقش کلیدی پیراهن‌ها و بلوزها در استایل اولد مانی

پیراهن‌های اتوکشیده و بلوزهای خوش‌گل، از آن دسته لباس‌های پایه هستند که در این استایل حسابی جا دارند. این لباس‌ها هم شما را خوش‌تیپ‌تر می‌کنند و هم راحت هستند. جنس آن‌ها از نخ مصری و ابریشم است که یعنی کیفیت و دوام بالایی دارند.

بسیار مهم است که در انتخاب سایز این لباس‌ها دقت کنید که اندازه‌ باشند و به خوبی در تن شما قرار بگیرند تا اندام شما را زیباتر نشان بدهند. در دنیای اولدمانی یک پیراهن یا بلوز زیبا، یک جور احترام گذاشتن به سادگی و شیک‌پوشی است.

نقش پیراهن‌ها در استایل اولدمانی

نقش پیراهن‌ها در استایل اولدمانی

شلوارها و دامن‌های مجلسی کلاسیک

شلوارهای مجلسی و دامن‌های برش‌دار، ارکان اصلی دستیابی به یک استایل اولدمانی و باوقار هستند. راز این ظرافت، در دوخت لباس نهفته است. هرکدام از این لباس‌ها باید با برش بی‌نقص، انعکاسی از استایل منحصربه‌فرد شما باشد. برای داشتن ستی که نماد زنانگی اصیل و باوقار است، آن‌ها را با یک بلوز خوش‌دوخت و یک کت تک  کلاسیک ست کنید.

این لباس‌ها صرفاً پوشش نیستند، بلکه ادای احترامی به هنر زنانگی کلاسیک به شمار می‌آیند.شلوارهای پارچه‌ای خوش‌ برش و دامن‌های زیبا، در داشتن یک تیپ جذاب اولدمانی خیلی مهم هستند. ولی مهم‌تر از آن این است که لباس اندازه تن باشد. با یک بلوز زیبا و یک کت تک ساده می‌توانی ست‌ کنی تا هم راحت  و هم شیک باشید.

شلوارهای کلاسیک در استایل اولدمانی

شلوارهای کلاسیک در استایل اولدمانی

لباس شب در استایل اولد مانی نهایت زنانگی

لباس شب در دنیای اولدمانی جایگاه ویژه‌ای دارد. این لباس‌ها نماد اوج زنانگی و ظرافت به شمار می‌آیند. پس در هنگام انتخاب‌ آن‌ها، سراغ مدل‌های کلاسیک و ماندگار بروید. به جزئیات لباس و کیفیت پارچه هم خیلی دقت کنید. این لباس‌ها فراتر از یک تکه پارچه‌ هستند، بلکه تجلیلی از زیبایی و وقار شخصی‌ هستند. تمام دوخت‌‌های آن ظرافت و اعتمادبه‌نفس شما را نشان می‌دهند.
با انتخاب یک لباس شب یا یک لباس مجلسی خوش‌دوخت، می‌توانید در هر مناسبتی بدرخشيد و با وقار و اعتمادبه‌نفس تمام، زنانگی و زیبایی خود را به نمایش بگذارید.

لباس شب در استایل اولد مانی

لباس شب در استایل اولد مانی

اکسسوری در استایل اولد مانی

در دنیای اولدمانی، اکسسوری‌ها باید بیشتر از اینکه جلب توجه کنند، خاص و باکلاس باشند. سراغ جواهرات ظریف و کلاسیک بروید، کیف‌های دستی ساده ولی باکیفیت را انتخاب کنید و از روسری‌هایی استفاده کنید که استایل‌ شما را شیک‌تر کنند.

نقش اکسسوری‌ها در استایل اولدمانی

نقش اکسسوری‌ها در استایل اولدمانی

کفش در استایل اولد مانی

در استایل اولدمانی، کیفیت و مدل کفش حرف اول را می‌زند. کفش‌ها در این سبک سرمایه‌گذاری‌هایی ارزشمند محسوب می‌شوند که باید با دقت انتخاب شوند.

کفش‌ها در استایل اولدمانی

کفش‌ها در استایل اولدمانی

بهترین انتخاب برای کفش‌ها در استایل  اولد مانی:

  • کفش چرم: ظرافت و کلاسیک بودن چرم، آن را به ماده‌ای ایده‌آل برای کفش‌های اولدمانی تبدیل می‌کند.
  • پاشنه متوسط تا کوتاه: این نوع پاشنه‌ها هم شیک هستند و هم برای استفاده‌ی روزمره مناسب‌اند.
  • مدل نوک انگشتی: این مدل ظرافت و زنانگی را به استایل شما می‌بخشد.
  • کفش‌های غیرچرمی:در حالی که کفش چرم بهترین انتخاب برای استایل اولدمانی است، می‌توانید از کتانی‌های ساده و باکیفیت نیز استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در موقعیت‌های رسمی، کفش چرم همیشه انتخاب شیک‌تری خواهد بود.

آراستگی آخرین مهر تائید استایل اولد مانی

ظاهری بی‌نقص، کلید اصلی است. مدل موهای کلاسیک را انتخاب کنید، همیشه مرتب باشید و از آرایش ملایم استفاده کنید، عطر هم باید با استایل شما هماهنگ باشد.

آراستگی در استایل اولدمانی

آراستگی در استایل اولدمانی

مهم‌ترین نکات استایل اولد مانی

  • کیفیت: به جای مدهای زودگذر، روی لباس‌های باکیفیت و بادوام سرمایه‌گذاری کنید.
  • سادگی: از طرح‌ها و رنگ‌های شلوغ پرهیز کنید و به دنبال ظاهری ساده و شیک باشید.
  • ظرافت: به جزئیات توجه کنید و از اکسسوری‌های ظریف و باکیفیت استفاده کنید.

درآخر باید بدانید ثروتمند بودن برای داشتن استایل اولد مانی ضروری نیست. با انتخاب‌های هوشمندانه و خلاقانه می‌توانید ظاهری شیک و ماندگار داشته باشید. به جای برندهای معروف، به دنبال لباس‌هایی با جنس مرغوب و دوخت عالی باشید و همیشه حرف اول را بزنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*