4 خاصیت اصلی روغن کرچک برای پوست صورت


فاطمه روح الامینی 1402-10-10 8 دقیقه مطالعه
4 خاصیت اصلی روغن کرچک برای پوست صورت

 

خواص روغن کرچک برای پوست

از قدیم الایام استفاده از روغن‌های گیاهی برای حل مشکلات پوستی، تقویت و جوان‌سازی پوست قابل استفاده بوده است. این امر امروزه نیز در بین جامعه رواج دارد و خیلی از افراد برای اولین راه به سراغ روغن‌های گیاهی می‌روند.

یکی از این روغن‌های گیاهی پر کاربرد روغن کرچک است که برای رفع مشکلات، بهبود و ترمیم پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید سوای این که شما می‌توانید به طور کامل و صد در صدی از محصولات گیاهی و ارگانیک برای بهبود وضعیت پوستتان استفاده کنید می‌توانید از محصولاتی که بر پایه روغن‌های گیاهی و ترکیب ساخته شده‌اند، استفاده کنید. در این مقاله سعی داریم یکی از روغن‌های معروف و پرکاربرد را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

روغن کرچک چیست ؟

این روغن که با نام کاستور هم شناخته می‌شود از دانه‌های گیاه کرچک از طریق پرس سرد دانه‌های کرچک و سپس اعمال گرما، تولید می‌شود. این روغن تقریبا بی‌رنگ است و کشور هند خاستگاه اصلی این گیاه است که استفاده از این گیاه برای روغن‌گیری قدمتی طولانی مدت دارد. درست است که این گیاه برای خوراک مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما همانند دیگر مواد طبیعی و گیاهی از این گیاه نیز برای ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود، این نکته را در نظر داشته باشید که این روغن باید به صورت تازه مصرف شود؛ زیرا بعد از حدود شش ماه تقریبا فاسد می‌شود و قابل مصرف نخواهد بود.

روغن کرچک یا کاستور

روغن کرچک یا کاستور

مزایای روغن کرچک برای پوست صورت

استفاده از این روغن برای بهبود وضعیت پوست در شرایط مختلف بسیار پرکاربرد است و در مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت می‌توانید از این روغن بهره مفید بگیرید. این روغن به این علت که دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که قابلیت مقابله با رادیکال‌های آزاد را دارد، می‌تواند برای جلوگیری از روند سرعت پیری به کار برده شود؛ بنابراین استفاده از این روغن برای بهبود چین و چروک‌ها می‌تواند بسیار مفید واقع شود. اگر شما نیز درگیر آکنه هستید این روغن به علت خواص ضدباکتریایی که دارد می‌تواند از بروز آکنه جلوگیری کند زیرا آکنه‌ها به علت وجود باکتری‌هایی که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند، ایجاد می‌شوند.

روغن کرچک و خواص آن برای پوست و مو

مزایای استفاده از روغن کرچک برای مو و پوست

خاصیت ضدالتهابی

این روغن برای کاهش تورم و پف کردگی‌های صورت قابل استفاده است زیرا دارای خواص ضدالتهابی است، بنابراین برای کاهش پف زیر چشم می‌توانید از این روغن استفاده کنید. این خاصیت ضدالتهابی برای کاهش خارش پوست نیز بسیار مفید و کاربردی است.

آبرسانی قوی

این روغن به علت ویژگی‌های آبرسانی که دارد می‌تواند به خوبی رطوبت پوست شما را افزایش دهد، بنابراین در طی استفاده مستمر می‌تواند پوست شما را شفاف‌تر و براق‌تر کند.

روغن کرچک برای پوست و مو

خاصیت روغن کرچک برای پوست و مو

خاصیت نرم کنندگی لب

اگر شما هم درگیر مشکل خشکی و ترک خوردگی لب هستید و از بالم لب‌های شیمیایی نتیجه خوبی نگرفته‌اید و نتوانسته‌اند مشکل شما را بهبود دهند و کامل رفع کنند، می‌توانید به سراغ روغن‌های گیاهی بروید. یکی از روغن‌هایی که می‌توانید به عنوان نرم‌کننده طبیعی لب‌ها از آن استفاده کنید، همین روغن کرچک است، زیرا این روغن به دلیل خاصیت آبرسانی بالایی که دارد به راحتی ترک و خشکی لب را برطرف می‌کند.

از بین بردن لک صورت

روغن کرچک به این علت که دارای اسیدهای چرب است می‌تواند به شفافیت و روشن‌تر ساختن پوست کمک‌ کند؛ بنابراین می‌توانید برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های مختلف که بر اثر زخم یا نور خورشید ایجاد شده است موثر باشد. به طور کلی اگر در استفاده از روغن‌های گیاهی تردید دارید یا اگر پوست حساسی دارید، روغن کرچک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*