5 راهکار برای ترمیم لباس نخ کش شده


لاچین زمانی 1402-11-23 10 دقیقه مطالعه
5 راهکار برای ترمیم لباس نخ کش شده

 

راهکارهای ترمیم لباس‌ نخ کش شده

لباس همیشه جزء مهمی از پوشش بانوان بوده است که شخصیت و استایل فرد را نشان می‌دهد البته دردسرهای خاص خودش را هم دارد. تقریبا می‌شود گفت خانم‌ها حداقل یکبار نخ کش شدن لباس‌ را تجربه کرده‌اند. نخ کش شدن لباس یکی از وضعیت‌های ناراحت کننده‌ای است هنگام قرار گرفتن در کمد، استفاده از گیره یا گیر کردن به جایی اتفاق می‌افتد.

علت نخ کش شدن لباس و ترمیم لباس نخ کش شده

قبل از آن که درباره روش ترمیم لباس نخ کش شده صحبت کنیم، بهتر است ابتدا علت نخ کش شدن آن‌ها را بررسی کنیم. معمولا نوع پارچه و بافت لباس باعث نخ کش شدن آن می‌شود؛ یعنی اگر پارچه دارای تار و پود ضعیف‌تری مانند ساتن و حریر باشد بیشتر در معرض نخ کش شدن قرار می‌گیرد. اگر دقت کرده باشید شال و چادر یکی از لباس‌هایی هستند که به دلیل بافت نازک و ضعیفی که دارد بیشتر در معرض نخ کش شدن قرار می‌گیرند، علاوه بر نوع پارچه زائدهایی که در قسمت‌های پارچه مانند زیپ و کمربند استفاده می‌شوند هم می‌تواند باعث نخ کش شدن لباس شود.

خیلی وقت‌ها محیطی که ما در آن هستیم باعث نخ کش شدن لباس می‌شود مانند زمانی که به یک فروشگاه می‌رویم و لباس‌هایمان به قفسه یا سبد فروشگاه گیر می‌کند؛ همچنین خیلی از نیمکت‌های دانشگاه یا پارک زائدهایی دارند که باعث نخ کش شدن لباس می‌شوند.

لباس نخ کش شده

لباس نخ کش شده

چگونه لباس نخ کش شده را ترمیم کنیم؟

گاهی اوقات لباس نخ کش شده تنها با صاف کردن آن و بریدن نخ‌های اضافه با استفاده از نخ چین به راحتی به حالت اولیه خود برمی‌گردد، البته روش‌های دیگری هم برای رفع مشکل نخ کش شدن لباس موجود است. برای ترمیم لباس نخ کش شده ابتدا باید با ناخن روی نخ‌های کشیده شده بکشید. این کار بهتر است از ابتدا به انتهای نخ‌ها انجام شود، سپس نخ‌هایی که کشیده شده است را با استفاده از قیچی کوچک ببرید. در زمان استفاده از قیچی دقت کنید که اشتباه به لباس آسیبی نرسانید و آن را نبرید.

اگر تعداد نخ‌های کشیده شده زیاد است می‌توانید از ژیلت استفاده کنید البته باید این کار را با دقت زیادی انجام دهید تا به بافت پارچه صدمه‌ای نرسد.

ترمیم شال و روسری نخ کش شده

نخ کش شدن شال و روسری به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. این عارضه علاوه بر پارچه‌های نازک برای شال و روسری‌های ضخیم هم اتفاق می‌افتد. وقتی شال و روسری شما نخ کش می‌شود؛ برای ترمیم قسمت نخ کش شده ابتدا پارچه را پهن کرده و صاف کنید، سپس به آرامی با ناخن روی آن بکشید تا به حالت اولیه خود برگردد. در مرحله بعد اتو را با درجه ملایم بر روی قسمت نخ کش شده بکشید. در آخر اگر نخی از آن بیرون زده بود با قیچی یا بشکاف ببرید، البته خیلی مواقع پیش می‌آید که آنقدر نخ کش شدن زیاد باشد که باعث سوراخ شدن شال شود.

در چنین مواقعی بهتر است از زانفیکس سفید ظریف برای پوشاندن این مشکل استفاده کنید؛ در این روش باید قبل از هر چیزی نخ‌های بیرون زده را با استفاده قیچی ببرید سپس شال یا روسری خود را برعکس کرده و زانفیکس را روی سوراخ بگذارید و با استفاده از گرمای اتو به راحتی روی لباس بچسبانید. برای این کار دقت داشته باشید و بهتر است زانفیکس را کمی بزرگ‌تر از سوراخ در نظر بگیرید.

شال و روسری نخ کش شده

شال و روسری نخ کش شده

چادر نخ کش شده

یکی از دغدغه‌های خانم‌هایی که از چادر استفاده می‌کنند، نخ کش شدن این لباس است. برای ترمیم این مدل لباس نخ کش شده می‌توانید از روش‌های بالا استفاده کنید ولی برای بهتر کردن این موضوع اول نخ‌های اضافی را با قیچی یا بشکاف بگیرید سپس آن را برعکس کرده و صافش کنید. در آخر چادر را اتو کرده تا مشکل رفع شده و به حالت اول خود برگردد.

ترمیم بافتنی نخ کش شده

با توجه به جنس بافتنی‌ها، احتمال نخ کش شدن و پاره شدن آن‌ها خیلی زیاد است. در صورتی که پلیور یا یقه اسکی شما به شی تیزی گیر کرده و نخ کش شده است نیازی نیست آن را دور بریزید. شما می‌توانید تنها با استفاده از یک نخ و سوزن به راحتی پارگی لباس بافتنی خود را ترمیم کنید.

بافتنی‌های نخ کش شده

بافتنی‌های نخ کش شده

کلام آخر در مورد لباس نخ کش شده

لباس‌ها به شیک شدن شما و داشتن یک استایل ایده‌آل کمک بسزایی می‌کنند اما گاهی مسائلی مانند نخ کش شدن پیش می‌آید که باعث ناراحتی می‌شود. ما در این جا چند راهکار برای رفع و ترمیم لباس نخ کش شده آموزش داده‌ایم که امیدواریم به شما در حل مشکلات کمکی کرده باشد.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*