معرفی 13 لباس کاربردی پاییز و زمستان


فاطمه مرادیان 1402-07-18 15 دقیقه مطالعه
معرفی 13 لباس کاربردی پاییز و زمستان

 

لباس کاربردی پاییز و زمستان

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هر فصلش یک رنگ و هوا دارد و به طبع لباس کاربردی مخصوص خود را نیز دارد. با شروع فصل سرما، لباس‌های خنک و نازک جای خود را به لباس‌های گرم‌ و‌ ضخیم می‌دهند. از آنجایی که خانم‌های شیک پوش دوست دارند همیشه استایل خوب و زیبایی داشته باشند، باید در انتخاب لباس خود دقت و توجه زیادی کنند. در نظر داشته باشید برای داشتن یک استایل شیک و به روزِ پاییزی و زمستانی باید آیتم‌های خود را طوری کنار هم بچینید که بتوانید به شکل‌های مختلف آن‌ها را با هم ست کنید؛ در این مورد رنگ‌های خنثی کمک بسزایی در ست کردن لباستان می‌کنند.

انواع لباس کاربردی پاییز و زمستان

یکی از دغدغه‌های بانوان نحوه ست نمودن لباس‌های خود در فصل سرما و ایجاد یک استایل شیک و جذاب می‌باشد چرا که برخی از خانم‌ها معتقدند با لباس‌های ضخیم پاییزی و زمستانی به سختی می‌شود یک استایل و ترکیب شیک و جذاب خلق کرد.

مانتو پاییزی

مانتو پاییزه یک لباس کاربردی و محبوب در فصل سرد سال است که عمدتا برای حفظ گرما در دمای پایین‌تر طراحی شده است. این مانتو معمولا از جنس پارچه‌های ضخیم و مواد با کیفیت همچون جیر، میکرو، کشمیر، فوتر، پشم، نخ ابریشم و پارچه مصنوعی مانند نایلون و پلی‌استر می‌باشند. مانتوهای پاییزی و زمستانی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع از ساده و کلاسیک تا مدرن و جوان‌پسند موجود است؛ به علاوه، این مانتو‌ها معمولا دارای ویژگی‌هایی مانند یقه بلند، زیپ یا دکمه‌ی بندی برای بستن، جیب‌ها و طرح‌های بالای آستین جهت جلوگیری از نفوذ هوا به داخل می‌باشند.

مانتو پاییزی

مانتو پاییزی

بارانی کلاسیک

بارانی‌های پاییزی یکی از آیتم‌های رایج و دوست داشتنی در فصل سرما محسوب می‌شوند.این لباس کاربردی مخصوص فصل‌های بارانی مانند پاییز است که به راحتی با انواع شلوارهای جین، پلیورهای لطیف و بوت‌های پاشنه‌دار ست می‌شوند. یکی از انتخاب‌های عالی برای محل کار و مدرسه، ست کردن بارانی کلاسیک در کنار شال گردن‌های پشمی طرح‌دار و خوش‌رنگ است که استایل شیک و خوبی را به ارمغان می‌آورد.

بارانی کلاسیک

بارانی کلاسیک

پالتو

لازم به ذکر است جنس پالتو بسیار مهم است و پالتو یک لباس کاربردی برای زمستان محسوب می‌شود، زیرا بر گرمایش و استحکام آن اثر می‌گذارد. اگر برای روزهای بسیار سرد به دنبال پالتویی مناسب هستید، پالتوهای کشمیری یا دانسیه انتخاب مناسبی خواهند بود. اگر برای استفاده روزمره نیاز به پالتو دارید، پالتوهای پشمی یا نخی مناسب هستند.

پالتو‌های زمستانی

پالتو‌های زمستانی

کاپشن

هوا رفته‌رفته سرد می‌شود و به روز‌های بارانی و برفی نزدیک می‌شویم اما تنها با داشتن لباسی گرم مانند کاپشن می‌توانیم از این هوا لذت ببریم. پارچه‌های متنوعی درتولید کاپشن استفاده می‌شود همچون پلی‌استر، پشم، نایلون و کشمیر که شما را در برابر سرما گرم نگه می‌دارد. انتخاب کردن از بین این پارچه‌ها به عوامل مختلفی مانند کاربردی که از آن انتظار دارید و سبک زندگیتان بستگی دارد؛ برای مثال اگر موتورسوار هستید بهتر است دنبال کاپشن‌هایی که خاصیت بادگیر بودن دارند مانند کاپشن بادگیر پشمی بگردید. در صورتی که به دنبال لباس گرم و شیک برای فصل سرما می‌گردید، بهتر است کاپشن آستین حلقه‌ای را در الویت  قرار دهید.

این لباس در رنگ‌های متنوعی موجود است اما اگر می‌خواهید به راحتی آن‌ها را با لباس‌های دیگر ست کنید، رنگ‌های خنثی بهترین گزینه هستند. این مدل کاپشن‌ها به خوبی با سوییشرت‌های سبک، شلوارهای جین، لگ‌ها و کفش‌های کتانی ست می‌شوند.

مدل‌های مختلف کاپشن‌

مدل‌های مختلف کاپشن‌

پیراهن چهارخانه پشمی

اگر به دنبال ست کردن لباسی با کت بلند جین یا بارانی کوتاه می‌گردید، پیراهن چهارخانه پشمی گزینه مناسبی است. جنس پیراهن‌های دکمه‌دار پشمی، نرم و در عین حال اندکی ضخیم هستند.

پیراهن چهارخانه پشمی

پیراهن چهارخانه پشمی

شال و روسری‌های پشمی

شال و روسری ضخیم یک لباس کاربردی است که در فصل سرد سال جلوی نفوذ سرما به سر و گردن ما را می‌گیرند. از رنگ‌های محبوب و پرطرفدار آن ،می‌توان به رنگ‌های خنثی از قبیل رنگ بژ، رنگ ذغالی و طوسی اشاره کرد، همچنین شما می‌توانید رنگ شالتان را با رنگ مانتو یا بارانی خود ست کنید.

لباس کاربردی، شال و روسری پشمی

لباس کاربردی، شال و روسری پشمی

ژاکت‌های زیبا و شیک زنانه

به طور معمول ژاکت‌ها به صورت رویه در پاییز مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را بر روی مانتو، شومیز یا یک تیشرت ساده بپوشید. در صورتی که به دنبال گرمای بیشتری می‌گردید تا دربرابر سرما از شما محافظت کند‌،‌ ژاکت پشمی بهترین گزینه است به عنوان لباس کاربردی که می‌توانید بر روی لباس‌هایتان بپوشید و شانه‌هایتان را بپوشانید.

ژاکت‌های زیبا و شیک زنانه

ژاکت‌های زیبا و شیک زنانه

اورکت پشمی

برای روزهای سرد و برفی، اورکت پشمی یکی از لباس‌های محبوب و دوست‌داشتنی مردانه است که البته در مقایسه با سایر کت‌ها از قیمت بالاتری برخوردار است.اما نوع دوخت و تنخور فوق العاده آن باعث شده است تا ارزش خرید را داشته باشد.

اورکت پشمی

اورکت پشمی

بلوز

بلوز طرح‌دار لباس کاربردی محسوب می‌شوند که تنوع زیادی دارد و بیشتر مورد پسند بانوان شیک پوش قرار می‌گیرند. می‌توان به مدل‌های متنوعی از این بلوز همچون بلوز دورس یقه گرد، بلوز بافت اسکی و بلوز بافت یقه هفت اشاره کرد، یک لباس کاربردی و ملزوم پاییزی بلوز یقه بلند است. این بلوزها از ترمه، پیما یا مواد دیگر ساخته شده‌اند و در رنگ‌های متنوعی موجود است که محبوب‌ترین آن‌ها مشکی، قهوه‌ای و خاکستری است. در صورتی که به دنبال تاثیر بیشتر می‌گردید رنگ پاستیلی مانند صورتی، قرمز تیره، زنجبیلی، آبی روشن، سبز، نعنایی یا زردآفتابی را انتخاب کنید.

بلوز یقه اسکی

بلوز یقه اسکی

بوت‌های پاییزی

در راستای پیدا کردن لباس کاربردی و گرم برای فصول سرد، گرم نگه‌ داشتن پاها نیز بسیار مهم است. خوش‌بختانه امروزه صنعت کفش دستخوش تغییراتی شده است و برای هرنوع سلیقه و استایلی می‌توان کفش پیدا کرد. کفش‌های زمستانی متنوعی وجود دارد که براساس ارتفاع، نوع پاشنه و داشتن بند یا نداشتن بند به چند دسته تقسیم شده‌اند، همچنین بوت‌های زنانه نیز براساس ساق‌دار بودن به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل نیم بوت، بوت نیم ساق، بوت ساق‌دار، بوت زیر زانو، بوت بالا زانو و بوت جلوباز می‌باشند، البته نیم بوت‌ها هم به مدل‌های پاشنه‌دار و بدون پاشنه و تخت تقسیم می‌شوند.

برای داشتن استایل مجلسی نیم بوت پاشنه‌دار انتخاب مناسبی است. بوت چلسی، بوت جورابی، بوت خزدار، بوت چانکی و بوت بارانی از جمله مدل‌های بوت زنانه در فصل سرد سال محسوب می‌شوند.

بوت زمستانی مهمترین لباس کاربردی پاییز و زمستان

بوت زمستانی مهمترین لباس کاربردی پاییز و زمستان

کت پشمی

کت پشمی یک لباس کاربردی مناسب برای گرم نگه داشتن بدن در فصول سرد سال است. این لباس را می‌توان به راحتی با سوییشرت یقه اسکی یا جلیقه سبک ست کرد. مهم نیست چه استایلی را انتخاب می‌کنید داشتن کت پشمی همواره یک انتخاب هوشمندانه است. می‌توانید کت خود را با شلوار جین و بوت مچی یا بوت تا زانو ست کرده و استایل شیکی را خلق کنید.

کت پشمی

کت پشمی

کلاه بافتنی

اگر برایتان گرمی سرتان مهم است و می‌توانید با به هم خوردن حالت موهایتان کنار بیایید از کلاه بافتنی استفاده کنید. این اکسسوری را می‌توان با لباس‌های غیر رسمی همچون شلوار‌جین، سوییشرت، پیراهن‌های یکسره و لگ ست کرد.

مدل‌های مختلف کلاه بافتنی یک لباس کاربردی

مدل‌های مختلف کلاه بافتنی یک لباس کاربردی

جلیقه

با وجود اینکه جلیقه‌های مخمل یا نخ پنبه هم انتخاب مناسبی هستند اما جلیقه‌ای که به صورت کاپشن بدون آستین، پافر یا یک لایه آن از پشم باشد برای ماه‌های سردتر مناسب‌تر است. داشتن استایل شیک و به روز در تمام فصول سال امکان پذیر است به ویژه فصل پاییز و زمستان که در دل خود رنگ‌های متنوعی جای داده است که کمک بسزایی در نشان دادن سبک پوشش شما می‌کند.

خاص‌ترین لباس پاییز، جلیقه‌ها

خاص‌ترین لباس پاییز، جلیقه‌ها

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*