آشنایی با لباس هودی | یک لباس جذاب پاییزی و زمستانی


لاچین زمانی 1402-07-11 10 دقیقه مطالعه
آشنایی با لباس هودی | یک لباس جذاب پاییزی و زمستانی

 

هودی، یک لباس خاص پاییزی و زمستانی

با نزدیک شدن به فصل زیبای پاییز به سراغ پیدا کردن و خرید بهترین لباس‌های پاییزی و گرم می‌رویم.

یکی از آیتم‌های پرطرفدار در استایل‌های پاییزه و زمستانه که مورد توجه همگان است لباس‌های هودی‌ هستند که به راحتی می‌توان با آن‌ها استایلی شیک و راحت را تجربه کرد. در این مقاله سعی داریم با انواع مختلف آن‌ها آشنا شویم تا بتوانیم با آگاهی کامل بهترین و مناسب‌ترین هودی را برای پاییز پیشِ رو تهیه کنیم.

لباس زمستانی هودی

ست هودی و شلوار

هودی چیست ؟

هودی نوعی گرمکن، پلیور یا سوییشرت است که کلاه دارد و به این علت که لباسی راحت و غیررسمی است معمولا آن را در استایل‌های کژوال، روزمره و ورزشی به وفور می‌بینید که می‌توان با شلوار ورزشی، جین یا مدل‌های دیگر برحسب نوع استایلتان آن را ست کنید.

هودی، لباس مناسب پاییز و زمستان

از آنجایی که این لباس از پارچه‌های گرم و لطیف ساخته می‌شود باعث حفظ گرمای بدن در سرما خواهد شد؛ به علاوه، مدل کلاه‌دار این لباس هم در هوای سرد دارای این مزیت است که می‌تواند سر و گردن شما را گرم نگه دارد.

هودی مناسب آقایان

بسیاری از این گرمکن‌های کلاه‌دار، جیب‌های بزرگی روی ناحیه کمر لباس دارند که می‌تواند از دست‌های شما هم در برابر سرما محافظت نماید و به خاطر این ویژگی‌های متعدد و مختلف انتخاب بسیار مناسبی برای فصل‌های پاییز و زمستان است، می‌توان آن‌ها را در تنوع بسیار زیادی با انواع پارچه‌های مختلف مانند پنبه‌ای، لی، تدی، پشمی و دیگر پارچه‌های گرم در بازار پیدا کرد که از لحاظ ظاهری هم تفاوت‌های جزئی در مدل‌های مختلف آن می‌توان یافت که بعضی از آن‌ها کاملا ساده و برخی دارای طرح‌های چاپی کوچک و بزرگ هستند.

هودی کلاه‌دار

تاریخچه هودی

شاید فکر کنید که این مدل لباس هم جزء ترندهای امروزی است که به تازگی کشف شده است اما شاید برایتان جالب به نظر برسد که قرن‌هاست خانم‌ها و آقایان از این لباس استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه Hod از زبان قبیله‌ای ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در زمان‌های دور و در فرهنگ مردم آن زمان به چشم می‌آید که بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که احتمالا طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است.

هودی مناسب ورزش

از آن جایی که در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود کارگران در آن سرما مجبور بودند لباس گرم به تن کنند. لباس فرم کارگران آن زمان، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها داشت، بنابراین در آن سال‌ها  محبوبیتش بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت. پیش از دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۷۰، بسیاری از خواننده‌های رپ آمریکا، از هودی به عنوان لباس مرسوم خود استفاده می‌کردند.

علاوه بر این، فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه، مانند دیگر تاثیرگذاری‌های سلبریتی‌های معروف بر مد و فشن، این فیلم هم باعث محبوبیت بیشتر این لباس شد و توجه بسیاری از طراحان لباس، دختران و پسران جوان را به خود جلب کرد؛ همچنین در آن زمان بسیاری از اسکیت‌بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هایلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند.

تفاوت هودی با سوییشرت

سوییشرت یکی دیگر از واژگان مهم در صنعت مد و فشن است که بسیار به گوشمان می‌خورد. از آن جایی که ممکن است به اشتباه به جای هودی به کار رود باید بگوییم که ویژگی بارز هودی که وجه تمایز آن با سوییشرت به شمار می رود، کلاه است که  تنها تفاوت واضح در بین این دو لباس می‌باشد.

تفاوت هودی و سوییشرت

هودی و سوییشرت هر دو مدل‌های مختلفی دارند و می‌توان در تیپ‌های اسپرت از آن‌ها استفاده کرد.

هودی و سوییشرت‌های مردانه

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*