کراوات و چگونه استایل کردن آن


حسنا درویشی 1402-06-04 12 دقیقه مطالعه
کراوات و چگونه استایل کردن آن

 

نحوه استایل کردن کراوات

کراوات مدرن که به یونیفرم نظامی سربازان کرواسی قرن هفدهم باز می‌گردد، جایگزینی شیک برای کروات معمولی است. آن‌ها پارچه‌های رنگارنگی هستند که به دور گردن بسته می‌شوند و می‌توانند جذابیت بصری را به هر لباسی اضافه کنند. اگر کسی به شما بگوید که کروات‌ها دیگر جزء ضروری لباس یک جنتلمن نیستند، یا: (الف) دروغ می‌گویند، (ب) نمی‌توانند کراوات ببندند.

عروسی‌ها از مراسم‌هایی هستند که بیش‌تر از همیشه این اکسسوری‌ها را می‌بینیم. امروزه ممکن است بعضی از آقایان کروات را از استایل رسمی خود حذف کرده باشند اما این اکسسوری، از اکسسوری‌های ضروری همراه با کت و شلوار است برای این که خوشتیپ‌تر به نظر برسید.

استایل کردن کراوات

استایل کردن کراوات

جنس کراوات

معمولا برای استایل‌های رسمی کروات‌های ساتن یا ابریشم استفاده می‌شود اما در فصل پاییز و زمستان برای هماهنگی بیش‌تر با استایلتان از جنس پشمی بیش‌تر استفاده می‌شود، معمولا طراح‌ها، متریال و جنس کروات را از کتان، نخ، پلی اورتان، پلی‌استر، جیر و پشم انتخاب می‌کنند، اما بهترین انتخاب و جنس برای تولید کروات نخ با قطر ضخیم خواهد بود. با چند نکته سریع در مورد بستن و پوشیدن کراوات، شما آماده خواهید بود که این یقه پیچیده را با اطمینان انجام دهید!

کراوات

 روش اول

یک کراوات به گردن خود آویزان کنید تا یک سر آن بلندتر از دیگری باشد. کروات را طوری قرار دهید که به طور ناهموار آویزان شود. یک انتها باید کمی طولانی‌تر از دیگری باشد. در نظر بگیرید که هر انتهایی که به دست غالب شما نزدیک‌تر است، انتهای بلندتر را در نظر بگیرید تا گره زدن کمی آسان‌تر شود.

بستن کراوات

انتهای بلند را دور انتهای کوتاه بپیچید. انتهای بلند کراوات را در یک دست بگیرید و آن را در قسمت جلوی انتهای کوتاه بپیچید همانطور که با دست دیگر آن را محکم می‌گیرید. به پیچیدن انتهای بلند در پشت انتهای کوتاه ادامه دهید تا زمانی که یک حلقه را کامل کنید.محکم نگه داشتن کروات در حین پیچیدن به ایمن‌تر شدن گره کمک می‌کند.

بستن کراوات

دوباره آن را به اطراف بپیچید، سپس انتهای بلند آن را از طریق بند گردن بگذرانید. انتهای بلند را دوباره دور انتهای کوتاه بپیچید، دقیقاً همان روش قبلی را دنبال کنید. همان طور که حلقه دوم را کامل می‌کنید، انتهای بلند را از مرکز گردن بند بگذرانید. انتهای بلند را مانند یک کراوات معمولی از طریق گردن بند بکشید.

بستن کراوات

انتهای بلند را روی جلوی حلقه به سمت پایین بکشید. پس از این که از طریق بند گردن رد شد، انتهای بلند را به سمت بالا و روی حلقه بلند کنید. انتهای بلند را جلوی حلقه به سمت پایین بکشید تا جایی که مستقیماً جلوی پیراهن شما آویزان شود. مراقب باشید وقتی پارچه را روی حلقه بند گردن خود می‌کشید، آن را نچرخانید وگرنه صاف نمی‌شود.

بستن کراوات

انتهای کروات را داخل پیراهن یا جلیقه خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پارچه صاف روی سینه شما قرار گرفته است، همان طور که آن را داخل آن قرار می‌دهید تا کراوات را محکم ببندید. بسته به نوع مراسمی که در آن شرکت می‌کنید، می‌توانید کراوات را داخل پیراهن خود قرار دهید یا آن را در قسمت بیرونی پیراهن خود بپوشید. هنگام شرکت در یک مراسم رسمی مانند عروسی، یک کروات رسمی بپوشید. کراوات‌های رسمی در قسمت بیرونی پیراهن شما پوشیده می‌شوند و در جلیقه یا جلیقه شما قرار می‌گیرند.برای یک ظاهر غیررسمی، انتهای کراوات خود را بعد از بستن آن داخل پیراهن خود قرار دهید.

بستن کراوات

روش دوم

تقریبا مشابه روش قبل است فقط در مرحله‌ی آخر متفاوت است.

بستن کراوات

انتخاب پارچه و رنگ

یک کروات ابریشمی برای ست کردن با تاکسیدو انتخاب کنید. یک کراوات ابریشمی برای پوشیدن با تاکسیدو در یک مراسم رسمی مانند عروسی بخرید. ابریشم پارچه‌ای بسیار ظریف است، بنابراین با پیروی از دستورالعمل‌های تمیز کردن خاص، حتماً از آن‌ها مراقبت کنید. یک کروات پلی‌استر برای پوشیدن روزمره بخرید. آن‌ها دوام بیشتری نسبت به ابریشم دارند و در برابر پوشیدن مکرر بهتر مقاومت می‌کنند. اکثر کراوات‌های پلی‌استر مانند ابریشم نرم و راحت هستند! با توجه به ماهیت پارچه، کراوات پلی استر همچنین می‌تواند طیف وسیع‌تری از طرح‌های چاپی یا بافته شده را نسبت به ابریشم در خود جای دهد.

کراوات

رنگ کراوات خود را با جلیقه خود هماهنگ کنید.

یک رنگ ثابت را برای یک ظاهر رسمی انتخاب کنید یا یک الگوی بسیار ظریف را در نظر بگیرید اگر در مراسم عروسی شرکت می‌کنید، رنگی را انتخاب کنید که با موضوع مراسم مطابقت داشته باشد. می توانید کرواتی بخرید که با رنگ چشمان شما همخوانی داشته باشد. اگر چشمان سبز دارید، رنگ‌های روشن مانند نارنجی، سبز، زرد، آبی و قرمز را انتخاب کنید. رنگ‌های سفید و پاستلی مانند صورتی، آبی و بنفش به خوبی با چشم‌های آبی هماهنگ می‌شوند.

سبز، سفید و زرد برای کسانی که چشمان قهوه‌ای دارند خوب به نظر می‌رسند. برای افزودن جذابیت بصری یک کروات طرح‌دار انتخاب کنید. یک کروات با طرحی مانند پیزلی انتخاب کنید تا ظاهری زیبا داشته باشید تا هر لباس غیر رسمی را بپوشید. پوشیدن کراوات راه راه را برای ظاهری کلاسیک در نظر بگیرید.

کراوات

از انتخاب کروات طرح‌دار که ممکن است با پیراهن یا کت و شلوار شما تضاد داشته باشد خودداری کنید. اگر پیراهن شما طرح دارد، به پوشیدن کروات تک رنگ فکر کنید.

کراوات

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*