استایل راک فشن چیست و چه زمانی محبوب شد؟


مبینا خادم حسین 1402-09-11 10 دقیقه مطالعه
استایل راک فشن چیست و چه زمانی محبوب شد؟

 

استایل راک فشن چیست؟

موسیقی همیشه منبع کلیدی الهام برای دنیای مد بوده است و از میان همه ژانرهای موسیقی، راک مشخص‌ترین استایل را دارد. استایل راک فشن مملو از سبک و نگرشی است که به یک استایل کلیدی برای توده‌ای از مردم تبدیل شده است. این یک سبک پیشگامانه است که با ترکیب لباس‌هایی با استایلی جسورانه‌تر از زیبایی شناسی کلاسیک و مینیمال فاصله می‌گیرد.

استایل راک فشن

استایل راک فشن

سبک راک فشن از کجا شروع شد؟

راک در دهه 50 در ایالات متحده متولد شد. گروهی غنی از هنرمندان انواع سبک‌های فولکلور را با هم ترکیب کردند. الویس پریسلی، پادشاه راک اند رول، راک را به یک روند تبدیل کردند. نگرشی که همه چیز را متحول کرد. این نه تنها باعث تغییر در مد شد، بلکه چیزی که ما اکنون استایل راک فشن می‌نامیم مد شد. شلوارهای گشاد، لباس موتورسواری و پیراهن‌های تنگ از مشخص‌ترین ظاهر الویس بودند و بسیاری از طرفداران سبک او را انتخاب کردند! و بسیاری همچنان تا به امروز این استایل راک را دنبال می‌کنند.

استایل راک فشن

استایل راک فشن

ظاهر کلیدی در استایل راک فشن شیک چیست؟

ما به سه عنصر اصلی در سبک راک فشن نگاهی خواهیم کرد. برای اینکه استایل راک فشن را تجربه کنید، پارچه‌ها بخش بزرگی از ظاهر شما هستند. چرم مصنوعی، چرم لاکی و البته جین را انتخاب کنید. کلید داشتن استایل راک و شیک لباس‌های فیت یا آن‌هایی با برش راسته هستند، می‌باشد. استایلتان را ساده نگه دارید. از رنگ مشکی استفاده کنید؛ سایه‌های تیره رنگ‌های مشکی، خاکستری و قهوه‌ای مایل به قرمز رنگ‌های مورد استفاده در استایل راک هستند که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. جسور باشید و چاپ حیوانی را اضافه کنید؛ به خصوص چاپ پلنگی!

استایل راک فشن

استایل راک فشن، طرح پلنگی

آیتم‌های ضروری برای استایل راک فشن

ژاکت چرمی موتورسواری از آیتم‌های مهم برای استایل راک است. یک کت چرمی مشکی همیشه شیک است و از مد نمی‌افتد. تیشرت چاپ‌دار از گروه موسیقی مورد علاقه‌تان از آیتم‌های مورد علاقه‌ی افراد با استایل راک است. شلوار‌های جذب جین یا لگ‌های چرمی آیتمی ضروری برای استایل راک است. شلوار جین، به خصوص آن‌هایی که پارگی دارند، انتخابی عالی برای یک استایل‌ راک هستند. شلوار‌های رنگی یا طرح‌دار نیز می‌توانند جزء اقلام مناسب این استایل باشند. رنگ‌ قرمز قهوه‌ای و طرح پلنگی مناسب است.

استایل راک فشن

استایل راک فشن

استایلتان را با چکمه‌‌های مشکی با اکسسوری‌های فلزی کامل کنید. برای داشتن استایل‌های ساده‌تر سبک راک فشن کتانی‌های ساده نیز مناسب هستند. کت مشکی تک مناسب این استایل است در زمان‌هایی که نمی‌خواهید سراغ ژاکت چرمی بروید. کیف‌های دستی زنجیردار نزدیک به سبک راک هستند و از اکسسوری‌های مناسب این استایل هستند.

اکسسوری مناسب استایل راک فشن

اکسسوری مناسب استایل راک فشن

بایدها و نبایدهای استایل راک فشن

بایدها:

لوازم جانبی مانند چوکر، گوشواره ‌و کلاه‌هایی متناسب با استایل،  و عینک آفتابی را انتخاب کنید. پیراهن دکمه‌داری را روی تیشرت یا تاپ بپوشید. پیراهن‌های چهارخانه برای این استایل محبوب هستند. به عنوان لباس مجلسی یک لباس ساتن بپوشید و آن را با یک ژاکت چرمی یا چند اکسسوری براق ترکیب کنید. می‌توانید به سراغ آرایش‌های غلیظ مخصوص این سبک بروید که از رنگ‌های تیره استفاده می‌کند یا می‌توانید بدون آرایش یک استایل راک فشن داشته باشید.

استایل راک فشن

استایل راک فشن

نبایدها:

از آیتم‌های گشاد، آزاد و اورسایز دوری کنید! بهتر از همه‌اقلام را فیت و جذب انتخاب کنید. از رنگ‌های پاستلی و خنثی خودداری کنید. شما باید باحال و خفن به نظر برسید. از لباس‌های پف‌دار دوری کنید و تا جایی که می‌توانید به استایل راک خود پایبند باشید.

استایل راک فشن

سخن آخر

راک یک ژانر موسیقی است، اما ظاهر و سبک زندگی خاصی نیز با آن مرتبط است. با این حال، زیرشاخه‌های بسیاری از راک وجود دارد و هر کدام مد خاص خود را دارند، بنابراین اگر می‌خواهید شبیه نوع خاصی از راک به نظر برسید، ممکن است لازم باشد یک الگو برای ارائه الهام برای سبک خود پیدا کنید. اگر به این سبک علاقه‌مند هستید بدانید که داشتن اعتماد به نفس برای نمایش دادن این سبک خاص و پررنگ مهم‌ترین نکته است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*