شکل‌گیری استایل ارتشی | همه چیز در مورد استایل نظامی


مبینا خادم حسین 1402-06-18 10 دقیقه مطالعه
شکل‌گیری استایل ارتشی | همه چیز در مورد استایل نظامی

 

استایل ارتشی

ضرورت و نیاز، مادر اختراع است و بسیاری از بزرگترین نوآوری‌ها در لباس مردانه در بوته جنگ جعل شده است.

در واقع، آقای جیمز لاور، تاریخ‌دان برجسته مد بریتانیا، معتقد بود که بیشتر کمد لباس‌های مردانه  مطابق با استایل ارتشی و با در نظر گرفتن میدان جنگ یا میدان ورزشی ایجاد شده است. دلیل خوبی برای این وجود دارد، آن هم این است که فشار روی یک طراح مد برای ارائه لباسی با ظاهری تازه برای مجموعه فصل آینده، در مقایسه با فشاری که بر یک طراح لباس نظامی وارد می‌شود، که نیاز به نوآوری دارد تا بتواند در میدان نبرد، در آسمان بالای آن، یا در دریا جان افراد را نجات دهد، چیزی نیست؛ البته، این فقط برای ما از آن جایی اهمیت دارد که لباس‌های حاصل اغلب بسیار خوب به نظر می‌رسند.

استایل ارتشی

استایل ارتشی

به همین دلیل است که آقای جورج برومل در آغاز قرن نوزدهم تصمیم گرفت یونیفرم سواره نظام خود را برای لباس غیرنظامی تطبیق دهد و به همین دلیل است که مردان در این فصل دوباره طرح‌هایی آغشته به تاریخ نظامی، لباس‌هایی مانند کت‌های بلند می‌پوشند و استایل ارتشی هنوز مرسوم است. این استایل کم‌کم وارد دنیای لباس‌های زنانه نیز شد. بیایید دنیای استایل ارتشی را بررسی کنیم و یاد بگیریم که چگونه آن را به بهترین حالت بپوشیم. ما همچنین به برخی از اقلام ضروری که هر کمد لباسی باید داشته باشد نگاه خواهیم کرد!

چطور مد الهام گرفته از ارتش یا استایل ارتشی داشته باشیم؟

شما فوراً با تنها یک یا دو قطعه ضروری، مانند یک ژاکت باری سبز زیتونی یا شلوار خاکی، به لباس خود می‌افزایید و حالا استایلی ارتشی دارید. حتی مینیمالیست‌ها نیز می‌توانند با ست کردن این اقلام با لوازم جانبی ساده و پایه‌ی مشکی، ظاهری با استایل ارتشی را بسازند. با یک جفت چکمه رزمی مشکی شیک، فوراً به ظاهر خود جذابیت ببخشید. یک کت ترنچ خاکی استایل ارتشی شما را کامل‌تر می‌کند. یک ژاکت بامبر چرمی مشکی کلاسیک برای هر کمد لباسی ضروری است. برای لایه‌لایه پوشیدن تقریباً روی هر چیزی عالی است، حتی اگر طرح ارتشی نباشد!

نکاتی برای داشتن استایل ارتشی

برای این که از استایل ارتشی استفاده کنید، باید اعتماد به نفس داشته باشید. ابتدا لباس‌هایی را انتخاب کنید که به خوبی با استایل و تیپ بدنی شما هماهنگی داشته باشند؛ سپس، به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید این ظاهر را بپوشید؟ آیا می‌خواهید استایل ارتشی را نزدیک به سبک خیابانی نگه دارید یا رسمی‌تر؟ این موضوع بر روی اکسسوری‌هایی که انتخاب می‌کنید و سبک کلی استایل ارتشی تاثیر می‌گذارد. در مرحله بعد، به تناسب اقلام استایل ارتشی خود توجه کنید. یک ژاکت گشاد ممکن است شلخته به نظر برسد، در حالی که یک شلوار تنگ ممکن است شما را بیش از حد ساده نشان دهد.

یافتن تعادل مناسب بین فرم و عملکرد برای تکمیل ظاهر شما و داشتن استایل ارتشی راحت و شیک ضروری است. در نهایت، در نظر بگیرید که چگونه می‌خواهید استایل ارتشی خود را کامل کنید. می‌توانید استایل ارتشی خود را با جزئیات ظریفی مانند جواهرات یا رژ لبی پررنگ قوی‌تر کنید یا با گوشواره‌های ساده و اکسسوری‌های مینیمال، همه چیز را ساده‌تر جلوه دهید. هر چیزی که انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که به سبک خود وفادار بمانید و از آن لذت ببرید! از آزمایش کردن نترسید و آنچه را که برای شما بهتر است بیابید!

اقلام مورد نیاز استایل ارتشی

ژاکت بامبر

یکی از سبک‌های محبوبی که امتحانش را پس داده است، ژاکت بمب افکن است. در ابتدا جلیقه پرواز نامیده می‌شد، هیئت پوشاک هوانوردی ارتش ایالات متحده ژاکت بمب افکن را در سال 1917 معرفی کرد. این سبک با یک هدف ساده ایجاد شد: گرم نگه داشتن خلبان‌های هواپیماهای جنگ جهانی اول هنگام پرواز در هواپیماهای بدون عایق و در هوای آزاد.

ژاکت بامبر در استایل ارتشی

ژاکت بامبر

پلاک‌های فلزی

یکی دیگر از سبک‌های نظامی که در کمد لباس‌های ما به یک ستون اصلی تبدیل شده است، تگ ID کلاسیک است. ارتش ایالات متحده در طول جنگ جهانی اول چیزی را ایجاد کرد که ما اکنون به آن پلاک می‌گوییم. آویزهای فلزی که نام شما و چند جزئیات تماس حیاتی را ذخیره می کند.

پلاک‌های فلزی اکسسوری مناسب استایل ارتشی

پلاک‌های فلزی

چکمه‌های رزمی

به عنوان یکی از محبوب‌ترین سبک‌های الهام گرفته از ارتش، چکمه‌های رزمی یک گزینه عالی برای مردان و زنان است. نیروهای مسلح از زمان جنگ جهانی دوم از این کفش‌های سرسخت برای کمک به محافظت از سربازان در برابر آسیب و راحت نگه داشتن آن‌ها در حین انجام وظیفه استفاده کرده‌اند. آن‌ها به دلیل تطبیق‌پذیری و کارایی خود به یک عنصر اصلی در کمد لباس‌های ما تبدیل شده‌اند.

چکمه‌های رزمی استایل ارتشی

چکمه‌های رزمی

شلوارهای کارگو

در حالی که رنگ‌های استتار معمولاً با استایل ارتشی مرتبط هستند، می‌توانید آن‌ها را با هم مخلوط کنید یا رنگ‌های دیگری استفاده کنید.

شلوار کارگو در استایل ارتشی

شلوار کارگو

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*