برای سفر جنوب چی بپوشیم؟ | 8 پیشنهاد طوبی‌مد برای شما


حسنا درویشی 1402-07-15 10 دقیقه مطالعه
برای سفر جنوب چی بپوشیم؟ | 8 پیشنهاد طوبی‌مد برای شما

 

سفر جنوب چی بپوشم؟

هرساله جنوب ایران به خصوص در فصل زمستان و بهار، میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است. از ویژگی‌ها‌ی شناخته شده‌ی جنوب ایران هوای گرم و شرجی آنجا است. پس برای سفر به این ناحیه باید به آب‌وهوا توجه زیادی کرد و با توجه به آن لباس‌های مناسب را انتخاب کرد.

در ادامه تعدادی از استایل‌های مناسب سفر جنوب را معرفی می‌کنیم و نکاتی درباره‌ی انتخاب لباس بیان می‌کنیم. می‌توانید برای تهیه‌ی این اقلام به سایت طوبی‌مد سری بزنید.

1- به دنبال لباس‌هایی با پارچه‌های نازک و خنک باشید.

در سفر جنوب با توجه به هوای معمولا گرم و شرجی باید لباس‌های خنک را انتخاب کنید که نسبتا آزاد باشند، برای مثال لباس‌های ساحلی مناسب سفر به جنوب هستند. روشن بودن رنگ لباس نیز از نکات مهم انتخاب استایلتان است. به دنبال لباس‌هایی نخی و با الیاف سبک باشید زیرا در آب‌ و هوای شرجی الیاف مصنوعی و لباس‌های تیره شما را کلافه می‌کنند. لازم نیست حتما لباس‌های زیادی با این ویژگی‌ها تهیه کنید و می‌توانید تعدادی لباس نیز در مقصد تهیه کنید.

لباس‌هایی با پارچه نازک و خنک برای سفر

لباس‌هایی با پارچه نازک و خنک برای سفر

2- کفش مناسب به همراه داشته باشید.

در سفر جنوب کفش‌های اسپرت به همراه داشته باشید که لایه‌ی رویی آن تا حدودی هوا را جا به جا کند تا پاهایتان خنک بماند و در عین حال بتوانید به مدت طولانی با آن‌ها پیاده‌روی کنید، همچنین به همراه داشتن یک جفت صندل یا دمپایی در سفر جنوب نیز مناسب استایلتان است و برای کنار ساحل کاربردی است.

صندل مناسب سفر جنوب

صندل مناسب سفر جنوب

3- انتخاب شلوار یا دامن خنک

بهتر است از شلوارهای جین یا کتان در سفر به جنوب دوری کنید. به دنبال شلوارهای رنگ روشن و پارچه‌های خنک باشید. دامن شلواری‌ها که شلوارهای گشاد و آزاد هستند مناسب برای این آب‌ و هوا هستند. دامن‌های خنک نیز مناسب استایلی برای سفر جنوب هستند و می‌توان آن‌ها را با یک شومیز خنک ست کرد و یک استایل جذاب داشت. این استایل با اکسسوری‌هایی هم چون کمربند و کیف تکمیل می‌شود.

شلوار و دامن مناسب سفر به جنوب

انتخاب شلوار یا دامن خنک

4- کلاه حصیری و شال

در سفر به جنوب باید همیشه به فکر محافظت پوستتان در برابر نور آفتاب باشید پس کلاه حصیری کاملا مناسب و کاربردی است. این کلاه علاوه محافظت از پوست، زیبایی و تطابق کامل با یک استایل ساحلی دارد. با استفاده از شالی نازک می‌توانید موهایتان را ببندید و همچنین از گردنتان در برابر آفتاب محافظت کنید.

کلاه حصیری و شال برای سفر به جنوب کشور

کلاه حصیری و شال

5- عینک آفتابی

عینک آفتابی هم از اکسسوری‌های کاربردی و زیباست که در سفر جنوب برای محافظت از چشم و گرفتن عکس‌های زیبا ضروری است.

6- کیف دستی کوچک

در این سفر نیازمند یک کیف دستی برای جا دادن موبایل، کیف‌ پول و لوازم ضروری دیگر، هستید. از آن جایی که احتمالا مسیر زیادی را در بازارها پیاده‌روی خواهید کرد نباید کیفتان بزرگ و دست و پاگیر باشد.

کیف دستی کوچک مناسب برای سفر به جنوب

کیف دستی مناسب سفر به جنوب

7- کرم ضد آفتاب

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب‌ دیدن پوستتان حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید دقت کنید تا ضد آفتاب مخصوص پوستتان را تهیه کنید تا احساس چربی صورتتان کلافه‌تان نکند.

ضد آفتاب‌ها نیاز ضروری سفر جنوب

ضد آفتاب‌ها نیاز ضروری سفر جنوب

8- لباس زیر

به دلیل گرمی هوا احتمالا نیاز دارید حداقل روزی یک بار لباس زیرتان را تعویض کنید. پس این نکته‌ی بهداشتی را در نظر داشته باشید و به تعداد مناسب لباس‌زیرهای خنک همراه داشته باشید.

لباس زیرهای مناسب برای سفر به جنوب

لباس زیرهای مناسب برای سفر به جنوب

کدام رنگ‌ها مناسب استایل سفر جنوب است؟

برای استایل سفر به جنوب بهتر است از رنگ‌های تیره دوری کنید و به سراغ رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید و کرم بروید.‌ رنگ‌های جیغ نیز می‌توانند نشاط و زیبایی به استایلتان بدهند. پارچه‌های طرح‌دار نیز همیشه در لباس‌های ساحلی محبوب بوده‌اند، در ادامه نمونه‌ای از این استایل‌ها را می‌بینیم. اگر قصد سفر به جنوب کشورمان را دارید سفر خوبی را برایتان آرزومندم و امیدوارم این نکات برایتان مفید بوده باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*