تفاوت اورسایز و فری سایز


لاچین زمانی 1402-05-29 10 دقیقه مطالعه
تفاوت اورسایز و فری سایز

 

اورسایز و فری سایز چه تفاوتی با هم دارند؟

به احتمال زیاد هنگام خریدن لباس‌هایی مانند کت، مانتو و … اصطلاحاتی مانند اورسایز و فری سایز را دیده‌اید و در نگاه کلی به نظرتان بیاید که این دو به یک معنا هستند و به لباس‌های گشاد چنین اصطلاحی را می‌دهند.

اما مفهوم هریک از این دو اصطلاح به طور دقیق چیست؟ تفاوت آن‌ها چیست؟ این لباس‌ها مناسب چه افرادی هستند؟ برای شروع ابتدا به صورت جداگانه و به خلاصه اورسایز و فری سایز را بررسی می‌کنیم و سپس به تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت اورسایز و فری سایز

تفاوت اورسایز و فری سایز

لباس فری سایز چیست؟

معمولا لباس‌های فری سایز لباس‌هایی هستند که به خاطر نوع پارچه یا دوخت آن‌ها برای طیف مشخصی از سایزها قابل استفاده هستند مثلا برای افرادی با سایز 36 الی 44 مناسب می‌باشند در این صورت آن لباس برای افرادی که سایز 36 هستند گشاد و برای افرادی با سایز 44 اندازه مناسبی خواهد داشت ولی مثلا برای یک فرد با سایز 46 ممکن است تنگ یا جذب باشد.

لباس‌های فری سایز نیاز به پرو ندارند و می‌توان به راحتی آن‌ها را آنلاین خرید کرد. لباس فری سایز به دلیل نوع طراحی خاصی که دارد، صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودنش برای همه قابل استفاده است، در حالی که تک سایز One Size  محدویت‌هایی در اندازه دارد و فقط برای افرادی که ابعاد بدن آن‌ها به آن سایز می‌خورد مناسب است.

اگر اندام شما سایز مشخصی ندارد و بین دو سایز مختلف مثلا بین 38 و 40 است این نوع لباس‌ها می‌تواند انتخاب مناسبی برای خرید بی دردسر باشد. از نمونه لباس‌های فری سایز می‌توان به تی­شرت‌هایی از جنسی نرم و کشی و یا مانتوها نخی یا لینن آستین کیمونو اشاره کرد. از معایب لباس‌های فری سایز این است که اگر جثه خیلی ریزی داشته باشید این لباس‌ها برای تن شما خیلی گشاد هستند و ممکن است ظاهری نامرتب برای شما بسازند.

لباس فری سایز

لباس فری سایز

لباس اورسایز چیست؟

به طور کلی به لباس‌هایی که بزرگ‌تر از سایز واقعی فرد هستند گفته می‌شود اما به این معنا نیست که هر لباسی که 2-3 سایز از سایز واقعی شما بزرگ‌تر است یک لباس اورسایز است. گشادی این لباس‌­ها بیشتر در قسمت سرشانه‌ها نمایان می‌شود. لباس اورسایز بیشتر با ویژگی‌هایی مثل مردانه بودن، آزاد بودن و عدم نمایش ویژگی‌های زنانه هستند. لباس‌های اورسایز برای همه افراد اعم از افراد لاغر مناسب می‌باشد و مانند لباس‌های پلاس سایز مختص افراد چاق نیست. در این نوع استایل می‌توان از اکسسوری‌های با سایز بزرگ‌تر از سایز معمول برای تکمیل کردن استایل خود استفاده کرد.

لباس اورسایز

لباس اورسایز

 تفاوت لباس اورسایز و فری سایز در چیست؟

در ابتدا می‌توان گفت که اورسایز و فری سایز یک نوع سبک استایل هستند نه یک سایز لباس بلکه به سبک پوشش و آیتم‌هایی گفته می‌شود که دارای ویژگی‌های خاصی هستند. لباس فری سایز طیف مشخصی از سایزها را در برمی‌گیرد مثلا برای افرد مختلفی که سایز آن‌ها بین محدود مشخصی مانند 38 الی 46 باشد مناسب است اما لباس‌های اورسایز لباس‌هایی هستند که حداقل یک سایز از سایز واقعی فرد بزرگ‌تر باشند و دارای سایزهای مختلفی هستند. لباس‌های اورسایز باعث می‌شوند که فرد حس راحتی و آزادی را تجربه کند همچنین برخلاف تصور اولیه که به نظر می‌رسد به علت گشاد بودن باعث چاق‌تر نشان دادن افراد می‌شود لباس‌های اورسایز باعث لاغرتر نشان دادن شما خواهند شد.

لباس‌های اورسایز به نسبت لباس‌های فری سایز گشادی بیشتری دارند. تنخور لباس فری سایز برای افراد با سایزهای مختلف متفاوت است لباس ممکن است برای یک فرد با جثه کوچک گشاد به نظر برسد و برای افردی دیگر جذب باشد اما لباس‌های اورسایز باید حالت گشاد و آزاد داشته باشند بنابراین هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که سایز مناسبی را انتخاب کنید تا این آزادی و گشادی مورد نظر را برای شما داشته باشد.

اگر قصد دارید که استایلی اورسایز داشته باشید به سراغ خرید لباس‌های معمولی که چند سایز از سایز واقعی شما بزرگ‌تر هستند نروید زیرا لباس‌های اورسایز الگو و طراحی خاص به خود را دارند و در بعضی از قسمت‌های مشخص دارای آزادی بیشتر هستند در غیر این صورت ممکن است استایل شما نامرتب و شلخته به نظر برسد.

تفاوت اورسایز و فری سایز

تفاوت اورسایز و فری سایز

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*