انواع آستین | معرفی 7 مدل جذاب آستین


مبینا خادم حسین 1402-05-04 10 دقیقه مطالعه
انواع آستین | معرفی 7 مدل جذاب آستین

 

شناخت مدل‌های مختلف آستین

هنگامی که به دنبال انتخاب لباس مناسب برای یک رویداد خاص هستید، انتخاب آستین مناسب، یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. آستین‌ها، مهم‌ترین بخش از لباس‌های زنانه هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله، به بررسی انواع مدل‌های آن در لباس‌های زنانه می‌پردازیم. آستین لباس زنانه انواع مختلفی دارد که این تفاوت‌ها را می‌توان در موارد مختلفی مانند قد, میزان گشادی, چین‌دار بودن یا نبودن, پف‌دار بودن یا نبودن و موارد دیگر بررسی کرد.

قد

بلند

آستین بلند یکی از محبوب‌ترین‌ها در لباس‌های زنانه است. این مدل، باعث ایجاد حس خوشایندی و شیک بودن در لباس می‌شود و به خاطر پوشانندگی زیاد کاربرد بسیاری دارد بنابراین هم در لباس‌های ساده و روزمره مانند مانتوها و شومیز‌ها دیده می‌شود و هم برای لباس‌های مجلسی و لباس‌های متناسب با رویدادهای رسمی و تشریفاتی مناسب است.

آستین بلند

کوتاه

آستین کوتاه یکی دیگر از مدل‌های آستین در لباس زنانه است که برخلاف نوع بلند، پوشانندگی کمتری دارد و همچنین خنک‌تر است. این مدل معمولاً در لباس‌های تابستانی و روزمره مانند تیشرت و بلوز‌ها استفاده می‌شود.

مدل‌های آستین کوتاه

مدل‌های مختلف آستین

1- نوع فانوسی (lantern sleeves)

از مدل‌های بلند دو قسمتی است که قسمت بالایی از سمت بازو به آرنج کلوش و گشاد می‌شود و بخش پایینی از قسمت مچ به سمت آرنج کلوش و گشاد می‌شود این دو بخش زمانی که به هم دوخته شوند ظاهری شبیه فانوس به وجود می‌آورند و در قسمت مچ تنگ و بسته می‌باشد.

آستین فانوسی

مدل‌های مختلف آستین فانوسی

2- نوع دُلمن (Dolman/ Magyar)

این مدل فاقد برش می‌باشد و یک‌سره به حلقه لباس متصل است و هیچ دوختی ندارد. این مدل برای مواقعی که نمی‌خواهید آستین جداگانه‌ای داشته باشید و همچنین مواقعی که پارچه‌تان کم است مناسب است و همچنین بسیار برای لباس آزاد و راحت مانند تیشرت­‌ها استفاده می‌شود.

آستین دلمن

نمونه‌هایی از مدل دلمن

3- نوع اپل‌دار (Padded shoulder)

در این مدل‌ها در قسمت شانه یک تکه ابر مانند که به آن اِپُل گفته می‌شود قرار می‌دهند که شانه را برجسته می‌کند و برای افرادی که شانه‌های کوچ و افتاده دارند انتخاب مناسبی است.

آستین اپل دار

مدل اپل‌دار، مدل جذاب و خاص

4- نوع گلبرگی (لاله‌ای)  (Petal/Tulip)

الگو این مدل به نحوی است که زیربغل آن فاقد برش می‌باشد و دوتکه کناره آن به نحوی روی هم قرار می‌گیرند که شکلی مانند گلبرگ گل را تداعی می‌کنند و انحنا و برجستگی آن به روی آستین قرار می‌گیرند این مدل هم برای انواع کوتاه و بلوز و تیشرت کاربرد دارد هم یکی از مدل‌هایی است که می‌توانید برای مانتوهای مجلسی از آن استفاده کنید.

آستین گلبرگی

مدل لاله‌ای، یک مدل خاص و دوست داشتنی

5- نوع بدون سرشانه (Cold-shoulder)

در این نوع شما در هنگام الگوکشی و دوخت می‌توانید هریک از مدل‌هایی را که دوست دارید انتخاب کنید با این تفاوت که باید در قسمت شانه و سرشانه بخشی از پارچه را ببرید و از آستین اصلی جدا کنید.

آستین مدل بدون سرشانه

مدل بدون سرشانه در شومیزها

6- نوع آویخته (Hanging)

این مدل به این صورت است که خیلی بلندتر از حد و میزان معمولی است و عموما دارای درز و چاک در زیر یا روی آستین هستند. استفاده از این مدل در لباس‌های مجلسی رایج است طوری که بلندای آن می‌تواند به اندازه بلندی دامن لباس باشد.

آستین مدل آویخته

مدل آویخته در لباس‌های مجلسی مختلف

7- نوع کیمونو (Kimono)

کیمونو از مدل‌هایی است ک احتمالا در هنگام خرید شومیز یا مانتو با آن بسیار برخورد کرده باشید. این مدل کاملا به بالاتنه وصل و بدون برش از حلقه است و گاهی تا مچ نیز ادامه پیدا می‌کند.

آستین کیمونو

نمونه‌هایی از مدل آستین کیمونو

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*