معرفی انواع یقه


مبینا خادم حسین 1402-04-28 10 دقیقه مطالعه
معرفی انواع یقه

 

آشنایی با مدل‌های مختلف یقه

از آن جایی که یقه لباس نزدیک‌ترین بخش لباس به چهره‌تان است ناخودآگاه توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند و می‌توان گفت از بخش­‌هایی است که تاثیر به سزایی در زیبایی استایل شما دارد که علاوه بر زیبایی می‌تواند به متفاوت­‌تر نشان دادن اندام شما کمک شایانی کند و با انتخاب مدل مناسب می‌توانید اندام خود را کشیده‌تر، لاغرتر یا پرتر نشان دهید؛ بنابراین انتخاب یقه مناسب می‌تواند نقش به ­سزایی در شیک بودن شما ایجاد کند.

انواع مدل یقه

انواع یقه

یقه‌ها انواع مختلفی دارند که به طور کلی می‌توان آن‌ها را به سه دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

1- مسطح

2- برگردان

3- ایستاده

 

مدل مسطح

به مدل‌هایی گفته می‌شود که روی قسمت زیر گردن و فضای بالای سینه به راحتی می‌خوابند و برآمده و یا دارای برگردان نیستند برای نمونه می‌توان به یقه هفت، گرد، قایقی و خشتی اشاره کرد.

مدل گرد

مدل این یقه به صورت یک منحنی گرد دور گردن قرار می‌گیرد که میزان باز بودن آن می‌تواند کم باشد و به گردن بچسبد یا این که باز بودن آن در حدی باشد که در فاصله بین گردن و روی سینه قرار گیرد؛ این مدل باعث می‌شود که صورت شما پرتر و چاق­‌تر به نظر برسد بنابراین برای صورت‌های استخوانی و لاغر انتخاب مناسبی می‌باشد.

مدل یقه گرد

مدل گرد در لباس خانم‌ها

مدل هفت

این مدل هم انواع مختلفی دارد هم میزان کشیدگی یقه و هم میزان بازی دولبه مدل‌های جدید و متنوعی را ارایه می‌دهد از آن جایی که این مدل باعث کشیده­‌تر ولاغرتر به نظر رسیدن بالاتنه می‌شود انتخاب مناسبی برای افرادی است که بالاتنه چاق و پری دارند.

مدل یقه هفت

مدل هفت در شومیز‌های دخترانه

مدل قایقی

این مدل به صورت بیضی از دو طرف سرشانه می‌باشد که مدل‌های آن برحسب میزان باز بودن یقه از گردن متفاوت می‌باشد اما به دلیل نمایان بودن سرشانه دراین مدل باعث کوتاه به نظر رسیدن گردن و پهن‌تر به نظر رسیدن سرشانه می‌شود؛ بنابراین برای افرادی که سرشانه پهنی دارند انتخاب مناسبی نیست اما افرادی که گردن کوتاهی دارند می‌توانند از این مدل استفاده کنند زیرا باعث کشیده‌تر به نظر رسیدن گردن آن‌ها می‌شود.

یقه قایقی

مدل قایقی در پیراهن‌های زنانه

مدل برگردان

این مدل‌ها به این صورت هستند که دارای قسمتی اضافه‌تر می‌باشند که در قسمت گردن یا جلوی لباس به روی لباس برمی‌گردند و می‌تواند برش‌های مختلف و متنوعی داشته باشند. از انواع معروف این یقه می‌توان به انگلیسی، آرشال، بلیزر، شکاری اشاره کرد.

مدل انگلیسی

این مدل حالت هفتی و کشیده و دولبه برگردان دارد که پهنا این دولبه و همچنین میزان باز بودن آن انواع مختلف آن را می‌سازند که با توجه به اندام خود می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که اندام شما را کشیده‌تر یا لاغرتر نشان دهند. هرچه میزان لبه‌های آن بیشتر شود بالاتنه شما را چاق‌­تر نشان می‌دهند بنابراین اگر می‌خواهید بالاتنه خود را لاغرتر نشان دهید پهنای لبه را کم انتخاب کنید.

مدل یقه انگلیسی

مدل انگلیسی در کت‌های زنانه و دخترانه

مدل آرشال

این مدل مشابه یقه انگلیسی است اما با این تفاوت که دال آن در این مدل وجود ندارد و لبه‌ها فرم گرد و منحنی به خود گرفته‌اند؛ تاثیرات این مدل به روی اندام شما همانند مدل هفتی می‌باشد؛ یعنی باعث کشیده­‌تر ولاغرتر به نظر رسیدن بالاتنه می‌شود.

مدل یقه آرشال

مدل آرشال در کت زنانه

مدل ایستاده

این مدل از یقه‌ها قسمت اضافه‌ای دارند که معمولا از خط گردن تا چند سانت بالای گردن شما را می‌پوشانند که میزان بلندی آن در انواع متفاوتی وجود دارد و معمولا از 3 سانت به بالا است. این مدل بیشتر فرم رسمی دارد و در لباس‌های اداری نیز به وفور دیده می‌شود؛ از انواع معروف این مدل می‌توان به یقه ایرانی، چینی، اسکی و فرنچی اشاره کرد.

مدل چینی

لبه‌های این دو یقه در قسمت گردن لب به لب هم و به صورت مماس قرار می‌گیرند.

مدل یقه چینی

مدل چینی در لباس‌های چینی‌ها

مدل ایرانی

در این مدل اضافه یقه روی گردن با یک دکمه بسته می‌شود و دولبه روی هم قرار می‌گیرند این مدل از یقه‌­های محبوب در لباس دیپلمات‌های ایرانی است.

یقه ایرانی

مدل ایرانی در شومیز خانم‌ها

مدل اسکی

این مدل اغلب درحدی بلند است که به صورت دولا تا می‌خورد و تا ناحیه زیر چانه را می‌پوشاند و بیشتر در لباس‌های بافت و زمستانی دیده می‌شود.

مدل یقه اسکی

مدل اسکی

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*