چه نوع فریم عینک مناسب فرم صورت شماست؟


فاطمه مرادیان 1402-06-14 10 دقیقه مطالعه
چه نوع فریم عینک مناسب فرم صورت شماست؟

فریم عینک مناسب هر فرم صورت

نوع فریم عینک می‌­تواند به میزان قابل توجهی در ایجاد تناسب میان اجزای صورتتان موثر باشد. انتخاب فریم عینک، به یکی از دغدغه‌­های قبل از خرید عینک تبدیل شده است. البته برای انتخاب بهترین نوع فریم عینک، چه برای عینک طبی و چه عینک آفتابی، باید نکاتی را در نظر داشت، از جمله توجه به فرم صورت. اگر شما هم قصد خرید عینک دارید و مطمئن نیستید که فریم عینک متناسب با فرم صورتتان چه نوع فریمی است، این مقاله برای شما آماده شده است.

انواع فریم عینک

انواع فریم عینک مطابق با فرم صورت

انواع فرم صورت

مهم­‌ترین عاملی که در انتخاب فریم عینک مناسب برای شما دخیل است، فرم صورت شماست. به طور کلی 7 نوع فرم صورت برای افراد مختلف وجود دارد. در ابتدا باید فرم صورت خود را پیدا کنید، با نگاهی به چهره خود در آینه و توجه به زوایای صورت می‌­توانید بفهمید که فرم صورت­تان در کدام دسته قرار می‌­گیرد، البته توجه داشته باشید که فرم صورت هیچ فردی به طور کامل و دقیق در یک دسته جای نمی‌­گیرد، برای مثال کاملاً به شکل دایره یا مستطیل نیست و می­‌تواند ترکیبی از دو دسته باشد؛ در ادامه انواع اشکال و تیپ‌­های مختلف صورت را معرفی می­‌کنیم.

انواع فرم صورت

انواع فرم صورت

صورت دایره‌ای

در این فرم صورت، طول و عرض صورت اختلاف کمی با یکدیگر دارند و پهنای پیشانی و فک با هم برابر است. افراد با صورت دایره‌­ای شکل دارای گونه­ و لپ‌­های برجسته و چانه کوچک و گرد هستند.

فرم صورت دایره‌ای

فرم صورت دایره‌ای

صورت مستطیلی

طول صورت از عرض آن بیشتر است و خطوط جانبی صورت به طور تقریبی با هم موازی‌اند. افراد با این فرم صورت، پیشانی پهن و فکی بزرگ و استخوانی دارند.

فرم صورت مستطیلی

فرم صورت مستطیلی

صورت قلبی

چانه کوچک و کشیده، فک مخروطی شکل و گونه و پیشانی پهن از ویژگی­‌های فرم صورت قلبی شکل است.

فرم صورت قلبی

فرم صورت قلبی

صورت مربعی

طول و عرض صورت برابر بنظر می‌­رسند. این افراد پیشانی پهن و فک زاویه‌­دار و استخوانی دارند.

فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی

صورت بیضی

ایده‌­آل‌­ترین فرم صورت است و صورت بیشتر شامل خطوط منحنی و بدون زاویه است. در فرم بیضی شکل اجزای صورت با تناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌­اند. این افراد چانه کوچک و پیشانی پهنی دارند و طول صورت آن‌­ها به طور تقریبی دو برابر عرض آن است.

فرم صورت بیضی

فرم صورت بیضی

صورت لوزی

صورت­‌های لوزی شکل، دارای پیشانی و فک کوچک و چانه کشیده و باریک هستند ولی قسمت مرکزی صورت پهن‌­تر است و گونه‌­های برجسته و بزرگی دارند.

صورت مثلثی

اگر قسمت پایین صورت از بالای آن بزرگ‌­تر باشد، فرم صورت مثلثی است. افراد با این تیپ صورت، پیشانی کوچک و فک و چانه پهنی دارند.

فرم صورت مثلثی

فرم صورت مثلثی

فریم عینک مناسب هر فرم صورت

در ادامه فریم عینک مناسب برای تیپ‌­های مختلف صورت را معرفی می­‌کنیم.

عینک مناسب صورت دایره‌ای

فریم عینک­‌هایی که حالت گردی صورت را کمتر نشان می‌­دهند برای این فرم صورت مناسب است و به هیچ وجه از عینک­‌های دایره‌­ای و بیضی استفاده نکنید. بجای آن به سراغ عینک­‌هایی با فریم زاویه‌­دار مانند عینک شش ضلعی، گربه‌­ای و یا مستطیلی بروید.

عینک مناسب صورت مستطیلی

برای ایجاد تناسب میان اجزای صورت بهتر است از عینک­‌هایی که فرم صورت را از حالت مستطیلی شکل خارج می­‌کند استفاده شود. فریم عینک با خطوط منحنی و با زوایای کمتر از جمله فریم گرد، خلبانی و گربه‌­ای برای این فرم صورت مناسب است و عینک مستطیلی و باریک برای این فرم صورت مناسب نیست.

عینک مناسب صورت قلبی

فریم عینک برای افراد با صورت قلبی باید به گونه‌­ای باشد که تعادل میان قسمت بالا و پایین صورت را برقرار کند. پس سراغ عینک‌­هایی با فریم نازک یا بدون فریم بروید که قسمت بالای صورتتان را کوچکتر نشان دهد و از فریم عینک پهن و بزرگ اجتناب کنید.

عینک مناسب صورت مربعی

فریم عینک مناسب برای فرم صورت مربعی همانند فرم صورت مستطیلی است و فریم‌­هایی با زوایای کمتر و گردتر برای این فرم صورت مناسب­‌تر هستند، البته فریم­‌های چندضلعی و ویفرر نیز برای صورت مربعی مناسب نیست.

عینک مناسب صورت بیضی

اگر فرم صورت بیضی دارید، خوشبختانه تقریباً انواع فریم عینک برای شما مناسب است. سعی کنید از عینک­‌هایی که صورت شما را کشیده‌­تر نشان می­‌دهند استفاده نکنید. می‌­توانید عینک‌­هایی با فریم بزرگ و هندسی مانند فریم شش ضلعی یا فریم­ گربه‌­ای را امتحان کنید.

عینک مناسب صورت لوزی

بهتر است از عینک­‌هایی استفاده کنید که تمرکز را از چانه کشیده و باریک بردارند، پس به سراغ فریم‌­هایی با جزئیات بیشتر بروید. فریم گرد، خلبانی و بیضی شکل برای این فرم صورت‌­ها مناسب است.

عینک مناسب صورت مثلثی

برای ایجاد تعادل برای فرم صورت مثلثی، فریم­‌هایی باید استفاده شود که قسمت بالای صورت و پیشانی را کمی بزرگ­‌تر نشان دهد، از این رو فریم عینک گربه‌­ای، خلبانی، ورزشی و خط ابرو چهره این افراد را جذاب­‌تر نشان می‌­دهد.

سبک شخصی خود را فراموش نکنید

فریم عینک می­‌تواند بیانگر شخصیت و خلاقیت افراد باشد و بر روی حالت چهره نیز تأثیر بگذارد. پیشنهاداتی که در این مقاله ذکر کردیم قوانین سختگیرانه و دقیقی نیستند، می­‌توانید با غرایز خود پیش بروید و سلیقه و سبک شخصی خود را نیز در آن دخیل کنید.

انواع فرم صورت و فریم عینک که با هم تطابق دارند

تطابق فرم صورت و فریم عینک‌ها

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*