13 اکسسوری مردانه که باید بشناسید


فاطمه روح الامینی 1402-02-25 15 دقیقه مطالعه
13 اکسسوری مردانه که باید بشناسید

 

اکسسوری چیست ؟

همان طور که اکسسوری زنانه مهم است اکسسوری مردانه هم به همان نسبت اهمیت دارد. اکسسوری به هر چیزی گفته می‌شود که برای تکمیل کردن لباس یا برای تغییر و تحول دادن به ظاهر خود استفاده می‌کنید. مردان و زنان از اکسسوری‌های مختلف در زندگی روزمره و در موقعیت‌های خاص مثل جشن‌ها، مراسم رسمی، ملاقات‌ها و مصاحبه کاری و … استفاده می‌کنند.

از اکسسوری‌ها می‌توانید به دلیل جذابیت، زیبایی و تمایز ظاهری، تکمیل و ست کردن لباس و یا نشان دادن سلیقه و شخصیت فردی و حتی استایل منحصر به فرد خود استفاده کنید. در این مقاله به بررسی اکسسوری مردانه می‌پردازیم. اکسسوری‌های مردانه متنوعی وجود دارند که استایل مردانه شما را زیباتر می‌کند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

اکسسوری مردانه

محبوب‌ترین‌های اکسسوری مردانه

ساعت

مهم‌ترین اکسسوری مردانه ساعت است که در انواع مختلف اسپرت و کلاسیک و رسمی و … در سبک‌ها و طرح‌های مختلف هست. یک ساعت خوب انتخاب شده، علاوه بر این که به هر لباسی زیبایی اضافه می‌کند می‌تواند یک اکسسوری جاودانه باشد که مکمل لباس مردانه و نشان‌دهنده شخصیت شما باشد. می‌توانید متناسب با سبک شخصی و موقعیتتان یک طرح یا سبک ساعت انتحاب کنید. این نکته را همیشه به یاد داشته‌ باشید که ساعت می‌تواند یک اکسسوری همه کاره و شیک برای کمد لباس هر مردی باشد.

ساعت مردانه

ساعت مردانه

عینک

عینک قطعا می‌تواند یک اکسسوری شیک در استایل مردانه باشد. شما می‌توانید ویژگی‌های صورت مردانه خود را با اضافه کردن عینک مناسب تکمیل کنید و این خیلی مهم است که عینک‌هایی را انتخاب کنید که به خوبی با استایل شخصی شما و فرم صورت مطابقت داشته باشند. سبک‌ها، رنگ‌ها و متریال‌های مختلفی از کلاسیک و ساده گرفته تا مد روز برای انتخاب عیتک در دسترس هستند؛ عینک می‌تواند یک اکسسوری همه کاره و کاربردی باشد که  استایل و ظاهرشما را زیباتر کند.

InShot 20230507 065619478 e1683436947778

کیف

کیف را می‌توان به عنوان یک اکسسوری مردانه کاربردی و کارآمد در نظر گرفت. انواع مختلف از کیف وجود دارد مثل کیف‌های چرمی، کلاسیک، کیف‌های ورزشی و… . مثل خیلی از اکسسوری‌ها، مهم است که کیف مطابق با سلیقه شخصی و استفاده مورد نظر انتخاب شود که استایل و ظاهر کلی شما را بهبود ببخشد؛ همچنین، انتخاب جنس و طرح کیف نیز باید به تناسب با لباس مردانه باشد.

کیف مردانه

زیورآلات

جواهرات می‌توانند ظاهری از شخصیت و فردیت را به لباس مردانه شما اضافه کنند. با این حال، مهم است که زیورآلاتی را انتخاب کنید که با موقعیت مناسب، متناسب با استایل شخصی شما باشد و خیلی زرق و برق‌دار نباشد. مردان می‌توانند انواع جواهرات از جمله دستبند، گردنبند، دکمه سرآستین و انگشتر بپوشند. برخی از مردان سبک مینیمالیستی را بدون هیچ گونه اکسسوری ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر متفاوت‌ هستند و این به خودِ فرد بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه چیزی برای او راحت و مناسب است.

InShot 20230507 075448878

کلاه

کلاه سال‌هاست که یکی از اکسسوری‌های محبوب بوده و گرایش‌ها و سبک‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است. اخیرا، علاقه دوباره به کلاه‌های کلاسیک و همچنین گرایش رو به رشد به سمت کلاه‌های غیررسمی و اسپرت افزایش یافته‌ است. کلاه علاوه بر این که یک اکسسوری شیک و زیبا هست، می‌تواند بسیار کاربردی و همه کاره باشد مثل حفاظت در برابر آفتاب یا هوای سرد. سبک‌های مختلفی از فدوراهای کلاسیک و کلاه بیسبال گرفته تا کلاه‌های لوبیایی مد روز و کلاه‌های سطلی و … . با این حال، مهم است که کلاهی را انتخاب کنید که با شکل سر و یا سبک شخصی شما مطابقت داشته باشد.

کلاه مردانه

کراوات

از کروات در ابتدا به عنوان یک اکسسوری مردانه برای زیبایی یقه پیراهن استفاده می‌کردند، اما امروزه کروات به عنوان یک اکسسوری رسمی برای مردان در مراسم عروسی، مراسم خاص و یا مصاحبه کاری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کروات یک اکسسوری کلاسیک در سبک مردانه است که می‌تواند به هر لباسی پیچیدگی و ظرافت ببخشد و کروات در طرح‌ها، رنگ‌ها و انواع مختلف هست که با انتخاب مناسب آن هم استایل شخصی خود را می‌توانید بسازید و هم ست خود را تکمیل کنید.

InShot 20230507 082418705

پاپیون

هر آقایی می‌تواند از پاپیون به عنوان بک اکسسوری مردانه جهت ساخت استایل مردانه کلاسیک خود استفاده کند هم در موقعیت‌های رسمی و هم در جشن و مهمانی. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که انتخاب پاپیون نامناسب، شما را از حالت بسیار جذاب به خنده‌دار تبدیل می‌کند.

InShot 20230507 082540262

دستمال گردن

روسری‌های گردن مردانه که به آن دستمال گردن یا اسکوت نیز می‌گویند، یک اکسسوری مردانه شیک و همه کاره است که در رنگ، سبک و طرح‌های مختلف می‌تواند پوشیده شود. برخی آن‌ها را بیش از حد پر زرق و برق یا شلوغ می‌دانند و برخی از پوشیدن آن لذت می‌برند. شما با توجه به سبک خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

InShot 20230508 064731030

دستکش

دستکش مردانه، اگر درست انتخاب شود می‌تواند یک اکسسوری کاربردی و شیک به خصوص در ماه‌های سرد سال در کمد لباس شما باشد که علاوه بر زیبایی که به  لباس‌ شما اضافه می‌کند، می‌تواند گرما و محافظت در برابر عناصر مختلف را فراهم کند. دستکش‌ها را می‌توان در مواد، رنگ‌ها و الگوهای مختلف انتخاب کرد تا مکمل یک لباس باشد و جلوه‌ای بی‌نظیر به آن اضافه کند.

InShot 20230507 070454149

کمربند

کمربندهای مردانه به عنوان اکسسوری مردانه مورد نیاز می‌توانند هم کاربردی و هم به هدف ایجاد سبک استفاده شوند. کمربند برای نگه داشتن شلوار و پیراهن در جای خود کمک می‌کنند. کمربندها دارای طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، الگوها، مواد و رنگ‌ها هستند که آن‌ها را به یک اکسسوری همه کاره تبدیل می‌کنند که می‌تواند برای ایجاد ظاهرهای مختلف استفاده شوند و علاوه بر این که می‌تواند مکمل لباس باشد، جلوه‌ای بی‌نظیر به آن اضافه می‌کند؛ این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کمربند با دقت انتخاب نشود، می‌تواند از زیبایی لباس کاسته شود و ظاهری نامرتب ایجاد کند.

InShot 20230507 064416873

دکمه سرآستین

دکمه سرآستین با این که یک اکسسوری مردانه کوچک است ولی تاثیر بسیاری در استایل شما زمانی که کت و شلوار پوشیدید، می گذارد و شما را جذاب‌تر و شیک‌تر نشان می‌دهد. این اهمیت ندارد که شما چه سبکی دارید چون قطعا دکمه سر آستین با طرح مورد نظرتان پیدا می‌کنید.

InShot 20230507 083341017

گیره کروات

از گیره کروات برای ثابت نگه داشتن آن با اتصال آن به پیراهن استفاده می‌شود. این اکسسوری مردانه کلاسیک که جز تزیینات قدیمی است دوباره پا به عرصه مد گذاشته است. اگر شما به جزيیات استایل خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید از این اکسسوری باتوجه به سلیقه‌ خود در طرح و رنگ مختلف استفاده کنید.

InShot 20230507 082746477

سنجاق سینه

به وسیله این اکسسوری مردانه کوچک اما بسیار درخشان و مهم، در مراسم‌های رسمی استایل خود را متفاوت جلوه دهید. امروزه مدل‌های مختلفی از این سنجاق‌ها، برای کت وجود دارند که در واقع یک سوزن کت است با طرح‌های مختلف و به یقه کت وصل می‌شوند، معمولا برای مراسم‌های رسمی از سنجاق سینه استفاده می‌شود. آقایانی که به قرار دادن گل طبیعی روی لباسشان علاقه‌ای ندارند می‌توانند از گل کت‌های پارچه‌ای و گل کت‌های فلزی که رو یک سوزن سوار شده است استفاده کنند.

 

InShot 20230514 091750091

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*