اصول بستن دکمه کت مردانه


فاطمه روح الامینی 1402-02-07 10 دقیقه مطالعه
اصول بستن دکمه کت مردانه

بستن دکمه کت مردانه چه اصولی دارد؟

شاید داشتن قوانینی در مورد نحوه بستن دکمه کت و شلوارتان پیش پا افتاده به نظر برسد، اما تأثیر پیروی از قوانین یا عدم آن بیشتر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید. چه کسی می‌دانست که یک دکمه کت به ‌نظر بی‌اهمیت می‌تواند به طرز چشمگیری ظاهر شما و نگرش دیگران از شما را تغییر دهد؟

بستن دکمه‌های کت و شلوار تمیز و مرتب به نظر می‌رسد. خطوط ژاکت شما زمانی که دکمه‌های آن بسته می‌شود براق هستند و شما را حرفه‌ای‌تر و جدی‌تر می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که دکمه کت و شلوار خود را به درستی بسته‌اید. برای مشاهده‌ی انواع کت و شلوار می‌توانید از سایت طوبی‌مد بازدید کنید.

دکمه کت مردانه

اصول بستن دکمه کت مردانه

بستن دکمه کت و شلوار با یک ردیف دکمه

کت‌ها در سبک‌های مختلفی وجود دارند و طراحی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد و عملکردها و مدهای متفاوتی ایجاد کند. دکمه کت نیز به همان اندازه متغیر است. کت‌ها معمولا دارای یک، دو یا سه دکمه در یک ردیف عمودی در مرکز هستند. برخی از طرح‌های افراطی‌تر حتی دکمه‌های بیشتری دارند، اما این سبک‌ها نادر هستند.

بستن دکمه کت و شلوار با یک ردیف دکمه

بستن دکمه کت و شلوار با یک ردیف دکمه

قوانین کت تک دکمه

وقتی ایستاده‌اید همیشه باید دکمه تکی خود را ببندید. هیچ استثنایی از قاعده برای این وجود ندارد. یکی از دلایلی که باید حتما دکمه‌ کت خود را ببندید، این است که وقتی به کتتان اجازه می‌دهید که باز آویزان شود، شلخته به نظر می‌رسد. کت‌های تک دکمه معمولا کمی بلندتر از کت‌های دیگر هستند. بستن دکمه کمک می‌کند ژاکت شما یکدست و متناسب به نظر برسد. همچنین بستن کت دکمه چین و چروک را به حداقل می‌رساند.

قوانین کت تک دکمه

قوانین کت تک دکمه

قوانین کت دو دکمه

هنگامی که با کت دو دکمه ایستاده‌اید، باید همیشه دکمه بالا را بسته نگه دارید اما دکمه پایین را باز کنید. دکمه کت پایینی وقتی بسته است جلوه بسیار نامطلوبی دارد. بستن دکمه‌های آن، نیمه پایینی کت شما را خیلی تنگ می‌کند و می‌تواند باعث شود که سجاف آن کمی گشاد شود. کت و شلوارهای مدرن طوری طراحی و بریده شده‌اند که قرار است دکمه شما باز بماند. مواقعی وجود دارد که بستن هر دو دکمه قابل قبول است.

اگر کتتان یقه خیلی بلندی دارد، می‌توانید دکمه پایین را ببندید، اما حتماً یقه را تا سوراخ دکمه‌تان تا کنید. اگر دکمه‌ها بالاتر از حد معمولی قرار می‌گیرند یعنی نزدیک به یقه شما، دکمه‌ی پایین را ببندید. اگر نیم تنه بلندی دارید و ژاکتتان بالای سگک کمربندتان باز می‌شود، دکمه پایین را محکم کنید.

قوانین کت دو دکمه

قوانین کت دو دکمه

قوانین کت سه دکمه

وقتی یک کت با سه دکمه دارید، وانمود کنید که دو دکمه پایینی، دکمه‌های یک کت و شلوار دو دکمه هستند. هرگز دکمه پایینی را نبندید و همیشه دکمه بالای آن را که در واقع دکمه وسط کت و شلوار سه دکمه است، ببندید. تصمیم درباره‌ی دکمه بالایی با شماست. اگر چه، اگر یقه‌ای صاف دارید، بهتر است که دکمه‌ی بالا را ببندید.

قوانین کت سه دکمه

قوانین کت سه دکمه

بستن دکمه کت با دو ردیف‌ دکمه

کت و شلوارهای با دو ردیف‌ دکمه معمولاً دارای چهار تا هشت (معمولاً شش) دکمه هستند، اما همه آن‌ها کاربردی نیستند. کت با دو ردیف‌ دکمه‌ی شما سوراخ‌های کمتری نسبت به تعداد دکمه دارد. شما باید تمام دکمه‌های کت را کاملاً ببندید.

بستن دکمه کت با دو ردیف‌ دکمه

بستن دکمه کت با دو ردیف‌ دکمه

هرگز همه دکمه کت دارای دو ردیف ‌دکمه را باز نگذارید. وقتی کتی با دو ردیف دکمه به تن دارید، همیشه، حتی موقع نشستن باید تقریباً تمام دکمه‌های خود را بسته نگه دارید. اگر بخواهید دکمه کت خود را باز بگذارید، به دلیل نحوه برش آن به طرز عجیبی آویزان می‌شود.

کت با دو ردیف‌ دکمه

کت با دو ردیف‌ دکمه

 

هنگام نشستن دکمه کت با یک ردیف دکمه را باز کنید

این یک قانون غیرقابل مذاکره است که هنگام نشستن باید دکمه کت و شلوار خود را کاملا باز کنید. اگر این کار را نکنید، قسمت بالایی کت شما پف می‌کند و سر راهتان قرار می‌گیرد و نامرتب به نظر می‌رسد.

هنگام نشستن دکمه کت با یک ردیف دکمه را باز کنید

هنگام نشستن دکمه کت با یک ردیف دکمه را باز کنید

توجه دقیق به جزئیاتی مانند دکمه کت نشان می‌دهد که شما یک فرد با دقت و متفکر در انتخاب پوشش خود هستید. به درستی پوشیدن کت و شلوار نشان می‌دهد که شما به ظاهر خود اهمیت می‌دهید. این یک سیگنال ظریف است، اما مردم ناخودآگاه آن را دریافت می‌کنند. این قوانین به دلایلی وجود دارد. آن‌ها به شما کمک می‌کنند بهتر به نظر برسید و بهترین نسخه شما به دنیا ارائه شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*