استایل کلاسیک


لاچین زمانی 1402-01-21 12 دقیقه مطالعه
استایل کلاسیک

 

همه چیز در مورد استایل پرطرفدار کلاسیک

استایل کلاسیک به دلیل کیفیت بالای خود، سال‌­هاست که در دنیای مد و فشن جایگاه به خصوصی دارد و طرفداران بسیاری دارد و مورد قبول اکثریت مردم است. سبک کلاسیک تنها مربوط به صنعت مد و پوشاک نیست و در واقع یک سبک زندگی نیز است و همچنین در انواع دکوراسیون نیز استفاده می‌­شود. این استایل محبوب یکی از استایل­‌هایی است که از گذشته تاکنون دچار تغییرات بسیار زیادی نشده است و همواره جذابیت خود را حفظ کرده است؛ با این حال همواره مدرن و زیبا به نظر می­‌رسد.

استایل کلاسیک تقریباً مناسب هر نوع موقعیتی است و در همه جا می‌­توان از آن استفاده کرد. این استایل به دلیل سادگی و آراستگی، بهترین سبک برای موقعیت­‌های رسمی و کاری است و در ادارات نیز استفاده می‌شود. در سایت طوبی‌مد می‌توانید با آپلود عکس از استایل مورد نظر خود، لباس‌های دلخواه خودتان را از پیج‌های اینستاگرامی و وب سایت‌های اینترنتی تهیه کنید.

استایل کلاسیک زنانه

استایل پرطرفدار کلاسیک

ویژگی‌­های استایل کلاسیک چیست؟

استایل کلاسیک، سبکی ساده و شیک است که در آن از پارچه­‌های ساده ابریشمی، مخملی و ترمه استفاده می‌شود. اکثر افرادی که این استایل را دنبال می­‌کنند از لباس­‌ها و اکسسوری­‌های گران قیمت استفاده می‌­کنند البته برای داشتن این استایل نیازی نیست حتماً گران قیمت­‌ترین آیتم‌­ها را بخرید، بلکه بهتر است بیشتر هزینه را صرف لباس‌تان کنید به طوری‌که استایل‌تان اصیل و گران به نظر برسد و سعی کنید لباس­‌های ساده با پارچه‌­های با کیفیت را برگزینید.

در این استایل از لباس‌­های جذب و چسبان یا لباس‌­های خیلی گشاد استفاده نمی‌­شود؛ بلکه از لباس‌­های مناسب سایز بدن استفاده می‌­شود. همچنین از طرح­‌ها و­ چاپ‌­های کمی استفاده می­‌شود و پارچه‌­های طرح­‌دار معمولاً به صورت راه‌راه و چهارخونه‌­های درشت و ساده هستند. حالت برش و دوخت لباس­‌ها در این استایل خیلی تمیز و صاف است و پارچه‌­ها به رنگ‌­های ملایم و طبیعی هستند و از رنگ‌­های جیغ استفاده نمی‌­شود. مدل­‌ها در این استایل به صورت ظریف هستند که به سادگی این استایل کمک می‌­کنند.

ویژگی‌های این استایل خاص

ویژگی‌های این استایل خاص

طیف­‌های رنگی این استایل

در این سبک بیشتر از رنگ‌­های سفید، یشمی، زرشکی، سرمه‌­ای و مشکی استفاده می‌­شود. همچنین رنگ­‌های نود (مانند کرم، بژ و قهوه ای) و رنگ­‌های خنثی (مانند طوسی و خاکستری) در این استایل بسیار پرطرفدار هستند.

طیف رنگ استفاده شده در استایل خاص کلاسیک

طیف رنگ استفاده شده در استایل خاص کلاسیک

 

استایل کلاسیک زنانه

زنانی که از استایل کلاسیک استفاده می­‌کنند معمولاً افرادی با وقار و اعتماد به نفس بالا هستند و با این استایل نشان می­‌دهند که نیازی به جلب توجه دیگران ندارند و همچنین معمولاً افرادی پرتلاش و هدفمند هستند. یکی از نکات مهم و بخشی جدایی ناپذیر از استایل کلاسیک زنانه رژ لب قرمز رنگ است که از گذشته تا کنون درمیان خانم­‌هایی که این سبک را دنبال می‌­کنند محبوبیت بسیاری داشته است.

استایل زنانه کلاسیک

استایل زنانه کلاسیک

لباس زنان در استایل کلاسیک

همان طور که گفته شد لباس باید متناسب با سایز بدن باشد و همیشه حالت ساده خود را حفظ کند. لباس‌­هایی که معمولاً خانم­‌ها در این استایل استفاده می‌کنند شامل موارد زیر است: پیراهن راسته، ژاکت کش بافت ساده، پیراهن­‌های ساده، کفش­‌های راحتی ساده، پالتو با بارانی ساده و بلند، کت­‌های کوتاه و ساده، کفش پاشنه بلند، تیشرت یا بافت یقه هفت(V شکل)، شلوار پارچه‌­ای و کیف‌­های ساده و نسبتاً کوچک.

لباس خانم‌ها در این استایل جذاب

لباس خانم‌ها در این استایل جذاب

اکسسوری کلاسیک زنانه

در استایل کلاسیک نباید در استفاده از اکسسوری زیاده‌روی کنیم. اکسسوری‌­ها برای این استایل عبارت اند از: عینک‌های اسپرت، حلقه‌ها و بند انگشتی‌­های ساده و ظریف، ساعت مچی‌­های ساده، دستبد­های ظریف با طرح­‌های ساده، گوشواره­‌های ظریف و در کل اکسسوری‌­هایی که ساده باشند.

اکسسوری‌های استایل کلاسیک

اکسسوری‌های کلاسیک

استایل کلاسیک مردانه

مردانی که از این سبک استفاده می­‌کنند، اولویت آن‌ها پیشرفت است. آن‌ها افرادی با برنامه و پرتلاش، هدفمند و با اعتماد به نفس هستند که با داشتن این استایل، قصد دارند این ویژگی­‌ها را به خوبی بروز دهند. با وجود شباهت‌­هایی که میان استایل کلاسیک زنانه و مردانه وجود دارد، استایل کلاسیک مردانه باید نمایانگر ویژگی­‌های مردانه باشد.

استایل کلاسیک مردانه

استایل مردانه کلاسیک

لباس مردان در استایل کلاسیک

در استایل کلاسیک معمولا لباس­‌هایی که بین مردان و زنان استفاده می‌­شود مشترک است البته تفاوت­‌هایی نیز وجود دارد. معروف‌­ترین و محبوب‌­ترین لباس مخصوص آقایان در این سبک کت و شلوار است. لباس­‌های دیگری که در این استایل استفاده می‌­شوند شامل پیراهن مردانه ساده، کراوات، یقه اسکی، ژیله و پلیور، لباس‌ها و بافت‌­های یقه هفت(V شکل) و شلوار جین یا کتان است. همچنین در زمستان از شالگردن­‌های ساده استفاده می‌­شود.

لباس آقایان در این استایل منحصر به فرد

لباس آقایان در این استایل منحصر به فرد

اکسسوری مردان

مردان در این استایل از اکسسوری­‌های کمتری استفاده می­‌کنند. آن‌ها نباید از زنجیر­های بزرگ و درشت که جلب توجه می­‌کنند، استفاده کنند. اکسسوری­‌هایی که می‌­توانند در استایل کلاسیک مردانه به کار روند عبارت اند از: کمربند، زنجیرهای ساده و ظریف، ساعت­‌های ساده، حلقه‌­های ساده و … .

اکسسوری‌های استایل کلاسیک برای آقایان

اکسسوری‌های استایل کلاسیک برای آقایان

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*