8 گام مهم برای شستن لباس رنگی


مبینا خادم حسین 1402-03-03 10 دقیقه مطالعه
8 گام مهم برای شستن لباس رنگی

 

راهنمای شستن لباس رنگی

لباس رنگی قسمت اعظمی از استایل ما در بهار و تابستان را تشکیل می‌دهد.  متاسفانه در هنگام شست‌وشوی آن‌ها احتمال زیادی وجود دارد که لباس‌ رنگی به لباس دیگر رنگ بدهد یا رنگش بور و کهنه شود. این که چطور لباس‌ رنگی خود را بشوییم تا رنگش تغییر نکند و آسیب نبیند از دغدغه‌های همه‌ی ماست؛ در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که به شما کمک خواهد کرد از لباس رنگی خود بهتر محافظت کنید.

نحوه شست‌وشو لباس رنگی

نحوه شست‌وشو لباس رنگی

شلوارهای رنگی

روش شستن لباس رنگی

ابتدا از خودتان بپرسید آیا لباس رنگی شما نیاز به شست‌وشو دارد یا می‌تواند باز هم در مراسمی دیگر استفاده شود. لباس‌های ارزشمندتان را تا حد امکان کمتر بشویید تا دیرتر خراب شوند.

گام اول: تفکیک لباس‌ها

اولین گام شست‌وشوی لباس رنگی جداسازی لباس‌های روشن از لباس‌های تیره است تا مطمئن شوید لباس رنگی تیره‌تر، به لباس روشن، رنگ پس نمی‌دهد و آن را خراب نمی‌کند. لباس‌های روشن را باهم و لباس‌های تیره را با هم بشویید. بهتر است لباس رنگی جدید خود را ابتدا به تنهایی و با دست بشویید تا مطمئن شوید رنگ نمی‌دهد. اگر لباس رنگ پس می‌دهد آن را همراه با لباس‌هایی حدودا هم‌رنگش در لباسشویی بیاندازید.

گام دوم: خواندن اطلاعات برچسب لباس

در دومین گام شست‌وشوی لباس رنگی اطلاعات مربوط به روش شست‌وشوی آن را از برچسب لباس بخوانید. آیا لباستان باید با دست شسته شود یا می‌توان آن را در ماشین لباس‌شویی انداخت؟ آیا استفاده از شوینده‌ی آنزیم‌دار مناسب است؟ آیا می‌توان آن‌ها در خشک‌کن قرار داد؟

لیبل لباس رنگی

خواندن اطلاعات برچسب لباس

 

گام سوم: به دنبال لکه‌ها بگردید

ابتدای لکه‌هایی را که روی لباس رنگی شما ایجاد شده برطرف کنید. لکه‌ها را با پودر یا صابون مناسب شست‌وشو با دست بشویید تا مطمئن شوید در ادامه‌ی شست‌وشو پخش نمی‌شوند. از لکه‌برها هم می‌توانید برای لباس‌های روشن‌تر استفاده کنید. ابتدا اجازه دهید لکه‌بر کمی به خورد پارچه برود و سپس آن را بشویید. ابتدا مطمئن شوید لکه از بین رفته و سپس آن را درون ماشین لباسشویی بیاندازید.

لکه‌گیری لباس رنگی

لکه‌گیری لباس رنگی

گام چهارم: لباس‌ها را وارونه کنید

برای محافظت بهتر از لباس‌های رنگی خود آن‌ را وارونه کرده و سپس درون ماشین لباسشویی خود بیاندازید. با این کار احتمال رنگ گرفتن لباس‌های کم‌رنگ کمتر است و لباس‌هایی که رنگ تیره دارند بور نمی‌شوند. این گونه قسمت رویی لباس در معرض فرآیندهای سخت شست‌وشو قرار نمی‌گیرد. ماشین لباسشویی خود را بیش از حد پر نکنید و مطمئن شوید لباس‌ها می‌توانند چرخش خوبی در حین شست‌وشو داشته باشند.

گام پنجم: با آب سرد بشویید

لباس‌ رنگی  و جدیدتان را با آب سرد بشویید تا از احتمال رنگ دادن آن جلوگیری کنید.

لباس‌ها را با آب سرد بشویید

لباس‌ها را با آب سرد بشویید

گام ششم: انتخاب مایع لباسشویی

موادی را برای شست‌وشوی لباس رنگی خود استفاده کنید که مخصوص این کار باشد و آن قدر قوی نباشد که لباستان را بور کند. در این مورد مایع رنگین شوی بهتر از پودرهای آنزیم‌دار است. ماشین لباسشویی را روی دور کند قرار دهید.

گام هفتم: بعد از اتمام شست‌وشو سریعا لباس‌های خود را از ماشین لباسشویی خارج کنید

ماندن لباس‌ رنگی در ماشین می‌تواند باعث رنگ پس دادن لباسی به لباس دیگر باشد.

لباس رنگی در ماشین لباس شویی

لباس‌های خود را از ماشین لباسشویی خارج کنید

گام هشتم: لباس رنگی را بعد از شست‌وشو آویزان کنید

استفاده از خشک کن ممکن است باعث شود لباس رنگی شما زودتر کم‌رنگ شود. بهتر است آن‌ها را در مقابل آفتاب آویزان نکنید تا از کم‌رنگ شدن لباس رنگی خود و زودتر کهنه شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

 

لباس رنگی

لباس‌ها را بعد از شست‌وشو آویزان کنید

اگر لباس قرمزتان روی لباس‌ رنگی روشن‌تر لکه به جا گذاشت، چه باید کرد؟

باید قبل از خشک شدن لباستان اقدام کنید زیرا بعد از خشک شدن از بین بردن لکه‌ها سخت تر می‌شود. از سفید کننده‌ی بدون کلر استفاده کنید و اجازه دهید لباستان دقایقی خیس بخورد سپس آن را بشویید. اگر لکه‌ها از بین نرفتند از سفیدکننده‌های قوی‌تر استفاده کنید. در موتور جستجو هوشمند طوبی‌مد قابلیتی با نام فیلتر رنگ وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن لباس‌های رنگی دلخواه خود را پیدا کنید.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*