5 روش بستن بند کفش کتونی


لاچین زمانی 1402-11-28 10 دقیقه مطالعه
5 روش بستن بند کفش کتونی

 

روش‌های مختلف بستن بند کفش کتونی

شاید نحوه بستن بند کفش کاری ساده و بی اهمیت به نظر برسد اما تأثیر بسیاری بر روی ظاهر کفش شما و در نهایت استایل­تان می­‌گذارد.

نحوه بستن مدل‌های مختلف بند کفش کتونی

با بستن بند کفش به صورت نامناسب، ممکن است کفش­تان ظاهر جالبی پیدا نکند و یا هنگام راه رفتن مشکل ایجاد کند. روش­‌های متفاوتی برای بستن بند کفش وجود دارد که شما با توجه به فرم کفش و همچنین رنگ و مدل بند کفش­تان، می‌­توانید روش مناسب را انتخاب کنید و بند کفش­تان را براساس آن ببندید. در ادامه ما قصد معرفی 5 روش محبوب و جذاب بستن بند کفش و کتونی را داریم.

روش اول: ضربدری

یکی از روش‌­های رایج بستن بند کفش، مدل ضربدری است. این مدل به این صورت است که ابتدا باید دو طرف بند را از سوراخ­‌های اول، از رو عبور دهید، سپس مطمئن شوید که دو طرف بند کفش یکسان هستند. طرف راست بند را از روی طرف چپ رد کرده و از دومین سوراخ سمت مخالف از بالا عبور دهید و طرف دیگر را نیز از دومین سوراخ عبور دهید، همین کار را تا انتها تکرار کنید و در سوراخ­‌های ردیف آخر، دو طرف بندها را از زیر بیرون بکشید و اجازه دهید انتهای بندها آزاد بمانند و بند را مرتب کنید.

نکته: می­‌توانید بندها را کمی شل ببندید که این مدل یکی از روش­‌های ترند بستن بند کفش و کتانی است و در انتها بندهای کفش باز می­‌ماند و گره نمی‌­خورد.

روش دوم: نواری یا مخفی

روش نواری یک مدل ساده و جذاب است که گزینه مناسبی برای کفش و کتانی­‌های کلاسیک و ساده است. نحوه بستن بند کفش در مدل نواری به این شکل است که پس از عبور دو طرف گره از روی سوراخ­‌های اول، یک طرف بند را به صورت عمودی از سوراخ دو ردیف بالاتر و طرف دیگر را، از زیر عبور دهید. سپس هر طرف را به صورت افقی از سوراخ طرف دیگر عبور دهید. در مرحله بعد هر طرف بند کفش را عمودی از دو ردیف بالاتر از خودشان عبور داده و سپس افقی از سوراخ طرف مقابل عبور دهید.

این چرخه را تکرار کرده و در انتها، گره را در پشت زبانه کفش و یا گوشه‌­ها پنهان کنید.

بستن بند کفش

بستن بند کفش

روش سوم: الماسی

در روش الماسی، ابتدا بندها را از قسمت­‌های اول از زیر رد کنید. بند طرف چپ را به صورت اریب از سوراخ دو ردیف بالاتر (سوراخ سوم) از رو عبور دهید و عمودی از قسمت ردیف پایینش (سوراخ دوم) عبور دهید. سپس طرف راست را به صورت ضربدری از سوراخ دو ردیف بالاتر از رو عبور دهید و عمودی از سوراخ ردیف پایینش عبور دهید.

این روند را ادامه داده تا به آخرین سوراخ‌­ها برسید؛ می­‌توانید گره را پشت زبانه کفش پنهان کنید.

روش چهارم: زیگزاگی

شاید این روش بستن بند کفش را کمتر دیده باشید، با این حال یکی از روش­‌های جذاب است؛ در روش زیگ-زاگی ابتدا بند را از سوراخ ردیف اول از زیر رد کنید و ادامه بند طرف چپ را به طور عمودی از سوراخ ردیف بالا عبور دهید. سپس همان بند را افقی از سوراخ ردیف دوم از زیر رد کنید و این کار را تا انتها ادامه دهید، طرف دیگر بند را به طور زیگزاگی از قسمتی از طرف دیگر بند که بین سوراخ­‌های دوم و سوم ایجاد شده است، عبور داده و سپس از قسمتی که از سوراخ­‌های سوم و چهارم ایجاد شده است، عبور دهید. این کار را تکرار کنید تا به انتها برسید.

روش پنجم: زیگ و ایکس

مدل زیگ و ایکس، یکی از روش‌­هایی است که در آن بندها کمتر روی کفش را می‌­پوشانند و مدل ساده‌­تر به نظر می­‌رسد؛ برای بستن بند کفش­تان به این روش، یک انتهای بند کفش را از قسمت اول سمت راست قرار دهید. ادامه بند را از سوراخ دوم سمت چپ، از رو رد کنید. ادامه بند را در سمت چپ از سوراخ اول همان سمت، از رو رد کنید. سپس همان طرف بند را از سوراخ دو ردیف بالاتر در سمت راست عبود داده و بند را از سوراخ پایین­‌تر در همان سمت رد کنید و این روند را تا انتها ادامه دهید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*