4 ویژگی یک کوله پشتی مناسب برای مدرسه


مبینا خادم حسین 1402-06-26 10 دقیقه مطالعه
4 ویژگی یک کوله پشتی مناسب برای مدرسه

 

ویژگی کوله پشتی مدرسه

با نزدیک شدن به فصل مدارس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده برای فرزندانشان خرید کوله پشتی مناسب است که باید نکات مختلفی اعم از ظاهر، استاندارد بودن، کیفیت بالا را براساس میزان بودجه‌ای که می‌توانند هزینه کنند مورد بررسی قرار دهند. در این مقاله ما سعی داریم نکات مهم را ذکر کنیم تا با آگاهی کامل خریدی مناسب انجام دهید. از آن جایی که دانش آموزان تایم زیادی در روز از کوله‌هایشان استفاده می‌کنند باید به این نکته توجه کنیم که راحتی و استاندارد بودن بندها و پشت کوله برای جلوگیری از آسیب به ستون فقرات مهم‌تر از زیبایی ظاهری و جذابیت و ترند بودن آن مدل کوله است.

کوله پشتی مدرسه

جنس پارچه

امروزه تنوع کوله پشتی مدرسه در بازار به شدت زیاد است و شما می‌توانید انواع و اقسام کیف‌ها را با پارچه‌ها و طرح‌های مختلف پیدا کنید. کوله‌ها از پارچه‌هایی با جنس کتان، چرم، برزنتی، لی و دیگر انواع پارچه‌ها دوخته می‌شوند. با شناخت مناسب پارچه‌ها می‌توانید کوله‌ای را که بر حسب نیازتان دوام و ماندگار بالاتری دارد، انتخاب کنید. درهنگام خرید کوله پشتی مدرسه باید سعی کنید کوله را از جنس پارچه‌های با ایستایی و ضخامت بیشتر انتخاب کنید.

کوله پشتی پارچه‌ای و چرم

اگر پارچه نازک باشد زمانی که تعداد زیادی کتاب و دفتر داخل آن قرار می‌گیرد از لحاظ ظاهری دفرمه می‌شود و اصطلاحاً خودش را می‌اندازد که همین امر به این دلیل که جنس آن پارچه به علت نازکی مقاومت بالایی ندارد نمی‌تواند وزن سنگین کتاب‌ها را تحمل کند و به پایین کشیده می‌شود که باعث می‌شود فشار زیادی به شانه‌ها و ستون فقرات وارد شود.

کوله پشتی جین و کتان

همچنین از آنجایی که کوله پشتی مدرسه در طول هفته بسیار جابه جا می‌شود و ممکن است به این ور آن ور کشیده شود اگر جنس مقاومی نداشته باشد ممکن است خیلی سریع پاره شود و دیگر نتوان از آن استفاده کرد؛ بنابراین توصیه می‌شود کوله را از پارچه‌هایی که جنس مقاوم و محکمی دارند مانند چرم یا برزنت انتخاب کنید.

کوله پشتی خاص

 

بندها

از آن جایی که بندهای کوله پشتی مدرسه بیشترین ارتباط با شانه‌ها را دارند هرچه قدر که نازک‌تر باشند فشار بیشتر به کتف و شانه‌ها وارد می‌کنند، همچنین ممکن است به علت فشار وارده زودتر پاره شوند؛ بنابراین توجه کنید که بند کوله اندازه مناسب و استانداردی داشته باشد و زیر آن دارای ابر یا ضربه‌گیر باشد تا فشارهای وارد به کف را کاهش دهد.

بند‌های کوله پشتی استاندارد

برای کوله پشتی مدرسه مدلی را انتخاب کنید که حتما دارای دو بند باشد تا سنگینی وزن کوله فقط روی یک شانه نیافتد که این امر باعث می‌شود که یکی از شانه‌ها به سمت پایین کشیده شود و در ظاهر و سلامتی دانش آموز تاثیر مخربی خواهد گذاشت. سعی کنید وزن کوله‌تان حداکثر 15 درصد وزن خودتان باشد زیرا اگر کوله شما بیش از حد سنگین باشد باعث مشکلاتی چون آرتروز شانه، فشار بر عضلات گردن و پشت، قوس ستون ‌فقرات و ناراحتی‌های عضلانی و استخوانی در نواحی اطراف کوله می‌شود، بنابراین سعی کنید حدالامکان کوله خود را سبک کنید و وسایل اضافی همراه خود حمل نکنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

 

نکات حمل کوله

همیشه کوله را با دو بند به پشت خود بیاندازید تا وزن کوله بین دو طرف تقسیم شود و فشار وارده به هر شانه کاهش یابد. همیشه بندهای کوله‌هایتان را تنظیم کنید تا اختلاف ارتفاع نداشته باشند و همچنین ارتفاع بندها طوری تنظیم شود که بخش انتهایی کوله بالای استخوان لگن و باسن قرار گیرد و بخش فوقانی آن بالاتر از شانه‌هایتان نباشد.

کوله پشتی

عوارض استفاده از کوله پشتی‌های غیر استاندارد

استفاده از کوله پشتی‌های غیر استاندارد عوارضی چون ابتلا به کمر دردهای مزمن، گودی کمر، شانه‌های نامتقارن، تمایل شانه‌ها به طرف جلو و انحنای ستون مهره‌ها را در پی خواهد داشت.

کوله پشتی

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*