3 نکته اساسی هنگام خرید کفش پاییزی


لاچین زمانی 1402-08-17 10 دقیقه مطالعه
3 نکته اساسی هنگام خرید کفش پاییزی

 

نکات انتخاب کفش پاییزی

یکی از آیتم‌هایی که باید هنگام فرا رسیدن فصول سرد سال به فکر خرید آن باشید کفش مناسب آن فصل است.

هر فصلی متناسب با آب و هوا و شرایط جوی که دارد به کفش خاصی احتیاج دارد که برای استفاده در آن فصل مناسب باشد، زمانی که تابستان فرا می‌رسد به سراغ صندل‌ها می‌روید تا از دست گرمای هوا فرار کنید.

پاییز و زمستان هم همینطور است وقتی وارد این فصل‌ها می‌شوید احتیاج به کفش‌های خاصی دارید که بتوانید به راحتی آن‌ها را در روزهای برفی و بارانی استفاده کنید بدون دغدغه این که پاهایتان خیس شود؛ همچنین کفشی را انتخاب کنید که در برابر سرما محافظت بالایی داشته باشد تا پاهایتان در سرما یخ نزنند. بنابراین لازم است کفش‌هایی که مناسب این فصول هستند را به خوبی بشناسید زیرا تنوع مدل‌ها کمی انتخاب آن‌ها را سخت کرده است و برای خریدِ بهتر لازم است که شناخت خوبی از اجناس داشته باشید. در این مقاله سعی داریم کفش‌هایی که مناسب فصل پاییز هستند را به شما معرفی کنیم.

3 نکته مهم در انتخاب کفش پاییزی

نکات کلی که هنگام خرید کفش پاییزی باید در نظر داشته باشید به شرح زیر می‌باشد :

1- گرم نگه داشتن پا

یکی از ویژگی‌هایی که کفش پاییزی باید داشته باشد این است که از جنسی دوخته شده باشد که بتواند جلوی نفوذ سرما را بگیرد و پاهای شما را در سرما گرم نگه دارد؛ این نکته از آنجایی بسیار حائز اهمیت است که اگر پاها به خوبی گرم نگه داشته نشوند با نفوذ سرما به استخوان‌هایتان خیلی راحت‌تر سرما می‌خورید و پا درد خواهید گرفت.

گرم نگه داشتن پا با کفش پاییزی

گرم نگه داشتن پا با کفش پاییزی و جوراب‌های گرم

2- کفی ضد لغزش

از آن جایی که این کفش‌ها را باید برای روزهای بارانی و پاییزی انتخاب کنید، باید هنگام خرید به کفی کفش توجه ویژه‌ای داشتید باشید که کفی کفش زبر باشد و اصطلاحاً دارای عاج‌های مناسب و زیره‌های شیاردار باشد و کفه آن صاف نباشد تا روی سطح خیس و لغزنده لیز نخورد و در برابر سایش مقاوم باشد.

کفی کفش پاییزی

کفی کفش پاییزی

3- جنس و متریال کفش

رویه کفشی که انتخاب می‌کنید با توجه به آب و هوای مرطوب و بارانی روزهای پاییزی باید خاصیت ضدآب داشته باشد. به عنوان بهترین متریالی که برای کفش‌های ضدآب به کار می‌روند می‌توان به پارچه کاپشنی یا شمعی، چرم، نبوک و جیر اشاره کرد. برای آن که استایل پاییزی زیبا و بی نقص داشته باشید کی از مواردی که باید در استایل خود به آن توجه ویژه داشته باشید کفش‌هایتان هستند. کمی بالاتر درباره نکاتی که باید هنگام خرید کفش پاییزی در نظرداشته باشید صحبت کردیم این جا سعی داریم این موضوع را مطرح کنیم که چه مدل کفشی مناسب یک استایل پاییزی است و آن را تکمیل می‌کند؟

جنس‌های مختلف کفش پاییزی

جنس‌های مختلف کفش پاییزی

بوت رزمی

یکی از ترندهای پرطرفدار بوت و نیم‌بوت همین بوت‌های رزمی هستند که ساخت آن‌ها از چکمه‌های نظامی که برای سربازان طراحی شده بودند و امروزه نیز اعضای ارتش از این سبک بوت‌ها استفاده می‌کنند  الهام گرفته شده است که دارای کفی ضخیم و ساپورتر مچ پا و بند تا بالای ساق کفش هستند. این مدل از چکمه‌ها دوام بالایی دارند و یکی از راحت‌ترین انواع کفش پاییزی هستند که برای هر استایل اسپرت می‌توان انتخاب کرد.

بوت رزمی؛ کفش پاییزی

بوت رزمی یکی از مناسب‌ترین کفش‌ها برای پاییز و زمستان

نیم‌بوت چلسی

چلسی‌ها در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بوت و نیم‌بوت‌های زنانه هستند که دارای کش در قسمت کناری و جزء راحت‌ترین و خوش‌فرم‌ترین مدل‌های زنانه و مردانه هستند که به دلیل داشتن کش، دارای کشش متناسب با اندازه‌ی مچ پای شما هستند که همین نوع طراحی باعث می‌شود که پوشیدن آن‌ها نسبت به سایر چکمه‌ها آسان‌تر و برای همه افرادی حتی کسانی که دارای مچ و ساق پا پر هستند مناسب باشد.

طراحی ساده و شیک این کفش پاییزی باعث می‌شود با هر نوع لباسی به راحتی ست شوند. اولین مورد از این سبک توسط جی اسپارکس هال برای ملکه ویکتوریا که یک جفت چکمه بدون بند می‌خواست در سال 1851 ساخته شد. از آن زمان ویژگی اصلی Chelsea Boots بدون بند و راحت پوشیده شدن آن است که برای هر سن و هر جنسیتی مناسب و مورد استفاده است.

نیم بوت چلسی؛ کفش پاییزی

نیم بوت چلسی مناسب برای فصل پاییز

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*