3 مدل از محبوب‌ترین عینک آفتابی‌های معروف


حسنا درویشی 1402-03-04 10 دقیقه مطالعه
3 مدل از محبوب‌ترین عینک آفتابی‌های معروف

 

انواع عینک‌­ آفتابی

عینک آفتابی از دسته اکسسوری‌هایی است که علاوه بر زیبایی و تکمیل کردن استایل­مان جنبه سلامتی بخش و مفیدی برای ما دارد و از آسیب­‌های احتمالی به چشم‌ها جلوگیری می‌­کند بنابراین برای سلامت چشم‌هایمان هم که شده باید به این آیتم توجه ویژه‌­ای داشته باشیم. عینک­‌های آفتابی انواع و مدل‌های مختلفی دارند که تفاوت آن‌ها علاوه بر نوع فریم در نوع و جنس شیشه و عدسی آن‌ها نیز می‌باشد؛ بنابراین با شناخت انواع عینک آفتابی برحسب نیاز و بودجه خود می‌توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم.

عینک آفتابی یک اکسسوری جذاب

در موتور جستجو هوشمند طوبی‌مد می‌توانید با سرچ در قسمت جستجو محصولات تمام عینک‌های آفتابی موجود در فروشگاه‌های اینترنتی و پیج‌های اینستاگرامی مشاهده کنید و امکان مقایسه قیمت آن‌ها نیز برای شما فراهم شده است. در این مقاله ابتدا تاریخچه عینک آفتابی را مطالعه می­‌کنیم و سپس سه مدل از عینک آفتابی­‌های معروف را مورد بررسی قرار می­‌دهیم.

تاریخچه عینک آفتابی در ایران

عینک آفتابی از زمانی که ناصرالدین شاه به سفرهای خارجی خصوصا به اروپا داشت وارد ایران شد و پس از دوران قاجاریه، عینک آفتابی در دوران پهلوی جدا ازکاربرد پزشکی جای خودش را در صنعت مد و فشن باز کرده بود و استفاده از آن در بین مردم  به خصوص افراد معروف و سرشناس رواج پیدا کرده بود.

3 مدل عینک آفتابی

کلاب ‌مستر (Clubmaster)

یکی ازساخته‌های ری­بن در دهه 50 میلادی که به علت ظاهر متفاوتی که دارد و قسمت بالایی آن شبیه ابرو طراحی شده است نام دیگر آن Browline است. در دهه 50 و 60 میلادی بیشتر افراد معروف و سلبریتی‌ها از این مدل عینک آفتابی استفاده می‌کردند.

عینک آفتابی کلاب مستر

مدل کلاب مستر

فریم این عینک در بالا که هلال ابرو دارد ضخیم‌تر است در قسمت پایینی هم می‌تواند دارای فریم نازک و باریکی باشد و هم این که فریمی نداشته باشد، بالشتک‌های بینی در این مدل عینک آفتابی انعطاف پذیر هستند و فشاری روی بینی وارد نمی­‌کنند. عینک‌های کلاب مستر برای صورت‌های مربعی، مستطیلی، مثلثی و بیضی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

گربه‌ای (Cat Eye)

مدل گربه‌ای برای اولین بار در دهه 1930 در جامعه حضور پیدا کرد و بعد از این که ستاره‌ها و افراد معروف هم چون مریلین مونرو، ژاکلین کندی، پرنسس دایانا به دفعات با این مدل عینک دیده شدند، همین امر باعث شکوفایی و ماندگار شدن عینک‌های گربه‌ای شد به طوری که از آن زمان تا کنون همچنان هم به صورت آفتابی و هم به صورت طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عینک آفتابی چشم گربه‌ای

مدل چشم گربه‌ای

عینک گربه‌ای حالت‌های مختلفی دارد که خود عینک ممکن است گرد، بیضی و یا مدل‌ها دیگر باشد اما در قسمت بالا دارای کشیدگی‌های رو به بیرون است. این مدل عینک آفتابی مناسب همه چهره‌ها است اما در صورت‌های گرد باعث کشیده‌تر دیده شدن چهره می‌شوند. همچنین صورت‌هایی که حالت مستطیلی و کشیده دارند بهتر است از مدل‌های گرد و بیضی عینک‌های گربه‌ای استفاده کنند تا باعث ایجاد تعادل در چهره شود.

عینک آفتابی زنانه در این مدل می‌تواند با نگین، جواهرات و  اکسسوری‌های مختلف دیزاین شود تا استایل متفاوت‌تری را به بانوان شیک ارائه دهد.

خلبانی(Aviator)

عینک‌هایی با فریم خلبانی از دسته عینک­‌هایی هستند که هیچ گاه از مد نمی­‌افتند. این مدل عینک برای اولین بار در دهه 1930 توسط کمپانی ری­بن برای خلبانان به منظور محافظت از چشم‌­های آنان در مقابل اشعه‌­های مضر خورشید حین پرواز، تولید و عرضه شد.

عینک آفتابی خلبانی

مدل خلبانی

ماندگاری و مد شدن این مدل عینک‌ها از همان زمان کلید خورد و به سبب استایل متفاوت و خاصی که داشت علی­رغم این که یک وسیله اختصاصی برای خلبانان بود به عنوان یک اکسسوری محبوب در بین مردم شناخته شد. این مدل عینک آفتابی دارای ساختار فلزی باریک و سبک می­‌باشد و عدسی‌­ها اغلب به صورت اشکی و رو به ­پایین هستند و دو عدسی توسط یک پل فلزی باریک و سبک به هم متصل شده­‌اند، همچنین به علت سبکی و نوع مناسب بالشتک انعطاف ­پذیر روی بینی فشار وارد نمی‌کند.

عینک آفتابی خلبانی مناسب برای خانم‌ها و آقایون

مدل خلبانی مناسب برای خانم‌ها و آقایون

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*