10 روغن رشد مو | روغن‌های گیاهی برای رشد مو


فاطمه روح الامینی 1403-02-11 10 دقیقه مطالعه
10 روغن رشد مو | روغن‌های گیاهی برای رشد مو

 

10 تا از بهترین روغن طبیعی برای رشد مو

بسیاری از ما خود را در حال جستجو روغن رشد مو در قفسه‌های فروشگاه‌ها و صفحات وب می‌بینیم. اینجاست که ما به شما کمک می‌کنیم تا در دنیای پیچیده روغن‌های رشد مو حرکت کنید. این روغن‌های شگفت‌انگیز که به صورت مستقیم روی پوست سر شما اعمال می‌شوند، موهای شما را تغذیه کرده و بدون ایجاد سنگینی، به رشد سریع‌تر، قوی‌تر و درخشان‌تر آن کمک می‌کنند.

با ما همراه باشید تا به بررسی ۱۰ روغن برتر برای رشد مو که باید در نظر بگیرید، بپردازیم.

روغن کرچک

اولین روغن رشد مو روغن کرچک است که سرشار از اسیدهای چرب است و با ماساژ دادن پوست سر را مرطوب کرده و باعث افزایش گردش خون می‌شود و ممکن است به احیای موی ابرو و مژه کمک کند.

روغن کرچک

روغن کرچک

روغن نارگیل

دومین روغن رشد مو روغن نارگیل است که برای تمام انواع مو مناسب است، این روغن ساقه‌ی مو را می‌پوشاند تا استحکام آن را افزایش دهد، شکنندگی را کاهش می‌دهد و شکستگی مو را در هنگام حالت دادن کم می‌کند. این نرم‌کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی، موها را نرم، بدون گره و ضد وز می‌کند و در عین حال رایحه‌ی نارگیل را برای روزها روی موهای شما باقی می‌گذارد.

روغن رشد مو

روغن نارگیل

روغن زیتون

سومین روغن رشد مو برای موهای کدر و آسیب‌دیده روغن زیتون با کیفیت بالا است که به عنوان نرم کننده عمیق عمل می‌کند، احیا کنید.این روغن سرشار از چربی‌های تک‌اشباع‌نشده است که حاوی خواص نرم‌کنندگی است که به ساقه‌ی مو نفوذ کرده و موهای خشک را مرطوب می‌کند.

روغن جوجوبا

چهارمین روغن رشد مو برای موهای مجعد یا فر، روغن جوجوبا است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که به نرم شدن و درخشش موهایی که تمایل به خشکی دارند کمک می‌کند.  این روغن به حفظ رطوبت و ضخیم‌تر شدن موهای نازک کمک می‌کند.

روغن رزماری

پنجمین روغن رشد مو روغن رزماری است که به دلیل اینکه با ماساژ روی پوست سر، باعث افزایش جریان خون می‌شود، می‌تواند منجر به رشد سریع‌تر مو شود و یک انتخاب محبوب است.
روغن رزماری

روغن رزماری

روغن آووکادو

ششمین روغن رشد مو روغن آووکادو است که از این روغن درمانی برای پوست سر و مو به عنوان پیش از شامپو استفاده می‌شود. این روغن حاوی روغن آووکادو، منبعی غنی از ویتامین E است که از ریزش مو جلوگیری می کند، کوتیکول مو را مهر و موم می‌کند، درخشش طبیعی موهایتان را افزایش می‌دهد و باعث نرمی و لطافت بیشتر موها می‌شود.

روغن هسته انگور

هفتمین روغن رشد مو روغن هسته انگور سبک است، بنابراین برای آبرسانی موهای نازک ایده‌آل است. توصیه می‌شود که به‌طور مرتب مقدار کمی از این روغن پرس سرد را روی پوست سر خشک بمالید تا آن را مرطوب نگه دارید، این روغن پوسته پوسته شدن را تسکین می‌دهد و رشد مو را تقویت می‌کند، همچنین این روغن پر از آنتی اکسیدان است که به درمان و جلوگیری از موخوره کمک می‌کند.

روغن آرگان

هشتمین روغن رشد مو روغن معروف آرگان است که بهتر است به طور مرتب این روغن خوشبو را روی پوست سر خود ماساژ دهید تا رشد مو را تقویت کنید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که تار موها را نرم می‌کند و لطافت کلی آن‌ها را بهبود می‌بخشد. همچنین اگر موهایتان وز، شکننده یا رنگ‌شده هستند، می‌توانید از این روغن به عنوان نرم‌کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

روغن آرگان

روغن آرگان

روغن درخت چای

نهمین روغن رشد مو روغن درخت چای است که برای داشتن رشد موی سالم، پوست سر سالم ضروری است و روغن درخت چای حاوی مواد مغذی قوی است که پوست سر خشک، خارش دار، چرب یا پوسته پوسته را آرام و تسکین می‌دهد. این روغن صد در صد ارگانیک برای انواع مو و بافت های مختلف مو مناسب است و هیچ گونه چربی اضافی از خود باقی نمی‌گذارد.

روغن بادام شیرین

و آخرین روغن رشد مو روغن بادام شیرین است که سرشار از ویتامین‌های E و D است و پوست سر را تحریک می‌کند و در برابر اشعه فرابنفش که می‌تواند منجر به خشکی، شکنندگی و موهای بی‌حالت شود، این روغن چرب نیست، بوی عالی دارد و پوست سر را آرام می‌کند.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین

چرا از روغن رشد مو طبیعی استفاده می‌شود؟

بهترین روغن‌های مو رویکردی جامع برای تسریع رشد مجدد مو بدون هیچ عارضه‌ی جانبی ارائه می‌دهند. روغن‌های طبیعی علاوه بر کمک به بهبود تعدادی از مشکلات پوست سر، به ساقه‌ی مو نفوذ کرده و به حفظ رطوبت آن کمک می‌کنند تا موها نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر شوند، همچنین می‌توان از آن‌ها به عنوان نرم‌کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی استفاده کرد تا موها راحت‌تر حالت بگیرند و گره‌های آن‌ها به سادگی باز شوند. تمام این عوامل محیطی را برای رشد مو فراهم می‌کنند و موها را تقویت می‌کنند تا طول خود را در طول زمان حفظ کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*