10 روش کارآمد برای تثبیت رنگ مو


لاچین زمانی 1402-12-12 10 دقیقه مطالعه
10 روش کارآمد برای تثبیت رنگ مو

 

تثبیت و ماندگاری رنگ مو

معمولا یکی از اصلی‌ترین مشکلات افرادی که موهای خود را رنگ می‌کنند، تثبت رنگ مو است.زیرا رنگ موها پس از رنگ کردن نهایتا تا چند روز یا چند هفته زیبایی اولیه خود را حفظ می‌کند و سپس به مرور زیبایی خود را از دست می‌دهد. اصلی‌ترین گله افرادی که به رنگ کردن مو علاقه دارند و اغلب این کار را انجام می‌دهند، تغییر رنگ می‌باشد، بنابراین به دنبال روش‌هایی هستند که رنگ مو را تثبیت کند و زیبایی موهایشان تا مدت طولانی‌تری حفظ شود. اما بهترین روش‌ها برای تثبیت رنگ مو کدامند؟

معمولا هزینه‌های زیادی که به پای رنگ کردن مو می‌رود افراد را مجاب می‌کند تا به سراغ روش‌های تثبیت رنگ مو بروند. بنابراین این افراد بهترین روش‌ها را انتخاب می‌کنند تا ماندگاری رنگ موی آن‌ها تا مدت زمان بیشتری باقی بماند، البته این نکته را به خاطر داشته باشید که علاوه بر هزینه‌ها، رنگ کردن زیاد مو آسیب‌های زیادی به دنبال دارد. پس بهتر است که با انتخاب بهترین روش‌های تثبیت رنگ مو هم از تغییر رنگ موها و هم از آسیب‌های رنگ کردن موها جلوگیری کنیم.

در ادامه ده روش کارآمد برای تثبیت رنگ مو را معرفی می‌کنیم.

روش‌های مناسب برای تثبیت رنگ مو

روش‌های مناسب برای تثبیت رنگ مو

استفاده از رنگ‌های باکیفیت

برای آن‌ که رنگ مویی با دوام و البته زیبا داشته باشید تحت هیچ شرایطی از رنگ‌های ارزان قیمت و ناشناخته استفاده نکنید. پیش از آن‌ که موهای خود را رنگ کنید از کیفیت خرید رنگ و برند آن مطمئن شوید. رنگ‌های ارزان قیمت و کیفیت پایین علاوه بر ماندگاری بسیار پایین به موهایتان نیز آسیب می‌زند. استفاده از رنگ‌های باکیفیت تاثیر غیرقابل انکاری در زیبایی و دوام موی رنگ شده دارد. بنابراین هنگام خرید رنگ از باکیفیت بودن آن مطمئن شوید. زیرا رنگ‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت هم ماندگاری پایینی دارند و هم به موها آسیب می‌رسانند.

کنترل چربی پوست سر

چربی زیاد موها و کف سر می‌تواند رنگ‌پذیری موها را کاهش دهد. پس بهتر است اگر موهای چربی دارید، یک روز پس از رنگ کردن موهای‌تان به حمام بروید و با استفاده از یک شامپوی مخصوص موهای رنگ شده، موهای خود را بشویید.
البته به این نکته دقت کنید که چربی طبیعی موها قبل از رنگ کردن به رنگ گرفتن بهتر موها کمک می‌کند؛ زیرا بیش از اندازه تمیز بودن موها باعث کاهش رنگ‌پذیری آن‌ها می‌شود.

تثبیت موی رنگ شده

تثبیت موی رنگ شده

استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده

وقتی به بهترین روش تثبیت رنگ مو فکر می‌کنیم، احتمالا اولین چیزی که به یاد می‌آوریم استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده است. این شامپوها با خاصیت شویندگی ملایم خود باعث ماندگارتر شدن موهای رنگ شده می‌شوند. پس استفاده از شامپوی موهای رنگ شده را مهم بدانید و در روتین روزانه خود از آن استفاده کنید.

پرهیز از قرار گرفتن در برابر نور خورشید

نور خورشید با وجود تمام خوبی‌ها و فوایدی که دارد، برای موهای ما ضررهایی نیز دارد. قرار گرفتن در برابر نور خورشید به مدت طولانی، هم رنگ موهایتان را از بین می‌برد و هم موجب آسیب رسیدن به موهایتان می‌شود.

تثبیت موی رنگ شده

تثبیت موی رنگ شده

پرهیز از رنگ کردن موهای خشک و آسیب دیده

موهای خشک و آسیب دیده، به دلیل این که رطوبت خود را از دست داده‌اند، شفاف و براق نیستند. این موها پس از رنگ شدن، یک بار دیگر کدر می‌شوند و زیبایی خود را بیش از پیش از دست می‌دهند.
بهتر است قبل از رنگ کردن موهای خشک و آسیب دیده خود ابتدا به موهایتان برسید و آن‌ها را تقویت کنید. می‌توانید با روغن تراپی و سایر روش‌های تقویت مو شادابی اولیه را به آن برگردانید. بعد از آن که سلامت موهایتان را به آن‌ها برگرداندید می‌توانید رنگ دلخواه‌تان را روی موهای‌تان بگذارید.

استفاده گاه به گاه از سشوار و وسایل حرارتی

استفاده همیشگی از سشوار، اتوی مو یا سایر وسایل حرارتی مو به دلیل گرمای زیاد و مستقیم‌شان، باعث کدر شدن رنگ مو و خشکی آن‌ها می‌شود. موهایی که رنگ تیره دارند بیشتر دچار این مشکل می‌شوند اما به هر حال همه انواع موها با استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی شفافیت و براقیت خود را از دست می‌دهند. با کاهش دادن میزان استفاده از این وسایل به تثبیت رنگ موهای‌تان کمک می‌کنید.

تثبیت موی رنگ شده

مدل‌های مختلف موهای رنگ شده

پرهیز از شستن موها بلافاصله بعد از رنگ کردن

پس از رنگ کردن موهای‌تان بهتر است تا دو یا سه روز آن‌ها را نشویید؛ زیرا طی این مدت، رنگ فرصت پیدا می‌کند تا به داخل تارهای مو نفوذ کند. با این کار فرایند تثبیت رنگ مو بهتر انجام می‌شود.

پرهیز از حمام کردن با آب داغ

حمام کردن با آب داغ باعث خشک شدن و کدر شدن موها می‌شود. علاوه بر این موجب خراب شدن رنگ موهایتان نیز می‌شود. برخورد آب داغ به موهای رنگ شده باعث می‌شود رنگدانه‌ها سریع‌تر از زمان ممکن از بین بروند و در نتیجه موی رنگ شده با هر بار شست و شو با آب داغ کمرنگ‌تر از قبل می‌شود. بنابراین بهتر است برای شستشوی موهای رنگ‌شده خود از آب ولرم استفاده کنید تا برای مدت زمان بیشتری حفظ شود.

تثبیت موی رنگ شده

موهای رنگ شده

عدم استفاده از نرم کننده

یکی از راه‌هایی که به حفظ ماندگاری رنگ مو کمک می‌کند عدم استفاده از نرم کننده است. زیرا نرم کننده‌ها یک لایه محافظ روی موها تشکیل می‌دهند و از نفوذ رنگ به ساقه موها جلوگیری می‌کنند.

عدم استفاده از رنگ‌های طبیعی و گیاهی

اگر طرفدار رنگ‌های شیمیایی هستید باید بدانید استفاده از رنگ‌های طبیعی مانند وسمه و حنا باعث تضعیف رنگ پذیری موهایتان می‌شود. رنگدانه‌های قوی موجود در رنگ‌های طبیعی، باعث پایین آمدن دوام و ماندگاری رنگ موی شما می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد پس از این که از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنند از عدم ماندگاری رنگ یا رنگ پذیری پایین موهایشان گله می‌کنند.

تثبیت موی رنگ شده | عدم استفاده از رنگ‌های طبیعی و گیاهی

عدم استفاده از رنگ‌های طبیعی و گیاهی

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*