کمد کپسولی چیست؟ | چگونه یک کمد کپسولی داشته باشیم؟


فاطمه مرادیان 1402-10-04 10 دقیقه مطالعه
کمد کپسولی چیست؟ | چگونه یک کمد کپسولی داشته باشیم؟

 

کمد کپسولی

کمد کپسولی عبارتی است که توسط «سوزی فاکس» در دهه هفتاد میلادی مطرح شد که کمدی است که در آن با قرار دادن تعداد محدودی از لباس‌‌های ضروری، سعی می‌کنید برای مناسبت‌‌های مختلف ست‌‌های جدیدی بسازید. در واقع کمدهای کپسولی به کمد لباس‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها از چند پوشاک مختلف با قابلیت ست شدن با یکدیگر برای خلق یک استایل جذاب استفاده می‌شود.

چگونه یک کمد کپسولی مینیمالیست بسازیم؟

1- کمد خود را تمیز کنید.

ساخت کمد مینیمالیستی خود را با فهرستی از آنچه در حال حاضر دارید شروع کنید. پوشاک خود را مرتب کرده و سازماندهی کنید. اقلام و لباس‌هایی را که باید نگه دارید جدا کنید. مد پایدار در نهایت پوشیدن چیزی است که قبلاً دارید و لباس‌ها را از محل دفن زباله دور نگه دارید. ما اغلب می‌توانیم فقط با چند به‌روزرسانی ساده، مانند ست کردن، به لباس‌هایمان جان تازه‌ای بدهیم. برای لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشید و یا کمتر پوشیده می‌شوند، آن‌ها را کنار بگذارید تا آنلاین بفروشید. از طرف دیگر، می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌های دیگر مجدداً بفروشید. پولی که از این اقلام به دست می‌آورید برای سرمایه‌گذاری روی لباس‌های باکیفیت در آینده عالی است.

مهم‌تر از همه، آهسته شروع کنید. مجبور نیستید همه لباس‌هایتان را یکجا مرتب و جداسازی کنید. در سال آینده به آرامی شروع به جداسازی لباس‌ها کنید و تعداد انگشت شماری از لباس‌ها را عوض کنید. این باعث می‌شود که فرآیند کمتر و مقرون به صرفه‌تر باشد.

کمد کپسولی

کمد کپسولی

2. سبک خود را کشف کنید و ظاهری منحصر به فرد ایجاد کنید.

احساس اعتماد به نفس و راحتی در لباس‌هایی که می‌پوشیم ضروری است. هنگام ایجاد یک کمد لباس مینیمالیستی، ترندهای فصلی را کنار بگذارید و به سبکی فکر کنید که مخصوص شماست. یک کمد لباس خلاقانه و جاودانه شخصیت شما را منعکس می‌کند و باعث می‌شود بیشتر احساس کنید که خودتان هستید. از خود بپرسید: می‌خواهم لباسم در مورد من چه بگوید؟ با پوشیدن کدام پارچه‌ها و لباس‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کنم؟ کدام رنگ‌ها، الگوها و اکسسوری‌ها خود واقعی من را نشان می‌دهند و شخصیت من را به بهترین شکل تکمیل می‌کنند؟

سعی کنید یک تابلوی خلق و خو با عکس‌هایی از لباس‌ها و ظاهری که با شما صحبت می‌کند ایجاد کنید. یا این نکات را برای یافتن و تنظیم زیبایی شناسی شخصی خود امتحان کنید.

کمد کپسولی

کمد کپسولی

3. بعضی از اقلام اصلی را می‌توانید به صورت دسته دوم تهیه کنید.

جای تعجب نیست! یکی از بزرگترین عوامل بازدارنده برای ساخت کمد لباس مینیمالیستی هزینه آن است. پوشاک باکیفیت به دلیل پارچه‌های پایدار و بادوام و اینکه به کارگران مزایا و دستمزد منصفانه پرداخت می‌شود، گران‌تر است. با این حال، این لباس‌ها برای بسیاری از ما دور از دسترس هستند. در اینجا چند ترفند مبتدی وجود دارد:

خرید دست دوم برخلاف تصور عموم، فقط برای لباس‌های ارزان قیمت و مبلمان فرسوده نیستند. برخی از محبوب‌ترین و جاودانه‌ترین قطعه‌های ما در قفسه‌های فروشگاه‌های ساده یا آنلاین کشف شده‌اند. ما حتی لباس‌های دوست‌داشتنی را می‌توانیم ازفروشگاه‌های دسته دوم تهیه کنیم. از کارهای کوچک شروع کنید و از ماه‌ها قبل برای اقلام گران‌قیمت، مانند جواهرات مینیمال، کت‌های زمستانی یا جین‌های گران‌قیمت، پس‌انداز کنید. هنگامی که یک کمد لباس مینیمالیست می‌سازید، به یاد داشته باشید که به جای کمیت، برای کیفیت هزینه می‌کنید.

4. از لباس‌های خود مراقبت کنید.

باید مطمئن شوید که به درستی از لباس خود مراقبت می‌کنید. این کار از لباس‌های شما در برابر آسیب‌های تصادفی محافظت می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا سال‌های آینده از آن‌ها استفاده کنید.

کمد کپسولی

کمد کپسولی

آیتم‌های کمد کپسولی:

لباس مجلسی، ماکسی، تاپ، کت و شلوار، دامن، انواع شلوار( جین – بگ – دمپا و….)، ژاکت از جمله بافتنی، ژاکت کش باف پشمی کت و کفش از جمله صندل، کفش ورزشی و چکمه و انواع اکسسوری جز آیتم‌های کمد کپسولی هستند. در خرید لباس‌هایتان دقت کنید و از جادوی رنگ‌ها برای زیبایی و جذابیت لباس‌هایتان غافل نشوید. خودتان را به یک رنگ خاص محدود نکنید و فراموش نکنید که رنگ‌ها روح لباس‌های فیزیکی شما هستند.

کمد کپسولی

آیتم‌های موجود در این کمدهای کاربردی

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*