کانسیلر چیست؟ | نحوه استفاده صحیح از آن


مبینا خادم حسین 1402-12-09 8 دقیقه مطالعه
کانسیلر چیست؟ | نحوه استفاده صحیح از آن

 

همه چیز درباره کانسیلر

مسلما همه کاره‌ترین محصول زیبایی برای دوستداران آرایش کانسیلر است و احتمالا آن را در همه راهروهای فروشگاه‌های لوازم آرایشی دیده‌اید. اما دانستن اینکه کجا و چگونه از کانسیلر استفاده شود مهم است و عدم رعایت این موضوع باعث کاهش زیبایی افراد می‌شود.
اول باید فرمول آرایشی برای خودتان در نظر بگیرید که در آن نوع پوست و آرایش مدنظرتان ارائه شده باشد. همچنین باید در نظر گرفت که با توجه به ته رنگ پوستتان از چه کانسیلری استفاده کنید. وقتی می‌خواهید از آن استفاده کنید بهتر است سایه مناسب رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید و سپس از آن برای برجسته کردن و کانتور کردن کل صورت یا پوشاندن جوش استفاده کنید.

کانسیلر

کانسیلر

کانسیلر چیست؟

شبیه کرم پودر است، با این تفاوت که رنگدانه و قوام بیشتری دارد و اغلب در آخرین مرحله از آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پوشش بیشتری در نواحی مورد نظر ایجاد کند، اما روی کل صورت هم می‌توان استفاده کرد.

کانسیلر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

می‌توان از کانسیلر برای پوشاندن جوش یا جای آکنه استفاده کرد. یا با تهیه آن‌هایی که تا دو درجه از رنگ پوست طبیعی روشن‌تر است برای حلقه‌های تیره در ناحیه زیر چشم استفاده کرد؛ علاوه بر پوشاندن لک‌ها و حلقه‌های تیره زیر چشم، می‌توان از آن برای برجسته کردن و کانتور کردن کل صورت هم استفاده کرد.

موارد استفاده از کانسیلر

موارد استفاده از این محصول آرایشی

محل استفاده از کانسیلر

باید در هر جایی که می‌خواهید پوشش بیشتری داشته باشد استفاده شود. وقتی آرایش پایه خودتان را انجام می‌دهید، به آیینه نگاه کنید اگر هنوز هم جای جوش یا سیاهی زیر چشمتان به وضوح دیده می‌شود، حالا زمان استفاده از آن برای پوشش‌دهی بیشتر و بهتر این نواحی است. اگر با کانسیلر هایلایت و کانتور می‌کنید، سایه‌هایی انتخاب کنید که یک تا دو درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوستتان است تا طبیعی‌ترین ظاهر را داشته باشید. محل هایلایت و کانتور برای هر فردی براساس شکل صورت متفاوت است. اما قاعده کلی برای استفاده از کانتور، حفره‌های استخوان گونه و امتداد شقیقه‌ها ، بینی و خط فک است درحالی که هایلایت‌ها در مرکز صورت قرار می‌گیرد.

چگونگی استفاده از کانسیلر

محل استفاده از این محصول

نحوه استفاده صحیح از کانسیلر

پوست خود را آماده کنید؛ آماده سازی پوست یکی از مهم‌ترین جنبه‌های دستیابی به آرایش پایه بی‌عیب و نقص است. از پوست تمیز و خشک شروع کنید، سپس از مرطوب کننده و کرم پودرها برای زیرسازی پوست استفاده کنید. اگر جوش‌هایی دارید که می‌خواهید بپوشانید به دنبال کانسیلری باشید که دقیقا با رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد. اگر خیلی روشن باشد، توجه بیشتری را به جوش جلب می‌کند. برای پوشاندن زیر چشم‌های خود، سایه‌ای را انتخاب کنید که یا با رنگ پوست شما هماهنگ باشد یا یک تا دو درجه روشن‌تر باشد. این کار ناحیه زیر چشم شما را برجسته و روشن می‌کند و ظاهری آرام و بیدار به شما می‌دهد.

برای کانتور کردن صورت خود، کانسیلری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست شما باشد. برای طبیعی‌ترین جلوه، به دنبال کانسیلری با ته رنگ‌های سرد یا خاکستری باشید. کسانی که پوست روشن تا متوسط ​​دارند باید رنگ‌هایی را انتخاب کنند که خاکستری یا مایل به قرمز به نظر می‌رسند، در حالی که افرادی که پوست تیره دارند باید به دنبال رنگ‌هایی با رنگ‌های آبی یا بنفش باشند.

نحوه استفاده صحیح از کانسیلر

نحوه استفاده صحیح از این محصول آرایشی

برخی از کانسیلرها پوششی درخشان ارائه می‌کنند که برای برجسته‌کردن و پوشش دادن به حلقه‌های تیره عالی است، در حالی که برخی دیگر فرمول‌های مات هستند که با یک ضربه انگشت، جوش‌ها را استتار می‌کنند. سطح پوششی که انتخاب می‌کنید به ترجیح شما بستگی دارد. اگر به دنبال ظاهری کامل و براق هستید، احتمالاً پوشش بیشتری می‌خواهید، در حالی که کسانی که آرایش حداقلی را ترجیح می‌دهند، ممکن است فرمولی با پوشش متوسط ​​و معمولی را دوست داشته باشند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*