چگونه کفش جیر را تمیز کنیم؟


لاچین زمانی 1402-11-18 12 دقیقه مطالعه
چگونه کفش جیر را تمیز کنیم؟

 

تمیز کردن کفش جیر

جیر یک ماده بسیار کاربردی است، اما برخی افراد به ندرت از آن استفاده می‌کنند زیرا نگهداری و حفظ ظاهر زیبای آن به کمی مراقبت ویژه نیاز دارد، اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که مراقبت از جیر آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست!

اگر کفش جیر شما با رد پای کفش فرد دیگری کثیف شده است، در این مقاله نحوه تمیز کردن آن را به شما آموزش خواهیم داد. تفاوت اصلی جیر با سایر مواد این است که برای تمیز کردن آن به آب نیازی ندارید. در واقع، آب باعث لک شدن جیر می‌شود. برای تمیز کردن جیر، می‌توانید از محصولات مراقبت کننده کفش جیر استفاده کنید. در کنار این محصول به یک برس کفش جیر نیز نیاز خواهید داشت. این ابزارها برای پاک کردن کثیفی‌ها و تعمیر الیاف جیر استفاده می‌شوند.

تمیز کردن کفش جیر

تمیز کردن کفش جیر

چگونه کفش‌ جیر را به راحتی تمیز کنیم؟

اگر لکه سبکی روی کفش جیر شما ایجاد شده است، با یک برس کفش جیر به صورت رفت و برگشتی روی لکه را محکم مسواک بزنید یا با پاک‌کننده جیر لکه‌های نقطه‌ای را تمیز کنید. برای لکه‌های سنگین‌تر کفش جیر، یک تکه پارچه را با سرکه سفید یا الکل، خیس کنید. پارچه مرطوب را به صورت دایره‌ای روی لکه بمالید، سپس اجازه دهید محل کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، با استفاده از یک برس کثیفی‌های شل شده را پاک کنید، در ادامه هر کدام از مراحل بعدی را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

1. با استفاده از برس جیر روی لکه را مسواک بزنید.

به آرامی نواحی لکه‌دار کفش جیر را در یک جهت مسواک بزنید. مسواک زدن باعث پاک شدن لایه سطحی کثیفی از روی الیاف می‌شود. سپس لکه‌ها را دوباره با یک حرکت رفت و برگشتی با کمی نیروی بیشتر مسواک بزنید. شما با این کار لکه‌ای که در زیر سطح به دام افتاده است، را پاک می‌کنید.

2. از پاک‌کننده لکه برای لکه‌های سبک استفاده کنید.

اگر کفش جیر شما خیلی کثیف نیست، ممکن است به برس زدن نیازی نداشته باشید! اما برای لکه‌ها یا کثیفی‌ها، باید از پاک‌کننده جیر استفاده کنید. پاک‌کننده را روی لکه‌ها بمالید و و کمی فشار دهید و این کار را تا زمانی که لکه از بین برود ادامه دهید (این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد) و به عنوان یک هشدار، حتما این کار را روی یک حوله یا بیرون از خانه انجام دهید.

استفاده از پاک‌کننده لکه برای لکه‌های سبک در کفش جیر

استفاده از پاک‌کننده لکه برای لکه‌های سبک در کفش جیر

3. لکه‌ها را با استفاده از سرکه سفید یا الکل مالش دهید.

اگر لکه کفش جیر شما هنوز از بین نرفته است، وقت آن است که از مواد دیگری استفاده کنید، مقداری سرکه سفید ساده یا الکل مالشی بردارید و کمی روی یک دستمال سفید بریزید. (بر خلاف آب، سرکه و الکل جیر را لکه‌دار نمی‌کند.) پارچه مرطوب شده را روی لکه بمالید، سپس بگذارید ناحیه کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، از برس استفاده کنید تا لکه را از روی سطح پارچه بردارید و هرگونه کثیفی شل شده را پاک کنید.

4. برای بازگرداندن بافت صاف به جیر با تیغ آن را اصلاح کنید.

پارچه جیر ممکن است بعد از مدتی کمی تار به نظر برسد، اما با استفاده از یک تیغ اصلاح قدیمی ساده به آسانی می‌توانید از آن مراقبت کنید. به آرامی تارهایی را که بهم ریخته شده است از روی پارچه بتراشید. پس از استفاده از تیغ، با استفاده از برس خود تکه‌های جداشده را پاک کنید.

5. با استفاده از برس جیر را مرتب کنید.

بعد از آن همه تمیزکاری و کشیدن پارچه، کفش جیر ممکن است کمی نامرتب به نظر برسد. هنگامی که جیر را با یک پارچه سفید آغشته به سرکه یا الکل مالش دادید، اجازه دهید کاملا خشک شود. پس از خشک شدن، پارچه را برای آخرین بار با استفاده از برس پف‌دار و مرتب کنید.

6. اسپری محافظ جیر بزنید.

مرحله آخر این است که از کفش جیر خود محافظت کنید تا در آینده تا حد امکان کثیف نشود. برای این کار می‌توانید از اسپری‌های محافظ جیر استفاده کنید. اسپری محافظ جیر خود را مطابق دستورالعمل نوشته شده روی بسته‌بندی استفاده کنید. این مرحله اضافی نه تنها کفش جیر شما را برای مدت طولانی‌تری پاکیزه نگه می‌دارد، بلکه تمیز کردن آن را در آینده آسان‌تر می‌کند.

استفاده از اسپری محافظ جیر

استفاده از اسپری محافظ جیر

نکاتی برای از بین بردن انواع لکه‌ها از روی کفش جیر

مرحله آخر به شما کمک می‌کند تا بیشتر انواع لکه‌ها را به راحتی از روی وسایل جیر پاک کنید، اما فقط در صورتی که با یک لکه سخت مواجه شدید، چند نکته اضافی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند، که در ادامه آورده‌ایم.

لکه‌های آب

با استفاده از یک برس مرطوب لکه را کمی خیس کنید، سپس آب اضافی را با یک دستمال خشک کنید. یک شب تا صبح اجازه دهید تا کفش جیر شما خشک شود. سعی نکنید کفش را سریع خشک کنید و از خشک کردن آن در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا ممکن است باعث کمرنگ شدن رنگ کفش شود.

لکه روغن یا گریس

روی لکه را با نشاسته ذرت بپوشانید تا روغن را جذب کند. بگذارید یک شب بماند و سپس صبح لکه را به آرامی با یک برس مرطوب خیس کنید، سپس با یک دستمال لکه را پاک کنید.

لکه گل و لای

قبل از تمیز کردن کفش جیر خود، اجازه دهید گل خشک شود. پس از خشک شدن باید بتوانید گل‌ها را از کفش جدا کنید. از برس خود برای خلاص شدن از شر تکه‌های کوچک‌تر خاک استفاده کنید.

لکه موم یا صمغ

کفش جیر خود را در فریزر قرار دهید تا موم یا آدامس فریز شود، سپس آن را تکه‌تکه کنید سپس با یک برس باقی‌مانده ذرات را پاک کنید.

لکه خون

مقداری پراکسید هیدروژن را روی یک حوله کاغذی یا گلوله پنبه‌ای بریزید و به آرامی روی لکه بکشید تا پاک شود.

لکه جوهر

روی لکه جوهر را با دستمال کاغذی بکشید تا اگر هنوز خیس است مقداری از جوهر را جذب کند. اگر جوهر گیر کرده است، می‌توانید از الکل برای از بین بردن لکه استفاده کنید. به این منظور یک دستمال را به مقداری الکل آغشته کرده و روی لکه بمالید، پس از خشک شدن با استفاده از برس لکه را از روی کفش جیر خود پاک کنید.

کفش جیر

کفش جیر

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*