چگونه رنگ لباس‌ها را با هم ست کنیم؟


فاطمه مرادیان 1402-06-07 8 دقیقه مطالعه
چگونه رنگ لباس‌ها را با هم ست کنیم؟

 

اصول ست کردن رنگ لباس‌ها

ست کردن رنگ لباس‌­ها و اکسسوری­‌ها دارای قوانین خاصی است که با شناخت بهتر رنگ­‌ها و رعایت قواعد مربوط به آن­‌ها استایل بهتری خواهید داشت و خوش تیپ و جذاب­‌تر به نظر خواهید رسید. بسیاری از افراد با این که به مد و فشن اهمیت می‌­دهند و سعی می­‌کنند ترندها را دنبال کنند، اصول ست کردن رنگ‌­ها در استایل را نمی­‌دانند و برای فرار از این موضوع، بیشتر از رنگ‌­های تیره و مشکی استفاده می­‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با رنگ­‌ها و قوانین مربوط به ترکیب آن­‌ها و ست کردن رنگ لباس‌­ها بیشتر آشنا شوید.

چرخه رنگ‌ها

چرخه رنگ‌ها

آشنایی با چ‎رخه رنگ‌­ها

برای آشنایی بهتر با رنگ­‌ها ابتدا بهتر است بدانید که تمام رنگ­‌های خالص در چرخه رنگ قرار دارند. این چرخه شامل رنگ­‌های اصلی، ثانویه و درجه سوم است.

رنگ­‌های اصلی یا اولیه (primary):

این رنگ­‌ها شامل قرمز، آبی و زرد هستند. رنگ‌­های دیگر از ترکیب این رنگ­‌ها به وجود می­‌آیند.

رنگ‌­های ثانویه(secondary):

از ترکیب دو رنگ اصلی، رنگ ثانویه به دست می‌­آید. این رنگ‌­ها شامل بنفش، سبز و نارنجی هستند.

 رنگ‌­های درجه سوم(tertiary):

از ترکیب رنگ­‌های اولیه و ثانویه، 6 رنگ دیگر به وجود می‌­آیند که دیگر رنگ‌­های روی چرخه رنگ را شامل می‌­شود.

رنگ­‌های سرد:

رنگ‌­های طیف سبز، آبی و بنفش که حس آرامش را منتقل می­‌کنند از رنگ­‌های سرد هستند.

رنگ‌های سرد

رنگ‌های سرد

رنگ­‌های گرم:

دسته رنگ­‌های گرم از جمله طیف قرمز، نارنجی و زرد، معمولاً حس هیجان و گرمی را به بیننده القا می­‌کنند و انرژی‌بخش‌ می‌باشند.

رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم

رنگ‌­های خنثی:

رنگ‌­های خنثی از رنگ­‌های خالص چرخه رنگ نیستند و رنگ­‌هایی را شامل می‌­شوند که به مقدار زیاد خاکستری دارند. رنگ­‌های سفید، سیاه، خاکستری، طوسی، دودی، فیلی و بژ از رنگ­‌های خنثی هستند.

ست کردن رنگ روشن با رنگ تیره

با در کنار هم قرار دادن رنگ­‌های روشن و تیره جذابیت و زیبایی استایل خود را چندین برابر کنید، در این ترفند رنگ لباس­‌ها به خوبی با یکدیگر ست می­‌شوند و استایل را شیک‌­تر نشان می­‌دهند. ترکیب رنگ‌­های جذاب و زیبایی که می­‌توانید در رنگ لباس­‌هایتان استفاده کنید:

سرمه‌­ای و سفید:

ست کردن سورمه‌­ای و سفید

ست کردن سورمه‌­ای و سفید

قهوه‌­ای تیره و کرم:

ست کردن قهوه‌­ای تیره و کرم

ست کردن قهوه‌­ای تیره و کرم

ارغوانی و کالباسی:

ست کردن ارغوانی و کالباسی

ست کردن ارغوانی و کالباسی

ست کردن رنگ­‌های متضاد

یکی از ترفندهای ست کردن رنگ لباس‌­ها در استایل، استفاده از رنگ­‌های متضاد است. هر دو رنگی که در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر قرار بگیرند رنگ‌­های متضاد به حساب می‌آیند؛ برای مثال رنگ زرد و بنفش در مقابل یکدیگر قرار دارند.

ست کردن رنگ‌های متضاد

ست کردن رنگ‌های متضاد

ست کردن با رنگ‌­های خنثی

هر زمان مطمئن نبودید یا سردرگم بودید که رنگ لباس­تان را با چه رنگی ست کنید به سراغ رنگ­‌های خنثی بروید، به خصوص رنگ مشکی. رنگ مشکی تقریباً با بیشتر رنگ­‌ها ست می­‌شود. فقط سعی کنید ترفند ست کردن رنگ­‌های روشن با تیره را نیز رعایت کنید و اگر رنگ لباس­تان تیره است از رنگ خنثی روشن استفاده کنید، چون رنگ­‌های تیره خنثی در کنار یکدیگر جذابیت را از استایل شما می­‌گیرد و همچنین استفاده از رنگ­‌های روشن خنثی به تنهایی در رنگ لباس، باعث بی روح نشان دادن استایل شما می­‌شود.

ست کردن رنگ‌­های متوالی

ترفند دیگر در ست کردن رنگ لباس، استفاده از رنگ‌­های متوالی در چرخه رنگ‌­هاست. این رنگ­‌ها به علت مشابه بودن به یکدیگر، هماهنگی و هارمونی خوبی با یکدیگر دارند و به خوبی با هم ست می­‌شوند. می‌­توانید دو یا سه رنگ متوالی در چرخه را در استایل خود به کار ببرید.

ست کردن رنگ‌های متوالی

ست کردن رنگ‌های متوالی

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*