چرا لباس عروس سفید است؟


مبینا خادم حسین 1401-12-09 8 دقیقه مطالعه
چرا لباس عروس سفید است؟

 

دلیل سفید بودن لباس عروس چیه؟

در بسیاری از جوامع رنگ سفید با خلوص و فضیلت همراه بوده است و این یکی از دلایلی است که برخی از عروس‌ها به ویژه در غرب لباس سفید را انتخاب می‌کنند. با این حال، اغلب ادعاهایی می شنوید که عروس‌ها سفید می پوشند زیرا “این سنت است”.

اما از نظر تاریخی، سفید تنها رنگی نبود که برای لباس عروس در نظر گرفته می‌شد. در واقع، رنگ‌های دیگر بسیار بیشتر از رنگ سفید انتخاب می‌شدند.

لباس عروس سال 1840

برای قرن‌های متمادی در جوامع غربی، لباس‌های عروس از رنگ‌های متفاوتی برخوردار بودند. عروس‌ها تمایل داشتند لباسی بخرند که بتوان دوباره آن را پوشید، یا به راحتی بهترین لباسی را که قبلاً داشتند می‌پوشیدند. بسیاری از عروس‌ها در گذشته رنگ سفید را برای لباس عروس خود انتخاب نمی‌کردند زیرا بر این باور بودند که تمیز نگه‌داشتن آن دشوار است و برای استفاده مکرر ایده‌آل نمی‌باشد؛ به همین دلیل بسیاری از عروس‌ها لباس‌هایی با رنگ‌های دیگر می‌پوشیدند.

معانی رنگ‌های متفاوت لباس عروس در زمان قدیم

شاید برای شما جالب باشد که معانی مختلف رنگ‌های لباس عروس را در گذشته بدانید: در زمان قدیم بر این باور بودند که اگر لباس عروس سفید باشد به این معناست که درست انتخاب کرده‌است و رنگ سفید را نماد پاکی می‌دانستند.

اگر خاکستری باشد یعنی به دور دست خواهید رفت. اگر سیاه باشد یعنی آرزوی بازگشت خود را خواهید داشت. اگر قرمز باشد یعنی آرزوی مرگ خود را خواهید داشت. اگر آبی باشد یعنی همیشه صادق خواهید بود. اگر قهوه‌ای باشد یعنی در شهر زندگی خواهید کرد. اگر صورتی باشد یعنی روح شما غرق خواهد شد.

پس چرا بسیاری از عروس‌های امروزی لباس سفید می‌پوشند؟  

منشا لباس عروس سفید

چند نظریه مختلف در مورد رنگ سفید لباس عروس وجود دارد؛ برخی می‌گویند رنگ سفید نماد پاکی و بی‌گناهی است که برای عروس در روز عروسی مناسب است، برخی دیگر بر این باورند که رنگ سفید نشان دهنده شروع‌های جدید و شروع‌های تازه است که برای زوجی که زندگی مشترک خود را شروع می‌کنند نیز مناسب است؛ بنابراین نمی‌توان انکار کرد که به رنگ سفید کلاسیک و زیبا هستند. بر اساس نظرسنجی مجله Brides، در سال 2018، نزدیک به 83 درصد از عروس‌ها لباس عروس سفید می‌پوشیدند، همان طور که در بسیاری از فرهنگ‌ها دیده می‌شود.

پوشیدن لباس سفید در مراسم عروسی به عنوان نشانه‌ای از ثروت تلقی می‌شد و در زمان قدیم از عروس‌ها انتظار می‌رفت که در عروسی خود لباس سفید خالص بپوشند، اما در سال‌های اخیر تغییر کرده است و انتخاب رنگ لباس عروس به سلیقه خود عروس می‌باشد. لباس عروس سفید، که اکنون یک سنت رایج در غرب است، از Anne بریتانی به مناسبت ازدواج او با لویی دوازدهم فرانسوی در سال 1499 نشأت گرفت؛ اما تا سال 1840، زمانی که ملکه ویکتوریا با شاهزاده آلبرت ازدواج کرد، لباس سفید محبوب شد.

 

لباس عروس قدیمی

نمونه لباس عروس‌های قدیمی

از آن جایی که عشق مهم‌ترین چیز در عروسی است و این موضوع نشانه آن است که زن و شوهر باید در روز خاص خود با عشق و شادی احاطه شوند. این واقعیت که ملکه ویکتوریا در مراسم عروسی خود یک لباس مجلسی سفید پوشیده است، ممکن است این روند را تحریک کرده باشد، اما بسیاری از لباس‌های عروسی زیبای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید در روز خاص خود بپوشید. انتخاب لباس عروس بر اساس عشقی که نسبت به یکدیگر دارید و تمایل دارید که عروسی خود را تا حد امکان به یاد ماندنی کنید، کار بد یا اشتباهی نیست.

لباس عروس در قرن جدید

در قرن جدید توجه و تاکید بر روی شخصیت خود عروس است و عروس‌ها می‌توانند به انتخاب و سلیقه خود از هر مدلی که دوست دارند و از هر سبکی که می‌پسندند برای لباس خود در مراسم ازدواج استفاده کنند؛ یک لباس عروس مجلل با تزیینات بسیار زیاد یا یک پیراهن ساده و غیر رسمی؛ پس هر رنگ و مدلی که مد نظر خودتان است را برگزینید و شب به یاد ماندنی را برای خود و همسرتان رقم بزنید.

لباس عروس مدل جدید و به روز

اگر مراسم ازدواج شما نزدیک است و می‌خواهید همه لباس عروس‌های موجود در مزون‌ها مشاهده کنید می‌توانید به سایت طوبی مد مراجعه کنید و در دسته‌بندی پوشاک در بخش لباس عروس تمام مزون‌ها را بگردید و با استفاده از قابلیت لنز لباس دلخواه خود را انتخاب کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*