پیدایش چروک دور لب تا درمان آن


مبینا خادم حسین 1402-10-13 8 دقیقه مطالعه
پیدایش چروک دور لب تا درمان آن

 

درمان چروک دور لب

یکی از مشکلاتی که در طول زمان همواره افراد با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند مسئله چروک شدن پوست و چروک دور لب است که برای همه افراد به خصوص بانوان دغدغه مهمی محسوب می‌شود. با این حال درست است که نمی‌توان جلوی روند طبیعی بدن و تاثیری افزایش سن و پیری را بر چهره انکار کرد اما می‌توان با به کارگیری روش‌های مختلف از سرعت این تغییرات بکاهیم و با استفاده از محصولات مراقبت پوستی مختلف از افزایش این چین و چروک‌ها جلوگیری کرد.

در این مقاله به طور اختصاصی به چین و چروک‌های دور لب می‌پردازیم و راه و روش‌های مناسبی برای جلوگیری از به وجود آمدن آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد که شما بتوانید با استفاد از آن‌ها چین و چروک‌ها را بهبود دهید.

چروک دور لب و راه‌های درمان آن

چروک دور لب و راه‌های درمان آن

علت پیدایش این چروک دور لب چیست ؟

یکی از دلایل پیدایش این چین و چروک‌ها این مسئله است که به افزایش سن و به مرور زمان میزان تولید کلاژن در پوست کاهش می‌یابد همچنین، با افزایش سن، حجم استخوان فک بالای صورت کاهش یافته و تحلیل می‌رود و باعث می‌شود لب از فرمی که تاکنون داشته است خارج شود و دچار چین و چروک شود، همچنین به طورکلی تاثیر نیروی جاذبه و گرانش زمین بر روی روند پیری، شل شدن و افتادگی پوست را نمی‌توان نادیده گرفت.

علل پیدایش چروک دور لب

علل پیدایش چروک دور لب

عدم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به خصوص در زمان مواجه با اشعه‌های مضر آفتاب دلیل دیگری بر پیدایش زودرس چین و چروک‌های صورت هستند؛ عوامل دیگری مانند استعمال دخانیات مانند سیگار، قلیان و دیگر مواد دخانی به دلیل تاثیری بدی که در بدن دارند بافت پوست را تخریب کرده و باعث ایجاد چین چروک‌های عمیق و و ایجاد فرورفتگی‌ها در پوست خواهند شد. جالب است بدانید حالت و فرمی که در طول روز به لب‌های خود می‌دهید در حالت گرفتن عضلات کناره لب بسیار موثرند؛ برای مثال افرادی که سیگار و قلیان می‌کشند به علت حالتی که در حین استعمال به لب‌های خود می‌دهند این چین و چروک‌ها بیشتر در کناره لب‌ها خود را نشان می‌دهند.

علل مختلف پیدایش چروک دور لب

علل مختلف پیدایش چروک دور لب

تغذیه از عواملی است که بر تغییرات پوستی بسیار موثر است به این جهت که تغذیه خوب مانند مصرف بیشتر آب، مایعات، میوه و سبزیجات باعث می‌شود پوست شفافیت و آبرسانی بیشتری داشته باشد در طرف مقابل اگر تغذیه نامناسبی داشته باشید پوست خاصیت های ارتجاعی خود را از دست خواهد داد و چروک دور لب می‌شود.

درمان چروک دور لب

اولین راهی که به ذهن همه افراد می‌رسد استفاده از روغن‌های گیاهی است که از قدیم برای زیبایی و مراقبت‌های پوستی مورد استفاده بودند و تاثیرات آن‌ها انکارناپذیر است. از روغن‌های گیاهی که می‌توانید برای کاهش چین و چروک‌ها استفاه کنید روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن هسته انگور هستند. این نکته را در نظر بگیرید که اگر قرار است در معرض نورد خورشید و  اشعه‌های آفتاب قرار بگیرید از روغن ها استفاده نکنید زیرا باعث سوختی پوست شما خواهند شد و به جای روغن‌ها باید از کرم‌های ضد آفتاب در آن موقعیت استفاده کنید.

به جزء راهکار‌های طبیعی و استفاده از روغن های گیاهی می‌توانید به سراغ محصولات شیمیایی و کرم‌های لایه بردار موضعی بروید این کرم‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند می‌تواند با لایه‌برداری ملایم باعث تقویت کلاژن سازی پوست و در نهایت موجب جوانسازی چروک دور لب شوند؛ این نکته را درنظر بگیرید که سعی کنید همیشه این کرم‌ها و پمادها را با تجویز دکتر تهیه کنید زیرا ممکن است به ترکیباتی خاصی که در آن وجود دارد حساسیت داشته باشید که این امر باعث بروز مشکلات دیگری به جزء چروک دور لب خواهد شد.

درمان چروک دور لب

درمان چروک دور لب

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*