همه چیز در مورد بالم لب


فاطمه روح الامینی 1402-09-22 10 دقیقه مطالعه
همه چیز در مورد بالم لب

 

بالم لب

لب‌ها از حساس‌ترین عضوهای بدن هستند که درد و سوزش کلافه‌کننده ناشی از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن آن‌ها،  از دسته مشکلاتی است که حداقل یکبار با آن دست و پنجه نرم کرده‌ایم.

برای بهبود ترک خوردگی‌ها می‌توانیم از بالم لب استفاده کنیم. از آن جایی که پوست لب‌ها، بسیار حساس و نازک هستند، سریعا تحت تاثیر شرایط جوی، محرک‌های محیطی و آلودگی قرار می‌گیرند؛ به این خاطر، رطوبت طبیعی خود را از دست می‌دهند و دچار ترک و خشکی می‌شوند؛ بهترین راهکار برای جلوگیری و مقابله با مشکلات، استفاده از محصولات مراقبتی برای لب است که هم به ترمیم بافت لب کمک می‌کنند و هم باعث تقویت آن می‌شوند. در این بین، بالم لب‌ها از بهترین محصولاتی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای حل این مشکلات استفاده کنید در ادامه با هم انواع آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خشکی لب

استفاده از بالم لب برای رفع خشکی و ترک لب

بالم لب چیست ؟

از اصلی‌ترین گام‌ها برای تکمیل روتین‌ مراقبت پوستی روزانه‌تان می‌توان به  محافظت و مراقبت از لب‌ها، اشاره کرد. بالم لب، محصولی مراقبتی و تقویت‌کننده است که بر پایه ترکیبات مرطوب کننده طراحی و تولید شده است و برای محافظت و تغذیه لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع مختلف در بازار موجود است. با ترکیبات نرم و مرطوب‌کنند‌ه‌ای همچون وازلین، روغن نارگیل و موم زنبور عسل باعث نرم و مرطوب شدن پوست لب می شوند.

در بعضی ترکیبات دیر وجود انواع ویتامین‌ها باعث کاهش چین و چروک لب‌ها می‌شود  و از پیری پوست لب جلوگیری می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که خیلی از این مواد شیمیایی استفاده نکنید زیرا متخصصان معتقدند مصرف زیاد و طولانی مدت بالم لب، می‌تواند با دریافت مداوم رطوبت از محیط بیرون قدرت طبیعی پوست لب را برای ترمیم بافت خود کاهش دهد.

بالم لب

بالم لب

جایگزینی مناسب برای رژ لب

یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها به جزء استفاده آن برای سلامت لب‌ها و جلوگیری از ترک لب و پوسته پوسته شدن آن، به براق و زیبا جلوه دادن لب‌ها کمک می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید، بدون استفاده از انواع رژ لب‌ها رنگی ، لب‌های براق و زیبایی داشته باشید، استفاده از بالم لب انتخاب هوشمندانه‌ای برایتان خواهد بود. بالم لب با خواص آبرسانی که دارد، لب‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و با جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب‌ها، باعث براق و خوش‌رنگ به نظر رسیدن لب‌ها می‌شود. لذا شما می‌توانید برای مکان‌ها و مراسم‌هایی که می‌خواهید رنگ طبیعی لب خود را حفظ کنید و دوست ندارید از رژهای رنگ‌دانه‌دار استفاده کنید به سراغ بالم لب‌های بی‌رنگ بروید.

رژ لب

استفاده از بالم لب به عنوان جایگزینی برای رژ لب

هنگام استفاده از محصولات پوستی نکات زیر را فراموش نکنید

از آن جایی که بالم لب از ترکیباتی ساخته شده است که دارای بافتی چسبنده دارند احتمال جذب آلودگی‌ها، انواع گرد و غبار در آن‌ها بسیار بالا است بنابراین همیشه بلافاصله پس از استفاده، درب آن‌ها را به خوبی ببندید تا آلودگی‌ها را به خود جذب نکنند، همچنین برای بالا بردن سطح بهداشت فردی خود سعی کنید لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی خود را به هیچ عنوان با دیگران به صورت اشتراکی استفاده نکنید و لوازم خود را به کسی قرض ندهید و از لوازم شخصی دیگران نیز استفاده نکنید.

بالم لب

بالم لب

به طور کلی در طول استفاده از هر نوع محصول آرایشی و بهداشتی اگر دچار هرگونه جوش، مشکلات پوستی، تغییر رنگ پوست و مشکلاتی مشابه شدید، استفاده از آن محصول را متوقف کنید و برای جلوگیری از حادتر شدن مشکل به پزشک مراجعه کنید. به جای انگشتان خود برای مصرف بالم لب‌های کاسه‌ای از قاشقک‌های کوچک برای این کار استفاده کنید. هنگام خرید، تاریخ تولید و انقضای محصولات را حتما چک نمایید. همچنین محصولات تازه تولید، بهترین انتخاب ممکن برای خرید محصول آرایسی و بهداشتی  هستند. اکیدا از مصرف محصولاتی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است خودداری کنید تا سلامت خودتان را به خطر نیندازید.

بالم لب برای رفع خشکی و ترک‌های لب

تاثیر بالم لب در رفع خشکی و ترک‌های لب

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*