همه چیز درباره بوتاکس مو


فاطمه مرادیان 1402-11-08 10 دقیقه مطالعه
همه چیز درباره بوتاکس مو

 

هر آنچه باید درباره بوتاکس مو بدانیم

آسیب دیدن یا کاهش حجم موها باعث کاهش زیبایی و جذابیت در افراد می‌شود؛ با افزایش سن، موهای سر کاهش پیدا کرده و حجم خود را از دست می‌دهد و اینجاست که از این روش استفاده می‌کنیم؛ در این روش قسمت‌های خالی مو را که بر اثر عوامل مختلف از جمله افزایش سن و استرس کاهش پیدا کرده ترمیم کرده و زیبایی را به موها برمی‌گرداند.

بوتاکس مو

بوتاکس مو

بوتاکس مو چیست؟

ممکن است فکر کنید بوتاکس مو درمانی است که در آن سوزن‌ها را به پوست سر تزریق می‌کنند. مطمئن باشید به هیچ وجه این یک درمان جراحی و تهاجمی نیست بلکه یک نوع درمان حالت‌دهنده و صاف‌کننده عمیق است که می‌تواند به راحتی روی صندلی سالن یا حتی در خانه انجام شود. بوتاکس مو ترکیبی از مواد طبیعی است که با نفوذ به ساقه مو و ترمیم موها از داخل به بیرون، جادویی در موهای شما ایجاد می‌کند و قشر مو را مورد هدف قرار می‌دهد تا سلامت و استحکام آن را بازیابی کند؛ شامل مواد مغذی، پروتئین، ویتامین و لیپید است که به ترمیم موهای آسیب دیده کمک بزرگی می‌کند.

مواد مغذی بوتاکس مو شامل: روغن خاویار، لیپید، ویتامینB5، ویتامین E آمینو اسیدهای ضروری و کلاژن است. در این فرایند مواد مغذی برای مدت زمان معینی روی موها قرار گرفته و سپس موها شسته می‌شود. بوتاکس مو باعث شادابی موها و همچنین از بین رفتن موخوره می‌شود.

آشنایی با بوتاکس مو

آشنایی با بوتاکس مو

روش انجام بوتاکس مو:

روش موضعی: این روش تزریقی نیست و مواد مغذی و پروتئینی به صورت ماسک روی پوست سر و موها قرار می‌گیرد به طوری که مواد روی تمام موها و پوست سر به طور کامل قرار بگیرد و سپس شسته می‌شود.

مراحل بوتاکس مو:

1-شستشوی پوست سر و موها با شامپوی ملایم به طوری که چربی موها و سر حدود زیادی از بین برود و پوست سرتمیز شود. بوتاکس مو روی پوست و موی تمیز قابل انجام است پس باید حتما موها شسته شود.

2-در مرحله‌ی دوم باید موها را شانه کرد تا کاملا صاف شود و گره‌های مو از بین برود؛ سپس مو را به چند قسمت تقسیم کرده و مواد را روی آن پخش کرده تا به خوبی به همه جای مو وارد شود، برای جذب بهتر چند دقیقه ماساژ می‌دهیم.

3-حالا باید موها را خوب آبکشی کنیم تا جایی که دیگر اثری از مواد روی سر و موها باقی نماند. توجه کنید که مواد نباید بیشتر از چهل دقیقه روی سر باقی بماند.

4-در مرحله‌ی آخر باید موها را با سشوار گرم خشک کنیم، درجه حرارت سشوار و حرکت سشوار باید با دقت انجام شود. حرکت سشوار بدین صورت است که از بالای سر به سمت پایین حرکت می‌کنیم تا موها صاف شود و بهم نریزد، نتیجه بوتاکس مو بعد از سشوار کشیدن کاملا مشهود است و درخشندگی و صافی موها قابل مشاهده است.

مراحل بوتاکس مو

مراحل بوتاکس مو

بعد از انجام بوتاکس چه مراقبت هایی لازم است؟

معمولا بوتاکس مو به مدت دو الی چهار ماه ماندگاری دارد و بعد از انجام بوتاکس مو بهتر از موارد زیر را رعایت کنید. به مدت دو روز بعد از انجام بوتاکس، موها را نشویید با این حال با توجه به اینکه موهای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است توصیه می‌شود از مشاور یا آرایشگر کمک بگیرید. هنگام شست و شوی موها حتما از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید، شامپوهای معمولی مقدار قابل توجهی سولفات دارند و به موی شما آسیب می‌زنند همچنین برای مواد به کار رفته در بوتاکس هم ضرر دارد. استفاده از ماسک موی مناسب را فراموش نکنید، بهتر است ماسک مو هم بدون سولفات باشد. بعد از شست و شوی موها از سشوار استفاده شود.

بوتاکس مو

موهای بوتاکس شده

چرا بوتاکس مو؟

یکی از مزایای بوتاکس مو افزایش استحکام مو است و به عنوان یک درمان ضد پیری مو شناخته شده است و باعث بهبود حالت ارتجاعی موها می‌شود، موها را صاف کرده و دیگر لازم نیست مدت زمان زیادی را صرف انجام اتو مو کنید. رطوبت مو را برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌کند، موخوره را از بین می‌برد و باعث درخشش و زیبایی موها و همچنین کاهش ضعف و شکنندگی آن می‌شود.

برای کسانی که مجبورند با آب و هوای گرم و مرطوب یا موهای بیش از حد رنگ شده و استفاده مکرر از ابزارهای حرارتی دست و پنجه نرم کنند، بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که این روش درمانی باعث افزایش رشد مو نمی‌شود بلکه می‌تواند موهای شما را پرتر و پرپشت‌تر نشان دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*