مو رنگ شده + روتین مراقبت از آن | 13 پیشنهاد طوبی‌مد برای مراقبت از مو رنگ شده


فاطمه روح الامینی 1402-08-10 12 دقیقه مطالعه
مو رنگ شده + روتین مراقبت از آن | 13 پیشنهاد طوبی‌مد برای مراقبت از مو رنگ شده

 

روتین مراقبت از مو رنگ شده

رنگ کردن مو تاثیر چشمگیری بر ظاهر شما می‌گذارد اما بیشتر رنگ‌ها با مواد شیمیایی ساخته شده‌اند و باعث تضعیف مو و از دست رفتن لطافت آن می‌شوند. در نتیجه برای مراقب از مو رنگ شده باید کارهایی انجام دهید. توجه داشته باشید مراقب بعد از رنگ مو برای سالم نگه داشتن موهایتان بسیار مهم است با این کار می‌توانید جلوی آسیب دیدن بیش از حد موهایتان را بگیرید.

مراقبت از مو رنگ شده

مراقبت از مو رنگ شده

مراقبت از مو رنگ شده

باید بدانید برای رنگ کردن مو می‌توانید از دکلره استفاده کنید که موهای شما را از پایه سست کرده و باعث ازبین رفتن رنگدانه موها و سوختن آن‌ها می‌شود، البته رنگ‌های بدون دکلره هم در بازار موجود است که با مواد شیمیایی تولید شده است، این رنگ موهایتان را ضعیف کرده و باعث از بین رفتن لطافت مو می‌شود. پس اگر می‌خواهید جلوی آسیب دیدن بیش از حد به موهایتان را بگیرید، لازم است آگاهی خود را نسبت به نکات مراقبت از مو رنگ شده بالا ببرید.

مراقبت از مو رنگ شده

مراقبت‌های لازم برای موهای رنگ شده

1- شستشوی مو رنگ شده

توصیه می‌شود دست کم 72 ساعت پس از رنگ کردن مو، اقدام به شستن آن کنید. در غیر این صورت، رنگ به راحتی پاک می‌شود، همچنین مواد شیمیایی استفاده شده در رنگ مو، کوتیکول‌های مو یعنی سلول‌های پوششی روی لایه بیرونی موها را باز کرده و مستعد تخریب می‌کند. استفاده از شامپو بعد از رنگ کردن مو امکان خراب کردن کیفیت مو و آسیب زدن را افزایش می‌دهد.

باید بدانید که رنگ موها دارای تقویت کننده و انواع ویتامین هستند پس بهتر است موهای خود را سریع نشویید و اجازه دهید ویتامین رنگ را به خود جذب کنند؛ اما اگر رنگ به پوست سر رسید و باعث اذیت شما شد بهتر است ایمنی را رعایت کرده و با تکسنین زیبایی و مو مشورت کنید.

شستشو مو رنگ شده

شست و شوی مو‌های رنگ شده

2- استفاده از شامپوی محافظ برای مراقبت از مو رنگ شده

اگر می‌خواهید موهای رنگ شده شما شادابی خود را از دست ندهند حتما از شامپوی مخصوص موهای  Ph رنگ شده استفاده کنید. این شامپو ضمن اینکه از رنگِ موهای شما محافظت می‌کند،همچنین میزان طبیعی مو را متعادل نگه می‌دارند. شامپوهای بی خطر حاوی ترکیبات آبرسان و مواد مغذی هستند که به بازسازی و ترمیم مو کمک می‌کنند.

3- استفاده کمتر از شامپو برای نگهداری مو رنگ شده

شستن مکرر موهای رنگ شده باعث از بین رفتن یا کم رنگ شدن رنگ مو می‌شود. شستن مکرر همچنین سبب از دست رفتن چربی طبیعی مو شده و آن را خشک، کدر و بدحالت می‌کند، به همین دلیل موهای خود را کمتر بشویید تا موهایتان خشک و آسیب‌پذیر نشود

استفاده کمتر از شامپو در مراقبت از مو رنگ شده

استفاده کمتر از شامپو در مراقبت از مو رنگ شده

4- استفاده از نرم کننده در کنار شامپو برای مراقبت از مو رنگ شده

هر بار که موهای خود را شامپو می‌زنید حتما باید از نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این نرم کننده‌ها یک سد محافط روی تارهای مو ایجاد می‌کنند که باعث حفظ رطوبت و حالت‌دهی مو شده و موهای شما را نرم، سالم و درخشان می‌کند.

5- در معرض هوای مرطوب قرار نگیرید

برای مراقبت از موهای رنگ شده خود از رطوبت و دوش طولانی مدت خودداری کنید زیرا هوای مرطوب باعث محو شدن یا از بین رفتن رنگ مو می‌شود، می‌توانید از کلاه‌های مخصوص سر استفاده کنید و نگذارید در طول دوش گرفتن، سرتان خیس شود؛ همچنین در فصل بارندگی و در مکان‌های مرطوب مانند شمال توصیه می‌شود از سرم‌های ضد رطوبت برای مو استفاده کنید.

6- موهایتان را با آب داغ نشویید

آب داغ می‌تواند به موهای رنگ شده آسیب رسانده و آن‌ها را از بین ببرید پس بهتر است از حرارت خنک یا ولرم استفاده کنید. این موضوع در مورد ابزارهای حالت دهنده حرارتی در زمان خشک کردن مو مانند اتو مو، سشوار نیز صدق می‌کند، پس قبل از  استفاده از این وسایل، از یک سرم محافظ حرارتی مو یا اسپری مو استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که حرارت بالا می‌تواند کوتیکول‌های مو را باز کرده و به آن‌ها آسیب برساند.

7- استفاده منظم از نرم‌کننده قوی برای حفظ سلامت مو رنگ شده

نرم کننده‌ها و رطوبت‌رسان‌های قوی که نیازی به آبکشی ندارند دارای ماده سیلیکونی بوده که یک لایه محافظ بر روی ساقه مو تشکیل می‌دهد تا آسیب ناشی از نور خورشید به مو را به حداقل رسانده و از موی شما دربرابر عوامل محیطی مراقبت کند؛ بنابراین به دنبال رنگ موهایی باشید که برای محافظت از موهای رنگ شده ساخته شده است این امر در صورت استفاده مکرر از سشوار،اتوی فر یا اتو صاف‌کننده بسیار حائز اهمیت است.

8- یک رژیم غذایی سالم را حفظ کنید

آنچه می‌خورید رابطه مستقیم با سلامت موهای شما و ظاهر آن داشته و انرژی لازم برای رشد و درخشندگی مو را فراهم می‌کند، توصیه می‌شود از غذاهایی که سرشار از آهن و پروتئین هستند استفاده کنید. این مواد با ساختن کراتین قوی و پروتئینی، موهای شما را تقویت کرده و بافت آن‌ها را بهبود می‌بخشد؛ همچنین باعث تحریک رشد و تغدیه پوست سر و موهای شما می‌شود، از گوشت بدون چربی، ماهی، سفیده تخم‌مرغ، پنیر کم چرب، اسفناج و سویا استفاده کنید تا از موهای خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنید؛ همچنین بهتر است بین وعده‌های غذایی پیشنهاد شده از میوه، آجیل، سبزیجات و غلات استفاده کنید.

رژیم غذایی درست برای مراقبت از مو رنگ شده

رژیم غذایی درست

9- استفاده از ویتامین و مکمل برای سلامت مو رنگ شده

یکی دیگر از کلیدهای حفظ سلامت و درخشندگی مو، ویتامین‌ها است. ویتامین B پوست سر را سالم نگه داشته و به جذب آهن از پروتئین‌های گیاهی کمک می‌کند. بیوتین ویتامین موهای ضعیف را تقویت کرده و بافت آن را بهبود می‌بخشد. زمانی که رژیم غذایی شما فاقد ویتامین است می‌توانید از مکمل‌های ویتامین برای حفظ سلامت مو و بدن مصرف کنید.

استفاده از مکمل برای مراقبت از مو رنگ شده

استفاده از مکمل‌ها

10- دوری از کلر؛ نکته مهم برای محافظت از مو رنگ شده

کلر موجود در استخر می‌تواند رنگ موی شما را از بین ببرد به همین دلیل باید قبل از شنا اقدامات لازم را انجام دهید. باید حتما از کلاه شنا برای ورود به آب استخر استفاده کنید تا از تماس آب با موهایتان جلوگیری کند. برای محافظت بیشتر می‌تواند موهایتان را با نرم کننده یا روغنی مانند نارگیل چرب کنید که مانعی بین آب کلر و موهای شما ایجاد می‌کند.

11- نوک موهای خود را کوتاه کنید

از آن جایی که موهای شما پس از رنگ مستعد آسیب است بهتر است برای حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش آسیب هر 6 تا 8 هفته کمی مو رنگ شده خود را مرتب و کوتاه کنید. توجه داشته باشید که شما مجبور نیستید خیلی موهای خود را کوتاه کنید فقط کافی به اندازه‌ای باشد که قسمت فرسوده از بین برود. با این کار نه تنها جلوی آسیب بیشتر مو گرفته می‌شود بلکه کمک بسزایی برای جلوگیری از موخوره و ریزش مو به عمل می‌آورد.

نوک موهای خود را کوتاه کنید

نوک موهای خود را کوتاه کنید

12- موهای خود را به طور مکرر رنگ نکنید

حتی مفیدترین کارهم اگر زیاد انجام شود مضر است؛ یک بار استفاده از رنگ مو به ریشه موی شما صدمه می‌زند و انجام مکرر آن می‌تواند باعث آسیب بیشتر به مو شود، بنابراین این کار را بیش از یک بار در هر شش هفته انجام ندهید. در صورتی که ریشه‌های موی شما نمایان شده است می‌توانید از محصولات دیگر مانند ریمل و کانسیلرهای اسپری استفاده کنید تا ریشه‌های مو درآمده را پنهان کند.

13- درمان با روغن گرم

به موهایتان روغن زده و با حوله گرم پوشانده یا زیر نور خورشید قرار دهید تا حرارت و گرما به آن‌ها بتابد. روغن‌های مخصوص و مناسب می‌تواند موهای شما را مرطوب کرده و جلوی تخریب آن‌ها را بگیرد.

برای روغن درمانی و مراقبت از مو رنگ شده خود باید:

  • 2 تا 3 قاشق چای‌خوری از روغنی مانند زیتون، نارگیل یا جوجوبا انتخاب کنید.
  • سپس روغن را به مدت چند ثانیه در قابلمه یا مایکروویو گرم کنید.
  • پوست سر و ساقه مو را با روغن ماساژ دهید.
  • بیشتر تمرکز خود را روی نوک موها بگذارید چون نسبت به بخش‌های دیگر مستعد آسیب بیشتری است.
  • کلاه حمام را به مدت 30 تا 45 دقیقه روی سر نگه دارید.
  • موها را با شامپویی ملایم و بدون سولفات بشویید.
  • این کار را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید.

مراقبت از مو رنگ شده با استفاده از روغن گرم

کلام آخر

حواستان به موهایتان باشد مخصوصا زمانی که آن‌ها را رنگ کرده‌اید؛ همچنین در نکات مهم مراقبت از مو رنگ شده باید به این مورد اشاره کرد:

  • از ماسک‌های مو دوبار در هفته و به مدت 5 تا 10 دقیقه استفاده کنید.
  • کمتر از سشوار استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان با جریان هوا خشک شود.

مو یکی از اصلی‌ترین پایه‌های زیبایی صورت است پس بهتر است به نکاتی که گفته شده توجه کنید تا بتوانید به خوبی از مو رنگ شده خود محافظت کنید. هر چقدر که موهایتان شاداب‌تر و سالم‌تر باشد، ظاهر زیباتر و درخشان‌تری خواهید داشت.

مو رنگ شده

مو رنگ شده و سالم

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*