مد و پوشاک با هوش مصنوعی


حمید دلدار 1401-06-15 10 دقیقه مطالعه
مد و پوشاک با هوش مصنوعی

 

دنیای مد و پوشاک با هوش مصنوعی

امروزه با پیشرفت صنعت مد و پوشاک، مردم اهمیت بیشتری به ظاهر شخصی خود، به ویژه تطبیق لباس می­‌دهند. زیرا لباس­‌های مناسب می­‌توانند ظاهر  آ­ن­‌ها را مستقیماً زیبا کرده و باعث افزایش اعتماد به نفس شود.­ با این وجود، چگونگی تهیه یک لباس مناسب برای بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که حس زیبایی شناسی چندانی ندارند، به یک دردسر روزمره تبدیل شده است.

هدف طوبی مد کمک به کاربران برای پیدا کردن یک لباس مناسب و مطابق با در نظر گرفتن جزئیات پیچیده‌ای مانند سبک، الگوها، رنگ­‌ها، بافت و غیره است. در واقع لباس نوعی نماد است که ادراک درونی افراد را از طریق ظاهر بیرونی آن­‌ها نشان می­‌دهد. این اطلاعات در مورد انتخاب؛ ایمان، شخصیت، حرفه، موقعیت اجتماعی و نگرش آن­‌ها نسبت به زندگی را منتقل می­‌کند. بنابراین، اعتقاد بر این است که لباس یک راه ارتباطی غیر کلامی و بخش عمده‌­ای از ظاهر افراد است.

صنعت مد و پوشاک

مد به دلیل توانایی در نمایش شخصیت و افزایش زیبایی افرد از ارزش تجاری بالایی برخوردار است. صنعت جهانی مد دو درصد از تولید ناخالص داخلی جهان به ارزش سه تریلیون دلار تشکیل شده‌است. پیشرفت و شکوفایی صنعت مد و پوشاک نشان‌دهنده میزان تقاضا و استقبال زیاد مردم برای پوشاک است. در حقیقت مد و پوشاک نقش اساسی در زندگی روزمره مردم دارد، زیرا یک لباس مناسب می­‌تواند ظاهر فرد را بلافاصله بهبود بخشد.

پوشیدن لباس­‌هایی که از نظر رنگ، بافت، استایل، رنگ پوست و غیره مطابقت دارند جنبه بسیار مهمی از مد و پوشاک است. خوشبختانه، با گسترش بسیاری از جوامع مد و پوشاک آنلاین به عنوان مثال Ssense و Chictopia، لباس­‌های بسیار خوبی توسط طراحان مد و پوشاک به اشتراک گذاشته شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. در واقع، داده­‌های غنی لباس واقعی در دنیای واقعی بسیاری از محققان را قادر به تحقیق در مورد راه حل تطبیق اتوماتیک لباس کرده است.

لباس پوشیدن با لباس­‌های اجتماعی قابل قبول در یک جامعه مدرن امری حیاتی تلقی می‌­شود، به ویژه در مواردی که حرفه­‌ای‌گری مترادف با مد و پوشاک است در زندگی روزمره، افراد باید لباس مناسب برای پوشیدن پیدا کنند.

نقش هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک

نقش هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک

هوش مصنوعی و مد و پوشاک

پیشرفت­‌های تکنولوژیکی اخیر در زمینه هوش مصنوعی به مصرف‌کنندگان این امکان را داده‌ است تا روندهای مد و پوشاک روز در سراسر جهان را که بر انتخاب آن‌­ها تأثیر می­‌گذارد ردیابی کنند. مفهوم مد ظریف و ذهنی است و دانش بشر در حوزه مد معمولاً فاقد ساختار و مبهم است، تعداد زیادی ویژگی برای توصیف مد وجود دارد مانند انواع مختلفی از سبک، رنگ ، مواد، بافت و سایر عوامل.

موارد مد را می‌توان به طور جامع با چند روش مشخص کرد، مانند تصاویر بصری و توصیف متنی، که هر دو ممکن است نشانه­‌های مهمی در مورد تنظیمات کاربر باشد و چگونگی استفاده کامل از داده­‌های چند حالته در متناسب سازی لباس­، یک چالش اساسی است. با توجه به پیشرفت­های اخیر در حوزه هوش مصنوعی و پردازش چندرسانه‌­ای داده‌های واقعی جهانی که در مجامع مد و پوشاک آنلاین ارائه می­‌شود، محققان را قادر به بررسی راه حل­‌های انتخاب اتوماتیک لباس کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*