مدل های مختلف پیرسینگ


مبینا خادم حسین 1402-10-20 8 دقیقه مطالعه
مدل های مختلف پیرسینگ

 

همه چیز درباره پیرسینگ

به طور کلی سوراخ کردن قسمت‌های مختلفی از اعضای بدن و آویزان کردن زیور‌آلات زینتی به آن‌ها را پیرسینگ می‌نامند. پیرسینگ کردن قسمت‌های مختلف بدن انسان مانند بینی، گوش، لب، زبان و… از قدیم در میان مردم مصر و بعضی کشور‌های غربی بسیار مرسوم بوده، اما مدل‌هایی که این روزها مشاهده می‌کنید چند سالی می‌شود که جوانان انجام می‌دهند. در واقع کسانی که عضو گروه‌های خاصی مانند گروه‌های موسیقی و هنری هستند برای تفاوت ایجاد کردن بین خود و سایر مردم، انواع پیرسینگ‌های متفاوت و خاص را انجام می‌دهند. لازم است بدانید این کار اعتیاد آور بوده و بیشتر کسانی که یک بار این کار را انجام داده‌اند، بعد از مدتی به دنبال پیرسینگ‌های بسیار بیشتری می‌روند.

قابل توجه است که ماندگاری چربی در بخش‌های مختلف صورت به یک اندازه نیست. برای مثال بخش‌هایی از صورت مانند گونه‌ها و اطراف چشم که ماهیچه‌های آن حرکت کمتری دارند معمولاً ۵۰ درصد چربی را حفظ می‌کنند. با این حال بخش‌هایی مانند خط خنده به دلیل داشتن حرکت بیشتر، کمتر از ۲۰ درصد چربی را نگه می‌دارند. از آن‌ جایی که اطراف لب بیشترین حرکت را نسبت به سایر نقاط دارد معمولاً ۱۰ درصد از سلول‌های تزریق شده ثابت می‌مانند.

دنیای خاص پیرسینگ‌ها

دنیای خاص پیرسینگ

انواع پیرسینگ بدن کدامند؟

مدل آن‌ها بسیار متنوع هستند و در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود برای هر قسمت از بدن، آن‌ها را تهیه کنید. نمونه‌هایی از اعضای بدن که می‌توانید آن‌ها را پیرسینگ کنید عبارتند از:
گوش، لب، خط لبخند، بینی، زبان، دندان، ناف، ابرو، چشم، گونه، گردن و ترقوه و …
هر کدام از این پیرسینگ‌ها با توجه به محل مورد نظر شما نمونه‌های مخصوص و متنوعی دارند که می‌توانید انواع آن را در رنگ‌های مختلف مشاهده کنید؛ در ادامه توضیح برخی از متداول‌ترین این مدل‌ها را می‌توانید بخوانید.

مدل‌های مختلف پیرسینگ

مدل‌های مختلف پیرسینگ

عوارض

با اینکه عمل زیبایی پیرسینگ جزو عمل‌های کوچک محسوب می‌شود؛ اما چون طی این عمل بافت‌ها سوراخ می‌شوند؛ ممکن است پر ریسک و خطرناک باشد و عوارض مختلفی را ایجاد کند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌باشند:

  • صدمه به بافت‌ها و ایجاد خونریزی
  • ایجاد عفونت‌ها
  • بروز آلرژی و حساسیت
  • گوشت اضافه و کلوئید‌هاپ
  • پارگی اعصاب
  • سرطان

البته با رعایت بعضی نکات و اصول بهداشتی می‌توان عوارض این عمل را تا حدودی کاهش داد.

عوارض استفاده از پیرسینگ

عوارض استفاده از پیرسینگ

اصول بهداشتی پس از انجام پیرسینگ

برخی مراحل پس از انجام باید با دقت انجام شود تا عوارض آن کاهش یابد:

  • نباید با استفاده از پارچه، محل مورد نظر را تمیز کنید؛ زیرا ممکن است پارچه آلوده باشد و آن آلودگی را به آن قسمت انتقال دهد؛ در نتیجه بهتر است از یک دستمال کاغذی پاکیزه استفاده کنید.
  • در دوره نقاهت باید به اندازه کافی بخوابید، رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و همین طور ورزش کردن را جدی بگیرید تا مدت درمان زودتر به اتمام برسد.
  • سعی کنید برای حمام کردن تا حد ممکن از دوش استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید از وان‌های حمام استفاده کنید، حتما از نظافت کامل آن اطمینان حاصل کنید تا باکتری‌های موجود در وان به محل مورد نظر وارد نشده و باعث ایجاد عفونت نشود.
  • به بهداشت لباس‌ها، ملحفه‌ها و روتختی‌ها به اندازه کافی توجه کنید. لباس شما باید آزاد و تمیز باشد تا در هنگام خواب به پیرسینگ شما گیر نکند و دچار درد یا پارگی نشود.
اصول بهداشتی بعد از انجام پیرسینگ

رعایت اصول بهداشتی

سخن پایانی

نکته مهم و قابل توجه در انجام پیرسینگ‌ها، پیدا کردن یک کلینیک زیبایی معتبر تحت نظر افراد متخصص است. اگر این عمل در مکانی غیر بهداشتی و توسط افرادی با تجربه ناکافی انجام شود، بسیار خطرناک و مشکل آفرین است؛ بنابراین پیش از اقدام به انجام این عمل زیبایی حتما به حد کافی تحقیق کرده و با آگاهی و خیالی آسوده اقدام به این کار کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*