مدل‌های مختلف کفش مردانه


فاطمه روح الامینی 1402-05-16 10 دقیقه مطالعه
مدل‌های مختلف کفش مردانه

 

انواع کفش مردانه

کفش یکی از اجزای مهم استایل است و هر استایلی کفش مناسب خود را دارد.

امروزه مدل­‌های بسیار زیادی از کفش مردانه وجود دارد و هر کدام کاربرد خاص خود را دارد، برای مثال برخی مخصوص استایل‌­های رسمی هستند و مناسب ست شدن با کت و شلوار هستند، برخی نیز غیر رسمی و اسپرت هستند و مناسب استفاده روزمره‌اند؛ همچنین فصل‌­های استفاده از مدل‌­های مختلف کفش مردانه متفاوت است، تعدادی از آن‌­ها برای تمام فصول مناسب‌اند، تعدادی دیگر تنها برای تابستان یا زمستان مناسب‌ هستند.

شناخت انواع کفش مردانه و آشنایی با کاربرد آن‌­ها، برای انتخاب لباس و کفش مناسب و داشتن یک استایل جذاب ضروری است. در این مقاله، محبوب­‌ترین مدل‌­های کفش مردانه را معرفی می‌­کنیم و با کاربرد آ‌ن‌­ها آشنا می‌­شویم و به شما کمک می­‌کنیم که خرید آسان­‌تری داشته باشید.

کفش مردانه

آکسفورد (Oxford)

از معروف­‌ترین و شناخته‌ ­شده­‌ترین مدل­‌های کفش مردانه است. این کفش دارای بندهای نازک و ساده­‌ای است و پنجه باریکی دارد. کفش مردانه آکسفورد بسیار شیک است و بهترین انتخاب برای مجالس و موقعیت‌­های رسمی است. این کفش رنگ­بندی متنوعی دارد ولی رنگ­‌های قهوه‌­ای و به خصوص مشکی آن دارای محبوبیت بیشتری است.

کفش مردانه آکسفورد

کفش مردانه آکسفورد

بروژ (Brogue)

یکی دیگر از انواع کفش مردانه، کفش بروژ است. این کفش تقریباً مشابه مدل آکسفورد است و تفاوت عمده آن با کفش آکسفورد، وجود سوراخ‌­های تزئینی بر روی کفش است. کفش بروژ را می‌­توانید هم با شلوار جین و برای موقعیت‌­های نیمه رسمی و هم با کت و شلوار و برای مجالس و موقعیت‌­های رسمی ست کنید.

کفش مردانه بروژ

کفش مردانه بروژ

کفش سرکلاهی (Cap Toe)

کفش مردانه سر کلاهی، در واقع مدلی از کفش‌­های آکسفورد و بروژ است که دارای یک لایه اضافه در قسمت جلوی کفش است.

کفش سرکلاهی

کفش سرکلاهی

لوفر (Loafer) یا کالج

کفش لوفر یا کالج از راحت‌­ترین و معروف‌­ترین مدل‌­های کفش مردانه است. این کفش بدون بند است و معمولاً دارای منگوله یا سگک است. کفش کالج تقریباً برای انواع استایل­‌ها مناسب است و با انواع شلوارها ست می­‌شود. برای استایل‌­های رسمی به سراغ رنگ­‌های تیره و براق و مدل‌­های ساده‌­تر بروید و با استایل‌­های اسپرت نیز رنگ‌­های روشن و مدل­‌هایی با تزئینات بیشتر مناسب است.

کفش لوفر یا کالج

کفش لوفر یا کالج

دربی (Derby)

کفش مردانه دربی نیز از مدل کفش­‌های رسمی و نیمه رسمی است و مشابه مدل اکسفورد است، با این تفاوت که قسمت وصله‌­ی بند(قسمتی از کفش که مربوط به سوراخ بندها است) آزاد است و روی بخش بند اصلی کفش به صورت جداگانه دوخته می‌­شود ولی در کفش آکسفورد، قسمت سوراخ‌­های بند بر روی بدنه کفش واقع شده است.

کفش دربی

کفش دربی

بلوکر (Blucher)

کفش بلوکر از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به کفش دربی است؛ به طوری که این دو مدل هر دو دارای قسمت وصله بند آزاد و جداگانه هستند. کفش بلوکر از دوخته شدن یک بخش زبانه یا وصله بند بر روی یک پارچه بزرگ تولید می‌­شود ولی کفش دربی از دوخته شدن چند بخش به یکدیگر ساخته می‌­شود.

کفش بلوکر

بلوکر

مانک استرپ (Monk Strap)

کفش مردانه مانک استرپ که به کفش سگک‌­دار نیز معروف است، مدلی بدون بند است و دارای یک یا دو سگک است که بر روی کفش متصل می‌­شود. این مدل برای استایل‌­های رسمی مناسب است ولی میزان رسمی بودن آن از مدل­‌های آکسفورد کمتر است. می­‌توانید سگک این مدل کفش را با سگک کمربند، ساعت یا آیتم‌­های دیگر استایل­تان ست کنید و استایل شیک و جذابی بسازید.

کفش مانک استرپ

کفش مانک استرپ

اسنیکر (Sneaker)

اسنیکر همان کفش ورزشی است و از اسپرت­‌ترین و راحت­‌ترین مدل‌­های کفش مردانه است. اسنیکر برای باشگاه، پیاده­‌روی، انواع ورزش­‌ها و استفاده روزمره مناسب است.

اسنیکر

اسنیکر

صندل (Sandal)

صندل مردانه معمولاً دارای یک بند در قسمت پشت پا است و برای روزهای گرم تابستان و ساحل مناسب است. صندل تنها برای استایل‌­های غیر رسمی و روزمره مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

صندل

صندل

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*