فیکساتور آرایش چیست؟ | اسپری فیکس‌کننده آرایش


لاچین زمانی 1402-10-25 10 دقیقه مطالعه
فیکساتور آرایش چیست؟ | اسپری فیکس‌کننده آرایش

 

فیکساتور آرایش

دنیای آرایش ممکن است برای کسانی که آن را درک نمی‌کنند بسیار وسیع به نظر برسد و دچار سردرگمی شود. بیشتر مبتدیان فقط با تعداد کمی از فونداسیون‌های موجود در بازار مواجه می شوند و اشنایی دارند.

اسپری‌های فیکساتور آرایش و اسپری های تنظیم کننده دو محصول ضروری برای افرادی هستند که آرایش می کنند. هر دوی آن‌ها در صورت انجام آرایش روی صورت استفاده می شوند، اما تفاوت آن‌ها چگونه است؟ آیا می‌توانید یکی را نادیده بگیرید و به استفاده از دیگری ادامه دهید؟ برای پاسخ به این سوال مطالب زیر را دنبال کنید.

فیکساتور آرایش

فیکساتور آرایش

اسپری فیکساتور آرایش چیست؟

از آنجایی که ماده اصلی فیکس کننده‌های آرایش الکل است، این اسپری‌ها، آرایش را با ماندگاری بیشتر حفظ می کنند. می‌توان آن را به عنوان یک ابزار تحسین برانگیز توصیف کرد که از آرایش محافظت می کند و به ماندگاری آن در طول یک روز کامل کمک می‌کند.

اسپری فیکساتور آرایش برای استفاده در هنگام تمرین، روزهای گرم تابستان، عرق کردن و حتی باران بهترین است. این آخرین مرحله در روتین آرایش است. استفاده از این اسپری روی پوست چرب کمک می‌کند تا آرایش سالم بماند. بهترین بخش در مورد این اسپری‌ها این است که حتی اصطکاک نمی‌تواند آرایش را خراب کند؛ در نتیجه، استفاده از فیکس کننده آرایش یک مرحله ضروری است که یک لایه به ظاهر زیبای شما اضافه می‌کند.

انواع اسپری فیکساتور آرایش:

فیکس‌کننده‌های مختلفی برای انواع پوست وجود دارد، اما برخی از فیکساتورهای آرایش هستند که برای انواع پوست مناسب هستند. برای پوست‌های خشک: اسپری فیکس کننده آرایشی را انتخاب کنید که حاوی آنتی اکسیدان است و به پوست شما رطوبت می‌دهد. برای پوست‌های چرب: اسپری فیکساتور آرایشی را انتخاب کنید که درخشش اضافی آرایش را جذب کند یا دارای مواد مات کننده باشد.

مدل‌های مختلف فیکساتور آرایش

انواع اسپری فیکس‌کننده آرایش

نحوه استفاده از اسپری فیکس‌کننده:

استفاده از اسپری فیکساتور بسیار آسان است. با استفاده از این اسپری تمام آرایش خود، از جمله ریمل و پودر صورت خود را فیکس کنید. (پوست شما مخملی و مات خواهد ماند). بطری حاوی اسپری را خوب تکان دهید تا بعد از اسپری مواد، روی پوست شما لکه ایجاد نکند سپس آن را در فاصله‌ی مناسبی از صورت خود قرار دهید و روی تمام قسمت‌های صورت که آرایش دارند اسپری کنید. بهتر است فاصله اسپری از صورت شما حدود 15 تا 20 سانتی‌متر باشد و به صورت ایکس یا ضربدری اسپری شود. اجازه دهید اسپری به صورت طبیعی روی صورت شما خشک شود تا بعدا مجددا به آن نیاز پیدا نکنید.

آیا اسپری فیکساتور واقعاً کار می‌کند؟

بله، قطعاً اینطور است. هنرمندان آرایش به استفاده از آن تاکید می‌کنند و پس از صرف این همه زمان برای به نمایش گذاشتن بهترین ظاهر خود، یک اسپری سریع در انتها منطقی به نظر می‌رسد و اطمینان حاصل می‌کند که خط چشم، سایه چشم، رژ لب و کرم پودر شما در تمام روز و شب باقی می‌مانند و تازه به نظر می‌رسند.

 موارد زیر یادت باشه:

پوست خود را آماده کنید: چند روز قبل از هر مناسبت یا مهمانی لایه برداری پوست خود را شروع کنید تا آرایش صاف و یکدست‌تری داشته باشید. پوشش یکدست: اگر از پودرهای آرایشی استفاده کردید، مقداری اسپری روی ناحیه گردن نیز بپاشید. به ایجاد ظاهری یکدست کمک می‌کند. فاصله: در حین اسپری کردن، بطری را 15 تا 20 سانتی‌متر از پوست خود دور نگه دارید، این کار به فیکس بهتر آرایش کمک می‌کند؛ فاصله‌ی کمتر یا بیشتر ممکن است باعث ایجاد لکه یا ناهماهنگی در مواد اسپری شده، شود.

تفاوت بین یک اسپری تنظیم‌کننده و یک پرایمر آرایشی چیست؟

پرایمر، کرم یا ژلی است که برای آماده سازی پوست قبل از آرایش استفاده می شود. تمام منافذ باز و خطوط ریز را پر می‌کند تا پایه‌ای صاف و یکدست برای آرایش ایجاد کند. اسپری‌های فیکساتور جزء لایه رویی هستند که بعد از استفاده از آرایش، آن را برای فیکس کردن استفاده می کنند. آرایش را ثابت نگه می‌دارد و نمی‌گذارد که از بین برود.

آیا می‌توان بدون آرایش از اسپری فیکساتور استفاده کرد؟

بستگی به برند فیکساتور دارد. به عنوان مثال، برخی از اسپری‌های تنظیم‌کننده حتی بدون آرایش، درخشندگی قابل مشاهده دارند و رنگ پوست را یکدست می‌کنند.

فیکساتور آرایش (اسپری فیکس‌کننده آرایش)

فیکساتور مناسب برای آرایش (اسپری فیکس‌کننده آرایش)

آیا واقعاً به اسپری فیکساتور نیاز دارید؟

برای آرایش‌های مینیمال و روزمره نیازی به اسپری فیکس کننده ندارید. اما اگر پوست چرب دارید، آرایش شما به زودی از بین می‌رود. علاوه بر این، در روزهایی که آرایش زیاد انجام می‌دهید، یک اسپری فیکس‌کننده بهترین گزینه برای حفظ آن است.

آیا می‌توانم از اسپری فیکس‌کننده هر روز استفاده کنم؟

از اسپری فیکس‌کننده 2 تا 3 بار در هفته و فقط در روزهایی که آرایش سنگین دارید استفاده کنید. اسپری‌های فیکساتور الکل دارند که اثر خشکی روی پوست دارد. بنابراین استفاده روزانه از آن توصیه نمی‌شود.

اسپری فیکس‌کننده یا فیکساتور آرایش

اسپری فیکس‌کننده

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*