شلوار مناسب هر اندام


لاچین زمانی 1402-03-11 10 دقیقه مطالعه
شلوار مناسب هر اندام

 

آشنایی با شلوار مناسب هر اندام

شلوار یکی از مهم‌­ترین آیتم‌­های هر استایلی است و تأثیر زیادی بر روی تیپ شما می­‌گذارد، می‌­تواند شما را خوش پوش­‌تر و خوش اندام­‌تر نشان دهد. گاهی اندام ما را کمی متفاوت­‌تر نشان می­‌دهد، برای مثال باعث می­‌شود قد کشیده­‌تر و یا بدن لاغرتر به نظر برسد؛ از این رو در انتخاب آن باید توجه بیشتری شود. شلوارها مدل­‌های متفاوتی دارند از جمله: راسته، بگ، دم­پا گشاد، وایدلگ، مام استایل، اسکینی، بوت کات، اسلش و … اما چه شلواری مناسب اندام شما است؟

حتماً این سوال برای شما هم پیش آمده است؛ در ابتدا باید با انواع فرم بدنی آشنا شوید و بدانید که بدن شما جزء کدام دسته است. در این مطلب قصد انواع تیپ بدن زنان و مردان را معرفی می‌­کنیم و شلوار مناسب هر اندام را نیز بررسی می­‌کنیم.

انواع فرم بدن

تیپ­‌های مختلفی از اندام زنان و مردان وجود دارد. البته ذکر این نکته مهم است که نمی‌­توان تمام فرم‌­های بدنی را به طور دقیق و کامل را در این مطلب جا داد ولی مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی می‌­کنیم و شما نیز می‌­توانید فرم مشابه تیپ بدنتان را در این قسمت پیدا کنید و شلوار مناسب آن را انتخاب کنید و حالت بدنتان را زیبا­تر و متعادل‌­تر نشان دهید.

شلوار مناسب هر اندام | انواع فرم بدن

انواع فرم بدن

فرم بدنی مستطیلی شکل

در تیپ بدنی مستطیلی، عرض شانه با دور کمر و شکم به طور تقریبی برابر است و به طور کلی در بدن قوس کمتری دیده می‌­شود. برای این فرم بدن باید از شلوارهایی که قوس و انحناهای بیشتری به بدن اضافه می­‌کند استفاده کنید. مدل‌­های بگ و راسته به هیچ عنوان توصیه نمی‌­شود چرا که بدن را مستطیلی‌­تر نشان می­‌دهد. به‌جای آن می­‌توانید از مدل‌­های فیت با فاق کوتاه تا متوسط استفاده کنید، همچنین برای خانوم‌­ها مدل دم­پا گشاد گزینه مناسبی است.

فرم بدن مستطیلی شکل

فرم بدن مستطیلی شکل

فرم بدنی مثلثی شکل

اگر ناحیه باسن و ران کمی بزرگ‌تر از شانه­‌ها باشد، فرم بدن با نام مثلث شناخته می‌­شود. در این حالت بالا تنه ریزتر از پایین تنه است و کمر نیز تقریباً باریک است. این فرم مشابه اندام گلابی شکل است و گاهی با این نام نیز معرفی می‌­شود. انواع شلوار برای این فرم بدن مناسب است به جز شلوارهایی که باسن را درشت‌­تر نشان می‌­دهند، همچنین شلوار اسکینی می­‌تواند انتخاب مناسبی باشد. جیب­‌های بزرگ روی ناحیه ران و باسن و همچنین کمربند بزرگی که کمی پایین‌­تر از کمر است، برای فرم بدن مثلثی جالب به‌نظر نمی‌­رسند.

شلوار مناسب فرم بدنی مثلثی شکل

 فرم بدنی مثلثی شکل

فرم بدنی مثلث برعکس

تیپ بدن مثلث برعکس یا توت فرنگی، تقریباً برعکس فرم بدن مثلثی است، فرد بالا تنه درشت‌­تر و پایین تنه ریزتری دارد و سرشانه و سینه پهن­‌تری نسبت به قسمت باسن و کمر دارد. با این فرم بدن نیز از انواع شلوار می‌­توانید استفاده کنید. البته شلوار مام فیت فرم بدن­تان را به زیباترین شکل نشان می‌­دهد و تعادل بیشتری برقرار می‌کند. تنها نکته‌­ای که باید به آن دقت کنید این است که در قسمت بالا تنه‌­تان به هیچ وجه از لباس‌­هایی که سرشانه شما را درشت­‌تر نشان می‌­دهد، از جمله لباس­‌های آستین گشاد و پف­‌دار و لباس‌­های اپل­‌دار استفاده نکنید.

شلوار مناسب فرم بدنی مثلث برعکس

شلوار مناسب فرم بدنی مثلث برعکس

فرم بدنی سیبی شکل

افرادی که فرم بدن سیبی دارند، قسمت میانی بدن آن‌ها (شکم، پهلو و سینه) بزرگ‌تر از بخش­‌های دیگر است و در واقع تجمع چربی بیشتر در این قسمت‌ها است. بهتر است از شلوارهایی استفاده شود که پهلو و شکم را بپوشاند. شلوار فاق بلند به علت لاغرتر نشان دادن این قسمت‌­ها و بلندتر نشان دادن پاها بسیار مناسب است، همچنین می‌­توان از مدل‌­های راسته استفاده کرد.

فرم بدنی سیبی شکل

فرم بدنی سیبی شکل

فرم بدنی ساعت شنی

در این حالت، فرم بدن به شکل ساعت شنی است و کمر باریک­‌ترین بخش بدن است. در این افراد عرض شانه با دور باسن برابری می­‌کند و سینه، باسن و ران درشتی دارند. پوشیدن شلوارهای بگ و گشاد یا خیلی جذب و تنگ اصلاً توصیه نمی‌­شود، چرا که مدل‌­های گشاد شما را چاق نشان می‌­دهد و مدل‌­های جذب نیز به علت جلب توجه در قسمت ران مناسب نیستند، غیر از این دو مدل از هر نوع شلوار دیگر می­‌توانید استفاده کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*