ست کردن لباس جین


فاطمه مرادیان 1402-10-11 10 دقیقه مطالعه
ست کردن لباس جین

 

لباس جین را چگونه ست کنیم؟

یکی از انواع لباس‌هایی که در دنیای مد و فشن طرفداران زیادی دارد، لباس جین است. لباس‌های جین شامل انواع شلوار جین، کت یا مانتو جین و حتی کیف و کفش‌هایی است که از پارچه جین برای ساخت آن‌ها استفاده شده است. لباس جین در فصل‌های مختلف بکار برده می‌شود. نوع ضخیم‌تر آن در فصل سرما و نوع نازک‌تر آن مانند جین‌های کاغذی، جین کشی و… در فصل‌های گرم سال استفاده می‌شود. استایل جین یک استایل اسپرت و شیک به حساب می‌آید، اما با رعایت نکردن اصول ست کردن این لباس ممکن است نتیجه دلخواه را به دست نیاورید. برای داشتن یک استایل خوب با لباس جین باید به اصول ست کردن آن دقت کنید.

ست کردن لباس جین

مدل‌های مختلف ست کردن لباس جین

ترکیب جین و انواع پارچه‌ها

لباس جین به خوبی می‌تواند با انواع پارچه‌ها هماهنگ شود؛ برای مثال شلوار جین یک انتخاب ساده و شیک برای خانم‌ها و آقایان است که می‌توانند از آن برای موقعیت‌ها و استایل‌های مختلف استفاده کنند. از متداول‌ترین استایل‌های اسپرت می‌توان به ترکیب انواع تیشرت، سویشرت و هودی یا پیراهن‌های نخی و طیف گسترده‌ای از انواع مدل‌های مانتو با شلوار جین اشاره کرد، همچنین برای استایل‌های کمی رسمی‌تر می‌توانید پیراهن یا کت جین خود را با یک شلوار کتان ست کنید.

اگر علاقه به پوشیدن کت چرم دارید، پوشیدن یک شلوار جین می‌تواند استایل شیک شما را کامل کند، همچنین ترکیب پارچه جین و پارچه‌های خزدار به خصوص خز سفید یک انتخاب عالی برای کاپشن‌های بچگانه، مردانه و زنانه است.

ترکیب جین با انواع پارچه

ترکیب جین با انواع پارچه

رنگ لباس جین

به طور کلی رنگ‌های تیره افراد را لاغرتر و اندام را کشیده‌تر نشان می‌دهد و رنگ‌های روشن باعث پرتر نشان داده شدن بدن می‌شود. لباس جین هم از این قاعده مستثنی نیست؛ پس اگر اندام لاغر یا قد بلندی دارید با خیال راحت می‌توانید از رنگ‌های جین روشن استفاده کنید. اما اگر دوست دارید تا اندامتان کشیده‌تر و قد شما بلندتر نشان داده شود، بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. با این که استایل جین به طور معمول یک استایل اسپرت محسوب می‌شود اما رنگ‌های تیره‌تر آن از قبیل جین مشکی، ذغالی، آبی نفتی و … ظاهری رسمی‌تر از رنگ‌های روشن‌تر آن دارد. بنابراین می‌توانید در موقعیت‌های رسمی از رنگ‌های تیره برای لباس جین خود بهره بگیرید.

رنگ‌های متفاوت لباس جین

نحوه ست کردن رنگ‌های مختلف لباس جین

شلوار جین

شلوار جین شاید متداول‌ترین انتخاب افراد بین انواع لباس جین باشد، زیرا به راحتی می‌توان از آن برای هر نوع استایلی استفاده کرد، در اینجا با تعدادی از مدل‌های شلوار جین آشنا می‌شویم.

شلوار بگ یکی از انواع شلوارهای جین است که امروزه طرفداران زیادی دارد. این مدل علاوه بر راحتی، آپشن‌های فراوانی برای ست کردن با انواع لباس‌ها و کفش‌ها به شما می‌دهد. همین طور برای همه اندام‌های معمولی، دارای اضافه وزن و یا لاغر، قد متوسط، کوتاه یا بلند مناسب است، زیرا شلوار بگ با گشادی مناسب از نمایش دادن اضافه وزن و یا لاغری بیش از حد جلوگیری می‌کند و باعث متعادل نشان دادن اندام می‌شود، البته این مدل بیشتر مناسب خانم‌هاست؛ شلوار راسته می‌تواند انتخاب بهتری برای آقایان باشد.

رنگ‌های مختلف لباس جین

رنگ‌ها و مدل‌های مختلف شلوار جین

با این حال گاهی افراد به پوشیدن شلوارهای اسکینی علاقه دارند. در این صورت باید دقت کنید سایز شلواری که انتخاب می‌کنید بیش از حد تنگ نباشد زیرا تنگ بودن بیش از حد شلوار علاوه بر ایجاد خارش و عرق سوز شدن، ظاهر خوبی نخواهد داشت، همینطور استفاده مداوم از شلوارهای جذب باعث عفونت مجاری ادرار می‌شود و در دراز مدت می‌تواند به سیستم باروری آقایان آسیب وارد کند.

توجه به بلندی شلوار، گشادی و تنگی ساق شلوار و هماهنگی آن‌ها با کفشی که می‌پوشید، از مواردی است که در زیباتر شدن ظاهرتان به شما کمک می‌کنند. پوشیدن کفش‌های ورزشی با شلوارهای اسکینی بلند باعث می شود شلوار به خوبی روی کفش قرار نگیرد. پس در انتخاب کفش یا مدل شلوار به این نکات دقت کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*