روغن نارگیل معجزه‌ای برای پوست و مو + 4 فایده اصلی آن


فاطمه روح الامینی 1402-11-14 10 دقیقه مطالعه
روغن نارگیل معجزه‌ای برای پوست و مو + 4 فایده اصلی آن

 

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو

از قدیم استفاده از روغن‌های گیاهی برای حفاظت از سلامت مو و پوست بسیار رایج بوده است، بنابراین اگر شما هم خیلی طرفدار محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می‌دهید از روغن‌های طبیعی برای مو و پوست خود استفاده کنید.

یکی از روغن‌های طبیعی، روغن نارگیل است. استفاده از آن بسیار رایج و از محبوب‌ترین روغن‌های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است، روغن نارگیل می‌باشد که حتماً درباره خواص آن برای سلامت و زیبایی پوست و مو بسیار شنیده‌اید. جالب است بدانید که تحقیقات علمی هم اثربخشی این روغن گیاهی را تأیید می‌کنند به همین دلیل، در ادامه، نحوه درمان مشکلات مختلف پوست و مو با کمک روغن نارگیل را توضیح داده‌ایم.

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو

خواص این روغن برای پوست و مو

معرفی روغن نارگیل

این روغن به طور سنتی از نارگیل‌های نارس یا مغز نارگیل خشک شده استخراج می‌شود. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است. اگر آن را اندکی گرم کنید، نرم می‌شود و به شکل مایع در می‌آید. فواید این روغن برای مو، سال‌هاست که توسط مردم سراسر جهان شناخته شده‌‌ است. فرهنگ‌های مختلف از قدیم‌الایام از روغن میوه درخت نارگیل برای تقویت موهایشان استفاده می‌کردند، برای مثال در جنوب و شمال هند و برخی مناطق دیگر، مردم به طور مرتب از روغن نارگیل استفاده می کنند.

درمان ریزش مو

ریزش مو خیلی از مواقع ریشه در لایف استایل نامناسب دارد. استفاده بیش از حد از مواد شوینده و شست و شوی هر روز موها با شامپوهای شیمیایی، دو علت مهم ریزش مو است، همچنین عواملی مانند برخورد اشعه‌های مضر آفتاب، دود و آلودگی‌های موجود در هوا، از دیگر عوامل ریزش مو است. روغنی که از میوه نارگیل به دست می‌آید، حاوی انواع مواد مغذی‌ است که می‌توانند اثر آلاینده‌ها را به حداقل برسانند.

درمان ریزش مو به کمک روغن نارگیل

درمان ریزش مو به کمک این روغن

درمان شوره سر

برای بعضی از افراد شوره سر مشکلی رنج‌آور و گاه، موجب خجالت است که راه‌های بسیاری را برای کنترل این مشکل امتحان کرده‌اند و نتیجه مناسب و مطلوب را نگرفته‌اند. اینجاست که روغن نارگیل به کمک آن‌ها می‌آید، این روغن دارای اثر ضد میکروبی است و از آن جایی که بیماری شوره سر نشأت گرفته از وجود بیش از حد قارچ و مخمر بر پوست سر است، استفاده از این روغن می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

اسیدهای چرب مختلفی که در این روغن وجود دارند، ضد شوره هستند؛ در نتیجه، مصرف مرتب آن، شوره سر را از بین می‌برد. روغن نارگیل تاثیر سریع‌تر و کاربردی‌تری از محصولات شیمیایی مانند شامپوها و لوسیون‌های ضد شوره‌ای که هر روزه در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، دارد.

درمان شوره سر با روغن نارگیل

خواص این روغن درمان شوره سر

خاصیت نرم‌کنندگی لب

اگر ترک‌های روی لبتان ظاهر آن را ناخوشایند می‌کنند و موجب نگرانی و ناراحتی شما می‌شوند باید به سراغ محصولات مراقبتی بروید اما باید بدانید که مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی برای لب در طولانی مدت زیان‌بار و سمی است و می‌تواند آسیب‌های زیادی به پوست لب شما وارد کند، بنابراین باید به دنبال پیدا کردن جایگزین‌های طبیعی باشید که روغن نارگیل یکی از این جایگزین‌های مناسب برای محصولات شیمیایی می‌باشد.

تاثیر روغن نارگیل روی نرم کنندگی لب

تاثیر روغن روی نرم کنندگی لب

خاصیت نرم و لطیف‌کنندگی پوست

روغن نارگیل یک نرم‌کننده قوی و خوب برای پوست است که باعث می‌شود تا پوست از خشکی و زبری رهایی پیدا کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل می‌تواند برای بهبود اگزما و بیماری خشکی پوست بسیار موثر باشد. روغن نارگیل برای خشکی و ترک پا هم مفید است؛ البته، استفاده از آن باعث بهبود و درمان کامل نمی‌شود اما می‌تواند با نرمی پوست، درد ناشی از ترک‌ها را التیام بخشد. این روغن برای ساخت لایه‌بردارها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار روغن نارگیل را همراه با لایه‌بردارها یا دانه‌هایی نظیر نمک و شکر استفاده کنید.

ترکیب روغن نارگیل با دانه‌های نمک، شکر و ذراتی نظیر آن، رنگ پوست را یکنواخت می‌کند و باعث بسته شدن منافذ باز و در نتیجه نرمی پوست شود، زیرا لایه‌بردارها می‌توانند بدون این که به پوستتان آسیب بزنند، لایه‌های مرده و  مواد دیگری را که منافذ پوستتان را مسدود کرده‌اند، از بین ببرند.

خاصیت روغن نارگیل برای پوست

تاثیر روغن بر روی نرم کنندگی پوست

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*