روش صحیح اندازه‌گیری سایز پا برای خرید کفش


لاچین زمانی 1402-06-05 10 دقیقه مطالعه
روش صحیح اندازه‌گیری سایز پا برای خرید کفش

 

چگونه سایز پا خود را اندازه بگیریم؟

همه‌ ما از اهمیت دقت در خرید کفش که برای سایز پا مناسب است یا خیر، مطلع هستیم. خرید کفش در اندازه مناسب برای اطمینان از راحتی مهم است. اگر می‌خواهید بدانید که چه اندازه، عرض یا نوع کفش برای شما مناسب است با ما در این مقاله همراه باشید. اندازه‌گیری سایز پا شما هنگام خرید کفش جدید، باید طول پا خود را در نظر بگیرید؛ گرچه مدل کفش را باید با توجه به پهنی یا باریکی پای خود انتخاب کنید.

همیشه پا خود را صاف روی زمین اندازه‌گیری کنید نه داخل کفش. اندازه ممکن است بسته به برند متفاوت باشد، معمولا کفش اسپرت یک سایز بزرگ‌تر از سایز کفش کلاسیک است. برای مثال اگر سایز پا کفش کلاسیک شما 42 است، به احتمال زیاد سایز پا کفش اسپرت مناسب برای شما 43 خواهد بود؛ نمودار اندازه و سایز پا را در صفحه مشخصات محصول را حتما بررسی کنید.

سه گام مهم در اندازه‌گیری سایز پا

گام 1

تکه کاغذ و پاشنه خود را روی دیوار قرار دهید. با استفاده از خودکار، پای خود را تا حد امکان نزدیک کنید. این مهم است که این کار را برای هر دو پا انجام دهید زیرا یک پا به طور کلی بزرگ‌تر از دیگری است.

گام 2

با طرح کلی، یک خط مستقیم از پاشنه پا تا بلندترین انگشت پا را اندازه بگیرید. این به شما این امکان را می‌دهد که طول پا خود را بر حسب سانتی‌متر به دست آورید.

گام 3

در آخر یک سانتی‌متر به طول پا اضافه کنید. این کار به شما طول مناسبی برای مطابقت با راهنمای سایز کفش می‌دهد. این فضای اضافی به پاهای شما فضایی برای گرم شدن و ورم کردن در حین دویدن را می‌دهد. در جدول زیر با توجه به اندازه‌ی پایتان بر حسب سانتی‌متر می‌توانید سایز پا خود را پیدا کنید. در ایران از استاندارد اروپا برای شماره‌گذاری سایز پا استفاده می‌شود. جدول زیر مخصوص سایز پای کودکان است.

آناتومی کفش و اندازه‌گیری‌ها

دانستن اجزای یک کفش و نحوه اندازه‌گیری آن‌ها می‌تواند در هنگام خرید مناسب، تفاوت زیادی ایجاد کند. قبل از خرید، جزئیات و اندازه‌های کفش را بررسی کنید و از این راهنما در عکس‌های زیر استفاده کنید تا بدانید به اندازه‌ی چه قسمت‌هایی از کفش‌ها در هنگام خرید توجه کنید.

آناتومی کفش و اندازه‌گیری سایز پا

آناتومی کفش و اندازه‌گیری سایز پا

وقتی می‌گوییم کفش اندازه شما باشد یعنی چه؟

هنگامی که ایده‌ای از اندازه خود دارید، مهم است که بدانید یک کفش چگونه باید باشد. بهترین تناسب شما می‌تواند بسته به نوع یا سبک کفشی که می‌خرید متفاوت باشد و این ممکن است بر اندازه نهایی شما تأثیر بگذارد.

کفش‌های پیاده‌روی

به فضای بیشتری در قسمت انگشتان پا نیاز دارند. به اندازه‌ی پهنای انگشت شست را بین بلندترین انگشت پا و جلوی کفش خود فاصله در نظر بگیرید. کفش‌هایی که بیش از حد نرم هستند، عضلات پای شما را محدود می‌کنند.

سایز پا کفش‌های پیاده روی

کفش‌های پیاده روی

کفش‌های مخصوص دویدن

باید در سرتاسر پا به خوبی جا بیفتند و در انگشتان پا کمی جا داشته باشد. در قسمت جلویی کفش شما باید حدود نیم تا یک شست کامل فضا وجود داشته باشد و ممکن است لازم باشد نیم سایز بزرگ‌تر تهیه شود.

کفش‌های مناسب دویدن

کفش‌های مناسب دویدن

چکمه‌های بارانی

این چکمه‌ها بالاتر و روی ساق پا قرار می‌گیرند، بنابراین دهانه ساق پا باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که پاهای شما به راحتی داخل آن بلغزند. اگر هنگام راه رفتن پاشنه پا با زمین برخورد می‌کند، چکمه‌های شما ممکن است کمی بزرگ باشند.

سایز پا برای چکمه‌های بارانی

سایز پا برای چکمه‌های بارانی

چکمه‌های زمستانی

باید بدون فشار آوردن به انگشتان پا یا پاشنه، قابلیت پوشیدن جوراب‌های ضخیم‌تری را داشته باشند، ممکن است مفید باشد که یک قالب کمی بزرگ‌تر یا اندازه بزرگ‌تر را امتحان کنید.

سایز پا چکمه‌های زمستانی

چکمه‌های زمستانی

دمپایی

باید از کل پای شما حمایت کند و فضایی بین لبه‌های پای شما و لبه کف دمپایی وجود داشته باشد. اگر انگشتان پا یا پشت پای شما از کفی بیرون زد، اندازه بزرگ‌تر را امتحان کنید.

اندازه سایز پا برای دمپایی

دمپایی

صندل‌های پاشنه‌دار

باید به راحتی با فضای جلو و پشت پا مطابقت داشته باشند، اما هنگام راه رفتن از پا در نیایند. سبک‌های مختلف بند را برای گزینه‌های مناسب و راحتی بیشتر امتحان کنید.

اندازه گیری سایز پا برای صندل پاشنه‌دار

صندل‌های پاشنه دار

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*