روش شستشوی لباس بافتنی


فاطمه روح الامینی 1402-11-24 8 دقیقه مطالعه
روش شستشوی لباس بافتنی

 

آموزش شستشوی صحیح لباس‌های بافتنی

لباس بافتنی اغلب می‌توانند اقلام ارزشمندی از لباس یا سایر میراث خانوادگی باشند، که شستن با احتیاط آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای اطمینان از اینکه اجناس بافتنی شکل خود را از دست نمی‌دهند، جمع نمی‌شوند، باز نمی‌شوند یا آسیب‌های دیگری را در هنگام شستن تجربه نمی‌کنند، می‌توانید اقدامات آسانی انجام دهید.
لباس‌های بافتنی را معمولاً می‌توان در ماشین لباسشویی شست، اما باید مراقب بود تا چروک یا تاب برداشتن به حداقل برسد. وسایل دستباف خود را به ماشین لباسشویی اضافه کنید و سپس آب سرد و چرخه شست و شوی ظریف را انتخاب کنید تا لباس‌ها به درستی تمیز شود. کار را با برداشتن و خشک کردن لباس‌ها تمام کنید.

شستشوی لباس بافتنی

شستشوی لباس بافتنی

وسایل دستباف خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید. سایر لباس‌ها را هم می‌توانید در ماشین لباسشویی قرار دهید. با این حال، هنگام شستن اقلام دستباف خود از اقلام سنگین مانند جین استفاده نکنید زیرا اصطکاک بین این دو ماده ممکن است به لباس بافتنی شما آسیب برساند.

برای لباس‌های دستباف، باید از یک شوینده ملایم استفاده کنید تا از آسیب به الیاف ظریف جلوگیری کنید. برخی از ماشین‌ها به استفاده از شوینده ملایم HE نیاز دارند، شوینده‌ای که برای جدا کردن لکه‌ها و رهاسازی در سطوح پایین‌تر آب طراحی شده است.
استفاده از چرخه مناسب گام مهمی در شستن وسایل دستباف است. برای جلوگیری از محو شدن رنگ در ماشین لباسشویی،  آب سرد را انتخاب کنید، سپس تنظیماتی را  برای شستن دست یا موارد ظریف انتخاب کنید.

وقتی نوبت به خشک کردن لباس‌های دستباف می‌رسد، چند گزینه پیش رو دارید. برای کمک به به حداقل رساندن انقباض و تاب برداشتن، آن‌ها را صاف خشک کنید یا از بند رخت آویزان کنید تا خشک شوند. هنگام خشک شدن در هوا، می‌توان به سادگی آن را روی یک سطح صاف قرار داد تا از تاب برداشتن لباس جلوگیری شود.

InShot 20240213 101405695

آیا می‌توانید لباس‌های بافتنی را که در هنگام شستشو جمع می‌شوند، دوباره صاف کنید؟

صاف کردن برخی از لباس‌های دستباف که در شستشو چروک شده‌اند امکان‌پذیر است، اما نیاز به زمان و حوصله دارد. وسیله بافتنی خود را با یک سوم فنجان نرم کننده موی بدون عطر در آب ولرم خیس کنید. اجازه دهید مواد بنشیند، سپس به آرامی آب را فشار دهید و الیاف را با دقت به شکل اصلی آن بکشید. پس از اینکه به اندازه اصلی خود رسید، اجازه دهید لباس مورد نظر در هوا خشک شود.

InShot 20240213 095741242

لباس‌های بافتنی که ماشین لباسشویی به آن‌ها صدمه می‌زند را چگونه بشوییم؟

برخی از لباس‌های دستباف، مانند لباس‌هایی که از پشم یا سایر الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، وجود دارند که نیاز به شستشوی دستی دارند. برای شستشوی دستی این اقلام، با پر کردن سینک با آب سرد و افزودن مواد شوینده ملایم، محلول شستشو را آماده کنید. لباس بافتنی خود را در محلول فرو کنید و به آرامی خیس کنید و هم بزنید. این کار را چند بار تکرار کنید و در نهایت با آب سرد لباس بافتنی را آبکشی کنید.

هنگامی که محلول تمیز کننده خود را ایجاد کردید، آن را غوطه‌ور کرده و خیس کنید و به آرامی آن را در آب صابون هم بزنید. از سفت شدن بیش از حد لباس خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آسیب شود. در عوض، محلول تمیز کننده را به آرامی روی الیاف بمالید.

کار را با آبکشی لباس بافتنی خود در آب سرد به پایان برسانید تا هر گونه کف آن از بین برود. هنگامی که مواد شوینده باقیمانده را به طور کامل از لباس بافتنی جدا کردید، محصول برای خشک کردن آماده است.

InShot 20240213 100116470

آیا لباس‌های بافتنی را می‌توان در خشک‌کن قرار داد؟

لباس‌های بافتنی را می‌توان در خشک‌کن قرار داد، اما باید از دستورالعمل‌های مراقبت لباس که روی لباس درج شده است استفاده کنید. زیرا برخی از اقلام مثل پشم یا ابریشم، در معرض جمع شدگی و آسیب ناشی از خشک کن هستند، حتی استفاده از حرارت کم در خشک‌کن می‌تواند لباس‌های بافتنی را کوچک کند. پس برای این‌گونه از لباس‌ها استفاده از خشک‌کن توصیه نمی‌شود. در انتها اقلام بافتنی را در فضای مناسب و صاف آویزان کنید.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*