روتین مراقبت از مو در فصل پاییز چگونه است؟


لاچین زمانی 1402-09-06 10 دقیقه مطالعه
روتین مراقبت از مو در فصل پاییز چگونه است؟

 

روتین مراقبت از مو در پاییز

با توجه به این که در میانه فصل پاییز قرار داریم اگر تا الان روتین مراقبت از مو پاییزی خود را انتخاب نکرده‌اید دیگر وقت آن رسیده است که روتین مناسب موهای خود را پیدا کنید و برای سلامت موهایتان به آن پایبند باشید. مراقبت از مو در فصل پاییز از آن جایی بسیار ضروری و مورد اهمیت است که هوای سرد و خشک فصل پاییز می‌تواند روی سلامت موها تاثیرات نامناسبی بگذارد.

تغییرات جوی در این فصل زیاد است و همین موضوع روی سلامت موها به شدت اثر می گذارد. بادهای پاییزی، تغییرات ناگهانی دما و رطوبت هوا از موارد آسیب‌رسان هستند که روی پوست و مو تاثیرات نامطلوب ایجاد می‌کنند. روتین مراقبت از مو ارتباطی به نوع جنس مو یا ضخامت آن ندارد.

در واقع همه افراد فارغ از سن و جنسیت‌شان باید برنامه مشخصی برای مراقبت‌های مو خودشان در نظر بگیرند. در فصل پاییز، هوا رو به سردی می‌رود و پوست نیز خشک‌تر می‌شود. همین اتفاق برای پوست کف سر و موها نیز پیش می‌آید؛ به همین خاطر در فصل پاییز موها بسیار خشک و شکننده و پوست کف سر نیز دچار خارش‌های فصلی می‌شود که به دلیل خشکی بیش از حد پوست است. برای این که بتوانید در فصل پاییز روتین مراقبتی مناسبی برای موهایتان داشته باشید باید چندین کار را در برنامه خود جای دهید و بعضی از کارها را حذف کنید. در ادامه به بررسی مواردی که می‌توانید در روتین موهایتان قرار دهید، می‌پردازیم.

اجتناب از شست و شوی زیاد و طولانی مدت موها در روتین مراقبت از مو

حمام کردن با آب داغ آن هم در یک روز سرد پاییزی یا زمستانی واقعا می‌تواند لذت‌بخش‌ترین بخش روزانه باشد اما اگر موها هر روز با شامپو شسته شوند، درنهایت خشک خواهند شد. طبیعی است افرادی با موی چرب نیاز دارند موهایشان را بیشتر شست و شو دهند، اما اگر جنس موهای خشک، وز، آسیب دیده یا رنگ شده‌ای دارید تقریبا دو بار شست و شو در هفته برایتان حفظ سلامت موهایتان کافی است و لازم نیست هربار که به حمام می‌روید موهای خود را بشویید، می‌توانید با جمع کردن موهایتان در یک کلاه ضدآب یا استفاده از دوش دستی فقط بدن خود را بشویید.

شستشوی بیش از حد موها در پاییز ممنوع

شستن زیاد و طولانی مدت موها نه تنها آن‌ها را تمیزتر نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود مو چربی طبیعی خود را از دست داده و علاوه بر خشک و بی‌آب شدن، زودتر چرب شود. پس در قدم اول سعی کنید در روتین مراقبت از مو در پاییز موها را فقط یک دست شامپو بزنید. از طرفی دیگر، اگر هر روز حمام می‌کنید، زمان حمام کردنتان نباید از ۱٠ یا ۱۵ دقیقه بیشتر شود. هنگامی که موهای خود را به شامپو آغشته کرده‌اید دقت کنید که بیش از سه دقیقه موهایتان را درمعرض آن قرار نداده و سریعا بشویید و آبکشی موها را انجام دهید تا بافت موها در مواجه طولانی مدت در برابر مواد شیمیایی آسیب نبیند.

به موهایتان فرصت تنفس بدهید

این اصلا فرقی ندارد که در چه فصلی باشید، چون که موها باید به طور مرتب کوتاه شوند. به این دلیل که در تابستان گرمای بیش از حد هوا و نور شدید خورشید باعث آسیب به تارهای موهایتان می‌شوند و در زمستان خشکی بیش از حد هوا و سرما باعث شکنندگی تارهای موها می‌شوند، پس هر ۲ الی ۳ ماه یکبار، چند سانت از نوک موهایتان را کوتاه کنید تا موهایتان نفس بکشد و بتواند رشد بهتری داشته باشد.

 

 

کوتاهی مو برای روتین مراقبت از مو

روتین مراقبت از مو برای حفاظت از موها دربرابر سرما

هر چه که موهایتان با هوای سرد و خشک کمتر تماس داشته باشند برایتان حفظ سلامت آن‌ها و جلوگیری از آسیب به تار مو و شکنندگی آن‌ها موثر است. بنابراین در این فصل سعی کنید با کلاهی که جذب رطوبت ندارد موهایتان را بپوشانید تا از خشکی هوا جلوگیری کند و باعث آسیب به موهایتان نشود.

روتین مراقبت از مو در فصل پاییز

روتین مراقبت از مو در فصل پاییز

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*