رنگ پاستلی چیست؟ | 5 قانون نحوه پوشیدن رنگ پاستلی در تابستان


حسنا درویشی 1402-05-07 10 دقیقه مطالعه
رنگ پاستلی چیست؟ | 5 قانون نحوه پوشیدن رنگ پاستلی در تابستان

 

رنگ‌های پاستلی

هر فصل پالت رنگی خاص خود را دارد، اما داستان رنگ بهار مسلماً بیشترین انتقاد را در بین این چهار فصل دارد.

رنگ‌ پاستلی بهاری به طور معمول پیش پا افتاده در نظر گرفته می‌شوند، که ما را به این فکر وامی‌دارد که چگونه رنگ پاستلی را به گونه‌ای بپوشیم که زیاده روی نشود. طبق تعریف، رنگ پاستلی یک سایه “نرم و لطیف” از یک رنگ است. آبی و زرد پودری، صورتی بچه، و رنگ‌های کم‌رنگ مریم گلی و بنفش به ذهن می‌رسد. همه آن‌ها زیبا هستند، و با این حال آن‌ها را بیش از حد دوست داشتنی و مناسب بچه‌ها می‌دانند. اما آیا این بدان معناست که از رنگ‌ پاستلی باید اجتناب کرد؟

رنگ پاستلی

رنگ‌های پاستلی

رنگ پاستلی به شدت با جوانی مرتبط است، همچنین پوشیدن این رنگ‌های ملایم‌ مثل صورتی کودک، سبز نعنایی و آبی پودری  وقتی می‌خواهید استایلی متناسب با سن، ظریف و زنانه، داشته باشید، مناسب است.

رنگ پاستلی

استایل‌های زیبا با رنگ‌های پاستلی

مخلوط کردن به جای ست کردن

استفاده از رنگ‌های پاستلی در استایل، شما را جذاب و خوش‌پوش می‌کند اما شرط آن، این است که بدانید چگونه باید از آن‌ها استفاده نموده و در کنار کدام رنگ‌ها سِت کنید.

رنگ پاستلی

ست کردن رنگ‌های پاستلی

فقط به این دلیل که انتظار می‌رود رنگ‌ پاستلی خاصی در یک فصل خاص پوشیده شوند، به این معنی نیست که در فصل‌های دیگر پوشیدنی نیستند. اگر ظاهر خود را دوست دارید و در آن احساس خوبی دارید، مجبور نیستید آن‌ها را با توجه به فصل استایل کنید؛ به عنوان مثال، خانواده رنگ پاستلی، اگرچه نرم هستند، اما در واقع می‌توانند در استایل شما را تهاجمی و خاص کنند.

برای خنثی کردن روشنایی آن‌ها، پیشنهاد می‌شود که رنگ مورد علاقه خود را با رنگ متضاد ترکیب کنید – آبی، قهوه ای یا زغالی را در نظر بگیرید – به طوری که این جفت بتواند مکمل یکدیگر باشد و در کل ظاهر نهایی را تغییر دهد. فقط به خاطر داشته باشید که وقتی فقط یک رنگ متضاد را انتخاب می‌کنید، بهترین به نظر می‌رسد، زیرا ازدیاد رنگ‌های مکمل در لباس می‌توانند آن را بیش از حد به هم ریخته نشان دهند.

5 قانون نحوه پوشیدن رنگ پاستلی در تابستان

رنگ های پاستلی بهترین انتخاب برای کمد لباس تابستانی هستند. آن‌ها می‌توانند یک تصویر زیبا، رمانتیک و پیچیده بسازند. با این حال، مهم است که بدانید چگونه رنگ‌های پاستلی را به درستی ترکیب کنید و چه تناژهایی بیشتر به شما می‌آید.

1- پاستل = مینیمالیسم.

همیشه رنگ‌های پاستلی را با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید: سیاه، خاکستری و سفید. این ساده‌ترین و زیباترین ترکیب است.

2- تعدادی رنگ پاستلی را با هم ترکیب کنید.

سایه‌های رنگ پاستلی را با استفاده از اقلامی با خطوط صاف تمیز با هم مخلوط کنید. لباس‌هایی با برش‌ها و طرح‌های خیلی عجیب انتخاب نکنید. حتی می‌توانید 2-3 یا حتی 4 رنگ پاستلی را در یک لباس ترکیب کنید.

ترکیب رنگ‌های پاستلی

ترکیب رنگ‌های پاستلی در استایل‌های رنگارنگ

3- ظاهری با رنگ پاستلی تک‌رنگ

فقط یک رنگ پاستلی برای کل لباس انتخاب کنید. برای هیجان بخشیدن به استایل از جزئیات خلاقانه اکسسوری‌ها استفاده کنید و فوراً توجه را به خود جلب خواهید کرد. بهتر است سایه‌های پاستلی روشن‌تر را برای ظاهری تک‌رنگ انتخاب کنید.

ست کردن رنگ پاستلی با اکسسوری

ست کردن رنگ پاستلی تک رنگ با اکسسوری

4- رنگ پاستلی نود

رنگ‌های کرم و بژ جهانی‌ترین رنگ‌های پاستلی هستند و به معنای واقعی کلمه با هر سایه پاستلی یا خنثی دیگری هماهنگ می‌شوند. آن‌ها را با رنگ‌های خاکستری مخلوط کنید تا جلوه‌ای زیبا ایجاد کنید.

رنگ پاستلی و رنگ نود

رنگ نود در کنار رنگ‌های پاستلی

5- پاستل با رنگ‌های جیغ

برای چشم نوازترین تصویر، می‌توانید سعی کنید رنگ پاستلی را با رنگ‌های جیغ‌ ترکیب کنید. اصل این است: شما یک سایه پاستلی را انتخاب می‌کنید و رنگِ جیغ‌تر همان رنگ را انتخاب می‌کنید.

ست کردن رنگ پاستلی با رنگ‌های جبغ

ست کردن رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های جبغ

به این ترتیب، لطافت و زنانگی رنگ پاستلی را کاهش می‌دهید و همزمان رویکرد فردی و سلیقه منحصر به فرد خود را در سبک نشان می‌دهید. به عنوان مثال، شما لباس هایی را در رنگ‌های قرمز پاستلی و کیف قرمز انتخاب می‌کنید.

رنگ‌های پاستلی و رنگ جیغ

ست کردن این رنگ‌ها با رنگ‌های جبغ

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*