راهنمای خرید کفش عروس


فاطمه مرادیان 1401-12-21 8 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید کفش عروس

 

8 نکته مهم در خرید کفش عروس

روز عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی هر عروس خانمی است و بی‌شک در کنار تمام مراحل آماده‌سازی و کنترل مراسم که عروس در آن مشارکت دارد، انتخاب استایل روز عروسی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ی عروس است.

بخشی از استایل که ممکن است گاهی مورد کم توجهی قرار بگیرد کفش عروس است. کفش عروس معمولا زیر لباس بلند عروس مخفی می‌شود و بجز تعداد کمی افراد به آن توجه نمی‌کنند با این حال برای انتخاب آن باید نکته سنج بود؛ کدام نکات؟ در ادامه می‌بینیم! سری به قسمت کفش‌های مجلسی زنانه‌ی طوبی‌مد بزنید تا بتوانید مدل‌های مختلف کفش برای مراسم عروسی را ببینید و مقایسه کنید.

کفش عروس جذاب

ابتدا لباس خود را انتخاب کنید

حتی اگر کفش عروس رویاهای خود را پیدا کرده‌اید، قبل ازخرید لباس عروس آن را نخرید. تا زمانی که سبک و جزئیات لباس خود مطلع نیستید خرید کفش کار اشتباهی است. ممکن است لباس کوتاهی را انتخاب کنید و کفش عروسی تبدیل به اکسسوری اصلی استایل شما شود و بخواهید زرق و برق و جزئیات بیشتری داشته باشد؛ پس بهتر است کمی دست نگه دارید.

اندازه‌ی پاشنه مهم است

پاشنه‎‌ی کفش شما باید به اندازه‌ای بلند باشد که لباستان روی زمین کشیده نشود تا شلخته به نظر نرسد؛ با این‌حال باید به قد آقای داماد و خودتان هم توجه کنید؛ اگر هم قد هستید یا اختلاف قدی کمی دارید بهتر است کفشتان تخت یا پاشنه‌ی سه‌سانت باشد. اگر به پوشیدن کفش پاشنه بلند عادت ندارید بهتر است حداقل از چند هفته قبل تمرین کنید و به سراغ کفش‌ها با پاشنه‌های خیلی بلند نروید.

اندازه پاشنه کفش عروس

مهم‌ بودن اندازه پاشنه کفش

رنگ کفش

از آنجا که اکثر لباس‌های عروس سفید و نباتی هستند، کفش عروس هم در این رنگ‌ها انتخاب می‌شود. نقره‌ای، طلایی و رزگلد هم انتخاب‌های مطمئنی برای کفش عروس هستند. اگر در اکسسوری‌ها و جزئیات لباستان از رنگ‌های دیگری استفاده شده، می‌توانید کفشتان را در آن رنگ انتخاب کنید.

رنگ کفش عروس یکی از نکات مهم است

رنگ‌های متنوع کفش عروس

راحتی کفش اولویت شما باشد

مهم‌ترین ویژگی‌ که کفش عروس باید داشته باشد راحت بودن آن است. عروس مجبور خواهد بود ساعات زیادی را بایستد و برقصد پس مهم است که کفش‌ عروس راحت و قابل استفاده برای مدت طولانی باشد. اگر لباستان بلند است می‌توانید کفش لژ یکسره انتخاب کنید تا راحت‌تر باشید.

همراه داشتن کفش اضافه

گاهی پیش می‌آید که کفش شما بعد از چند ساعت پوشیدن شروع به اذیت کردن پاهای شما می‌کند. پس لازم است کفش اضافه‌ای همراه خود داشته باشید که رنگ مناسب را دارا باشد و راحت‌تر باشد تا مجبور نشوید بقیه‌ی شب را در عذاب بگذرانید. اگر از مدل کفشی خوشتان آمد می‌توانید با آپلود آن عکس در قسمت جست‌وجو سایت طوبی‌مد تمامی کفش‌های مشابه و مناسب برای مراسم عروسی را که در فروشگاه‌ها و پیج‌های اینستاگرام موجود است مشاهده کنید.

توجه به شرایط محیطی و فصلی

هنگام خرید کفش عروس به کف کفش توجه کنید. کفش عروس نباید لیز بخورد و حرکت را برای شما سخت کند پس با توجه به کف محلی که مراسم برگزار می‌شود، اهمیت دارد که اصطکاک داشتن کف کفش را در نظر داشته باشید. اگر مراسم عروسی در فصل زمستان برگزار می‌شود، می‌توانید برای رفتن به محیط بیرون بوت‌های سفید یا شیری رنگی را در انتخاب‌های خود قرار دهید.

بوت انتخابی برای کفش عروس در فصل زمستان

بررسی شرایط فصلی و محیطی در انتخاب کفش

چندین کفش را امتحان کنید

قبل از خرید کفش عروس مهم است که چندین کفش را امتحان کنید و راحتی آن‌ها را مقایسه کنید. بعد از انتخاب آن‌ها را برای چندین ساعت امتحان کنید و مطمئن شوید که برای مراسم عروسی مناسب‌اند.

امتحان انواع مختلف کفش عروس برای مراسم عروسی

مدل‌های مختلف کفش و امتحان کردن‌ آن‌ها

خرید کفش عروس را برای دقیقه‌ی نود نگذارید

با توجه به تمام نکاتی که اشاره شد فهمیدیم که انتخاب کفش برای روز عروسی نیازمند صرف زمان، فکر کردن و امتحان کردن کفش و تمرین است، پس بهتر است زمان کافی داشته باشید که اگر انتخاب اولتان برای کفش عروس با شکست مواجه شد، به سراغ جست‌وجو برای کفش دیگری بروید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*