راهنمای خرید لباس خانگی


فاطمه مرادیان 1402-05-31 8 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید لباس خانگی

 

همه چیز در مورد لباس خانگی

بسیاری از افراد خرید لباس خانگی را کم اهمیت می­‌بینند و معیار خاصی برای خرید آن ندارند، اما باید بدانید که لباس خانگی درست مانند لباس بیرونی مهم است. در خانه باید حس آرامش و راحتی داشته باشید؛ انتخاب لباس مناسب برای خانه، در ایجاد آرامش، روحیه مثبت و سلامت جسمی بسیار موثر است.

این مقاله به شما در خرید لباس خانگی کمک می­‌کند و تمامی نکاتی که لازم است برای خرید لباس خانگی مناسب برای فصول مختلف بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار می­‌دهد.

راحت بودن لباس خانگی

شاید برای انتخاب لباس­‌های بیرونی مهم­‌ترین اولویت شما زیبایی و جذابیت لباس باشد، ولی در مورد لباس خانگی این طور نیست و باید راحت بودن لباس را باید در اولویت قرار دهید. مدل لباسی که انتخاب می­‌کنید نباید برای شما آزاردهنده باشد یا شما را از انجام فعالیت­‌های روزمره باز دارد؛ بنابراین سراغ ساده ترین مدل­‌ها بروید، لباس­‌هایی با طراحی­‌های پیچیده و چند لایه برای محیط خانه و کارهای روزمره مناسب نیستند.

راحتی لباس خانگی

لباس خانگی مناسب برای خانم‌ها

توجه به جنس لباس

یکی از مولفه­‌های مهم دیگر برای انتخاب و خرید لباس خانگی، انتخاب جنس لباس است. جنس لباسی که انتخاب می‌­کنید بسته به فصل، سبک زندگی و استایل مخصوص­تان می­‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی الیاف طبیعی نسبت به الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر، برای لباس راحتی مناسب­‌تر هستند، زیرا قابلیت تنفس بیشتری دارند. جنس­‌های دیگری که در ساخت لباس راحتی به کار می‌­روند؛ پنبه، کتان، ابریشم و انواع بافت­‌های ریز و درشت هستند. پنبه و کتان قابلیت تنفس دارند و برای آب و هوای گرم مناسب هستند، البته جنس پنبه رطوبت را جذب می­‌کند ولی کتان، رطوبت را از بین نمی‌­برد و خشک نمی­‌کند. ابریشم نیز سبک است و رطوبت را مانند پنبه جذب می­‌کند.

انتخاب لباس خانگی متناسب با فصل

لباس خانگی متناسب فصل

لباس راحتی متناسب با فصل‌های سال

هر فصلی لباس راحتی مناسب خود را دارد و در خرید لباس خانگی به فصل نیز توجه داشته باشید. تیشرت و شلوارک برای فصل تابستان و بهار مناسب هستند. شلوار یا شلوارکی که برای فصل تابستان انتخاب می­‌کنید بهتر است جنس خنکی باشند و از خرید شلوار یا تیشرت با الیاف پلاستیکی در تابستان اجتناب کنید. در فصل­‌های سرد سال نیز لباس‌­های آستین بلند و ضخیم بپوشید.

رنگ لباس راحتی

رنگ لباس نیز در روحیه شما تأثیر به خصوصی می­‌گذارد. سعی کنید بیشتر از رنگ­‌های شاد و روشن استفاده کنید. اگر در طول روز حس خستگی زیادی دارید رنگ­‌های گرم برای شما مناسب­‌تر هستند. این رنگ‌­ها حس انگیزه را در شما تقویت می‌­کنند و انرژی بخش هستند و رنگ­‌های سرد مانند آبی هم حس آرامش را برای شما به ارمغان می­‌آورند.

لباس خانگی رنگارنگ

رنگ‌های شاد مناسب برای لباس‌های راحتی

لباس خانگی مناسب خانم­‌ها

تاپ و شلوارک یا تاپ و دامن و همچنین پیراهن­‌های بلند دخترانه، مناسب روزهای گرم تابستانی هستند.رست تیشرت و شلوار نیز برای تمام فصول می­‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ انواع سرهمی و شومیز نیز لباس نیمه رسمی خانگی محسوب می­‌شوند و علاوه بر شیک بودن، راحت هم هستند. بلوز ضخیم، هودی و انواع لباس­‌های بافت نیز برای فصول سرد سال مورد استفاده قرار می­‌گیرند.

سرهمی‌ها مناسب لباس خانگی

لباس‌های راحتی جذاب

لباس خانگی مناسب آقایان

تاپ و رکابی از محبوب‌­ترین لباس‌­های خانگی مردانه است. آقایان نیز می‌­توانند از رکابی یا تیشرت به همراه شلوار یا شلوارک استفاده کنند. هودی و لباس­‌های آستین بلند مردانه نیز برای روزهای سرد سال گزینه مناسبی هستند.

لباس خانگی آقایان

لباس راحتی مناسب برای آقایان در منزل

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*