راهنمای انتخاب کمربند مردانه


لاچین زمانی 1402-12-21 10 دقیقه مطالعه
راهنمای انتخاب کمربند مردانه

 

کمربند مردانه

کمربند بخشی از اکسسوری‌هایی برای مردان به حساب می‌آید که برای هر استایل و لباسی ضروری است و هم خانم‌ها و هم آقایان به این اکسسوری در کمد لباس‌های خود احتیاج دارند. بیشتر آقایان به لباس و کفش خود توجه بیشتری می‌کنند اما به کمربند در استایل‌های روزانه‌ی خود توجهی ندارند؛ ممکن است این تصور را داشته باشند که هر نوع کمربندی را می‌توان با  هر لباسی استفاده کرد اما این اکسسوری مهم و کاربردی، باید متناسب با هر لباس انتخاب شود.

در نتیجه؛ باید با تمام شلوارها، حتی شلوارهای جین که حلقه کمربند دارند، از کمربند استفاده شود؛ در انتخاب کمربند مردانه باید در نظر گرفت که مدل کمربند در داشتن استایلی عالی به آقایان کمک می‌کند.

کمربند مردانه

کمربند مردانه

انتخاب کمربند مناسب برای آقایان

اگر کمربندتان را به درستی انتخاب نکنید، این موضوع باعث ایجاد چروک بر روی شلوارتان شده و یا اندام شما را به صورت نامناسبی نشان می‌دهد؛ به طور مثال با ندانستن سایز مناسب برای انتخاب کمربند مردانه، ممکن است ناخواسته سایز داده شده باعث انتخاب اندازه‌ای کوچک‌تر از حالتی که باید باشد، شود و این مورد باعث ایجاد فرم نامناسب و شلخته در قسمت شکم و پهلو شده و یا حتی باعث چروک بر روی پیراهن یا شلوار شما شود.

پس می‌توان گفت انواع کمربند برای هر فرم بدن و نوع لباس فرق می‌کند و باید به نکات دیگری به جزء اندازه‌ی آن دقت شود، چون این اکسسوری علاوه بر بالا نگه‌ داشتن لباس بخشی از استایل هر فرد به حساب می‌آید.

کمربند مردانه

مدل‌های مختلف کمربند مردانه

مدل‌های کمربند مردانه

کمربندها به صورت کلی به دو قسمت تقسیم می‌شوند کمربندهای رسمی و کمربندهای معمولی؛ کمربندهای رسمی اغلب با کت و شلوارها و لباس‌های مجلسی استفاده می‌شوند. کمربندهای غیر رسمی پهن‌تر و اسپرت‌تر هستند و می‌توان آن‌ها را با شلوار جین، شلوارک و سایر شلوارها پوشید.

کمربند مردانه رسمی

کمربندهای رسمی حالت ساده‌تری دارند و با اجناس مختلفی همچون چرم‌های طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند؛ سگک این کمربندها بیشتر حالت مستطیلی دارد و مناسب کت و شلوار یا پیراهن و شلوار است.

کمربند مردانه معمولی

در کنار کمربند برای لباس‌های رسمی، برای لباس‌های غیر رسمی نیز کمربند مناسب وجود دارد. برای انتخاب کمربند مردانه بر خلاف فرم‌ کمربند‌های رسمی، انتخاب سبک، سگک، اندازه، رنگ و متریال آن‌ها بسیار گوناگون و مختلف است. چیزی که کمربندهای معمولی را از کمربندهای رسمی متمایز می‌کند انواع سگک، طول و جنس کمربندها است. این دسته‌ از کمربندها معمولا پهن‌تر هستند و در رنگ‌ها و جنس‌های گوناگون مانند پنبه و نخ مصنوعی به فروش می‌رسد.

کمربند مردانه

رنگ‌های متفاوت کمربند مردانه

ساختار کمربند مردانه

همه‌ی کمربندهای مردانه، از یک تسمه به جنس‌های مختلف تشکیل شده است که به شکل خاصی برش داده می‌شوند. اغلب انتهای گرد و یا نوک تیز دارند که به راحتی از حلقه‌های شلوار عبور کنند. در ابتدای این تسمه سگک کمربند قرار دارد که با توجه به نوع کمربند و مورد استفاده‌ی آن، شکل و جنس آن متفاوت است. علاوه بر این بر روی تسمه نیز حلقه‌ای مانند حلقه‌ی شلوار قرار می‌دهند تا بتوان به آسانی قسمت انتهای کمربند را بعد از بستن تنظیم کرد و از معلق ماندن آن جلوگیری کرد.

انواع سبک‌های سگک‌ها

انواع بسیار زیادی از سگک کمربند برای انتخاب کمربند مردانه با توجه به سلیقه‌ی هر فردی وجود دارد. سگک کمربندها بر اساس نوع اتصال آن به تسمه، شامل بسته شدن پیچ، بسته شدن گیره و نوع دوخت آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. سگک‌ها با توجه به شکلشان بسیار گوناگون هستند. برخی از آن‌ها دارای سگک‌های زبانه‌دار، حلقه‌ دوتایی، قلاب فلزی اضافه و سگک‌های پرس‌شده هستند.
برخی از کمربندها دارای سگک صاف و صیقلی هستند، مخصوصا کمربندهایی که سگگشان بزرگتر و برجسته‌تر است، اما جالب است بدانید اکثر کمربندهای معمولی دارای روکشی براق یا مات بسته به نوع استفاده‌شان هستند. علاوه بر این شکل‌های معمولی سگک کمربند، به شکل‌های مربع، مستطیل و گرد متغیر است.

سگگ های مختلف کمربند مردانه

سگگ های مختلف کمربند مردانه

رنگ‌های کمربند مردانه

کمربندها هم مثل سایر اکسسوری‌ها طیف رنگی وسیعی دارند. وجود کمربندهایی در رنگ‌های خنثی مانند مشکی و قهوه‌ای با سگک کلاسیک و کوچک در هر کمدی واجب است، چون این مدل از کمربندهای مردانه با بیشتر سبک لباس‌ها همخوانی دارند. از طرفی برای داشتن ظاهری خاص می‌توان از رنگ‌هایی کاملا مخالف با لباس استفاده کرد تا ظاهری خاص و منحصر به فرد برای شما ایجاد کند. اگر لباس‌های رنگی دوست دارید کمربند‌های رنگی را می‌توان با هر طیفی از لباس‌های رنگی ست کرد تا ظاهری کاملا زیبا و متناسب با شخصیت خود ایجاد کنید.

کمربند مردانه

کمربند مردانه

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*