خرید روسری و 5 نکته مهم هنگام انتخاب آن


لاچین زمانی 1402-07-16 12 دقیقه مطالعه
خرید روسری و 5 نکته مهم هنگام انتخاب آن

 

نکاتی برای انتخاب روسری

آیا می دانید دقیقا چگونه روسری زنانه مناسب را انتخاب کنید؟ روسری‌ها آنقدر اکسسوری مهم کمد لباس و همچنین کاربردی و جذاب هستند که داشتن مجموعه‌ای بزرگ و متنوع از آن‌ها منطقی است، روسری‌ها نه تنها شیک هستند، بلکه جلوه‌ای چشمگیر به هر لباسی می‌دهند.

روسری شیک

روسری‌ها می‌توانند شما را گرم نگه دارند و از باد، آفتاب و باران محافظت کنند اما ممکن است شما در میان بسیاری از افرادی باشید که تعجب می‌کنند که چگونه یک روسری را با لباس ست کنیم. شاید وقتی صحبت از ست کردن روسری با لباس‌ها می‌شود اعتماد به نفس ندارید، زیرا نگران این هستید که آن‌ها با هم هماهنگ نباشند. ما می‌گوییم وقت آن رسیده که دیگر نگران نباشید و با جسارت شروع به پوشیدن آن روسری‌های رنگارنگ و طرح‌دار با هر چیزی که می‌خواهید کنید.

روسری زنانه لازم نیست هماهنگ با لباستان باشد.

بسیاری از ما به این باور رسیده‌ایم که قوانینی برای اختلاط و تطبیق رنگ‌ها و الگوهای خاص وجود دارد. این قوانین می‌توانند مانع ما شوند، به‌ویژه وقتی نوبت به انتخاب روسری برای خوش‌رنگ کردن لباس، تاپ یا کل لباس می‌رسد. برخی از ما برای انجام کاری به ظاهر ساده احساس اضطراب می‌کنیم، مثلا اینکه بفهمیم چه روسری با کت مشکی یا شتری بپوشیم. شما می‌توانید رنگ‌ها و الگوهای غیر مکمل را ترکیب کنید، پس آن روسری زیبایی را که دوست دارید انتخاب کنید؛ ما توصیه‌هایی داریم که به شما کمک می‌کند آن را به بهترین شکل انتخاب کنید.

روسری زنانه

روسری باید چهره شما را تمجید کند.

مهم‌ترین نکته در انتخاب روسری زنانه برای پوشیدن دور گردن یا روی سر، این است که آیا این مدل زیبایی‌های صورت شما را برجسته می‌کند یا خیر. این بدان معناست که رنگ‌ها و الگوهایی را انتخاب کنید که رنگ پوست و رنگ موهای شما را تکمیل کنند. خبر خوب این است که انتخاب روسری مناسب به شما امکان می‌دهد لباسی را در رنگ‌هایی بپوشید که معمولاً مناسب شما نیستند.

به عنوان مثال، اگر برای رسیدن به ظاهری شیک، مشتاق پوشیدن رنگ مشکی هستید، اما به این دلیل که فکر می‌کنید مشکی شما را رنگ پریده به نظر می‌رساند، آن را نپوشید، تجدید نظر کنید و آن لباس مشکی زیبا یا سایر لباس‌ها را با یک روسری به رنگ خاص خود ست کنید و در نهایت فوق العاده به نظر می‌رسید. این رنگ کنار صورت شماست که باعث می‌شود این استایل موفق باشد.

از مدل‌های طرح‌دار با رنگ‌های روشن دوری نکنید.

یک مدل طرح‌دار با رنگ‌های جیغ و روشن هر لباس ساده یا تک‌رنگ را جذاب می‌کند، اما از پوشیدن مدل‌های طرح‌دار با سایر لباس‌های طرح‌دار نترسید، این دو می‌توانند به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند؛ به عنوان مثال، همانطور که مردان می توانند یک کراوات طرح‌دار با یک پیراهن راه‌راه یا چهارخانه بپوشند، شما نیز می‌توانید یک روسری طرح‌دار را به روشی مشابه ست کنید.

روسری طرح‌دار

پارچه و جنس

روسری‌ها علاوه بر رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، دارای مواد متنوعی هستند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند؛ به عنوان مثال،مدل‌هایی با جنس پشمی شما را گرم نگه می‌دارند و می‌توانند در زمستان‌های سرد ، نجات‌دهنده باشند، همچنین روسری‌های ساخته شده از پشم ظریف مانند مرینو و ترمه بسیار نرم و لطیف هستند. روسری چهارخانه یکی از ملزومات کمد لباس مخصوصا در تعطیلات است. مدل‌هایی با جنس ابریشمی، با درخشندگی نرم و پارچه‌های جذاب، ظرافتی را به هر لباسی اضافه می‌کنند و در انواع آب و هوا سبک و راحت هستند و به یک اکسسوری عالی برای سفر تبدیل می‌شوند،

اگر مشتاق هستید که روش‌های مختلف و زیبایی را برای بستن روسری و شال خود امتحان کنید حتما به بلاگ سایت طوبی‌مد سری بزنید.

چه رنگ‌هایی مناسب پوست شماست؟

بهترین راه این است که گرمی و سردی پوست خود را مشخص کنید سپس فصل آن را با توجه به راهنمای زیر مشخص‌ کنید. پوست‌های گرم دارای ته رنگ زرد هستند، در حالی که رنگ‌های سرد دارای ته رنگ صورتی هستند. از اطلاعات زیر برای پیدا کردن رنگ‌های مناسب برای انتخاب روسری خود استفاده کنید. به تناژ پوستتان و تناقض پوست و چشم و موهایتان توجه کنید. اگر چه در بخش قبل، شما مشخص کردید که آیا پوست شما سرد است یا گرم، اما دو بخش دیگر هم در این دو دسته وجود دارد. تابستان و زمستان هر دو رنگ های خنک دارند، در حالی که بهار و پاییز هر دو رنگ‌های گرم هستند.

رنگ‌های مناسب برای روسری

تابستان

پوست شما دارای ته رنگ‌های آبی، قرمز یا صورتی است. رنگ مو و چشم شما کم‌تر با رنگ پوست شما تضاد دارد.

زمستان

پوست شما دارای ته رنگ‌های آبی، قرمز یا صورتی است. پوست شما به شدت با رنگ مو و چشم شما تضاد دارد (مثلاً پوست رنگ پریده و موهای سیاه)

بهار

پوست شما دارای ته رنگ طلایی، کرم و هلویی است. اغلب موهایی به رنگ حصیری یا قرمز دارید و همچنین کک و مک، گونه‌های گلگون و چشمان آبی یا سبز دارید.

پاییز

پوست شما دارای ته رنگ طلایی، گرم یا زرد است. رنگ‌های مناسب پوست شمابه طور کلی اگر  تناژ گرمی دارد سرغ رنگ‌های گرم بروید و اگر پوستتان سرد است در استایل خود رنگ‌های سرد را به کار ببرید.

رنگ مناسب فصل تابستان

لباس‌هایی به رنگ‌های بنفش یاسی و آبی کم‌رنگ و پاستلی و سایه‌های خنثی ملایم با ته رنگ گل رز بپوشید. رنگ‌های ملایم‌تر بهتر از رنگ‌های پر جنب و جوش عمل می‌کنند.

رنگ مناسب فصل زمستان

لباس‌هایی با ته رنگ آبی یا صورتی یا رنگ‌های تند مانند سفید، مشکی و آبی بپوشید.

رنگ مناسب فصل بهار

لباس‌هایی با ته رنگ زرد و نارنجی مانند هلویی، اخرایی و مرجانی بپوشید.

رنگ مناسب فصل پاییز

از رنگ‌های گرم و عمیق مانند قهوه، کاراملی، بژ، قرمز گوجه‌ای و سبز استفاده کنید. با همه‌ی این راهکار‌ها باز هم بهتر است با امتحان کردن روسری از مناسب بودن رنگ آن برای پوستتان اطمینان حاصل کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*