برای خرید اینترنتی لباس چه نکاتی را در نظر بگیریم؟


مبینا خادم حسین 1402-01-19 10 دقیقه مطالعه
برای خرید اینترنتی لباس چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

 

نکات خرید از سایت‌های اینترنتی

خرید لباس تقریباً برای همه به یک دغدغه تبدیل شده است؛ چرا که مقصود، خریدی آسان با کیفیتی خوب و قیمتی مناسب است.

یکی از بهترین روش‌­های خرید، خرید اینترنتی است که امروزه بسیار محبوب شده است و از دلایل این امر می­‌توان به صرفه جویی در زمان و هزینه اشاره کرد. خرید اینترنتی شما را از گشتن بیهوده در پاساژها نجات می‌دهد و تنها با چند کلیک ساده و به سرعت با جستجو کردن می­‌توانید لباس‌­های مد نظر را پیدا کرده و با دقت موارد مشابه را با هم مقایسه کنید و بهترین لباس را با هزینه مناسب خریداری کنید. البته لازم است قبل از خرید اینترنتی به چند نکته کلیدی توجه کنید که رضایت لازم را از خریدتان داشته باشید و مشکلی به وجود نیاید.

نکات خرید اینترنتی لباس

نکات خرید اینترنتی لباس

اعتبار فروشگاه آنلاین را بررسی کنید

اجناس مورد نظرتان را از فروشگاهی که به آن اعتماد کامل دارید خریداری کنید. بهترین روش بررسی معتبر بودن آن، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است. این نماد از طرف سازمان تجارت الکترونیک به سایت ها داده می­‌شود و هر سال باید تمدید شود، معمولاً این نماد در انتهای سایت­‌ها درج می‌شود که در صورت مشاهده این نماد با خیال آسوده می­‌توانید خرید اینترنتی خود را انجام دهید. همچنین می­‌توانید از فروشگاه­‌هایی که فروشنده آن را می­‌شناسید و یا امکان خرید حضوری دارند و آدرس آن‌ها نیز مشخص است خریداری کنید.

اگر احتیاج به ساخت اکانت است پسورد خاصی را انتخاب کنید

در برخی از سایت­‌ها برای ورود به سایت و یا خرید اینترنتی احتیاج است که یک اکانت بسازید و معمولا باید ایمیل خود را وارد کنید و سپس یک رمز عبور دلخواه انتخاب و ثبت کنید که از آن پس با این اطلاعات وارد آن سایت شوید در این شرایط مطمئن شوید که رمزی که انتخاب می­‌کنید یک رمز جدید باشد و با رمز ایمیلتان و رمزهای دیگر اکانت­‌های مهم­تان یکی نباشد.

ساخت اکانت با پسورد خاص

ساخت اکانت با پسورد خاص

به سایز و جنس لباس توجه کنید

حتماً تا به حال در خرید حضوری به این موضوع برخورده‌اید که برخی لباس‌­های متفاوت با این که سایز یکسانی دارند ولی اندازه­‌های متفاوتی دارند ممکن است این موضوع مربوط به کشور و یا برند تولید کننده کالا مربوط باشد. در خرید اینترنتی نیز بهتر است تنها به سایز درج شده بر روی محصول اتکا نکنید و برای اطمینان اندازه دقیق طول و عرض آن لباس را بررسی کنید.

همچنین عکس­‌های مربوط به محصول را با دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که عکس‌­های ژورنالی قابل اعتماد نیستند و اگر عکس دقیق از محصول وجود ندارد از فروشنده محصول بخواهید عکس غیر ژورنالی و ترجیحاً فیلم کوتاهی از نمای نزدیک محصول تهیه کند و در اختیار شما قرار دهد که بتوانید جنس محصول را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهید.

امنیت سایت را بررسی کنید

قبل از پرداخت و وارد کردن اطلاعات بانکی خود فراموش نکنید که url آن سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید که آدرس آن حتماً با https آغاز شده باشد و در غیر این صورت از خرید اینترنتی از آن سایت خودداری کنید چرا که https امن است و از اطلاعات شما حین خرید اینترنتی محافظت می­‌کند.

از گارانتی تعویض و مرجوع کردن محصول اطمینان حاصل کنید

گاهی ممکن است اجناس خریداری شده از برخی فروشگاه­‌های آنلاین، کیفیتی که فروشنده آن ادعا می­‌کند را دارا نباشد؛ همچنین ممکن است سایز لباسی که سفارش دادید اشتباه باشد و یا مشکلاتی از این قبیل وجود داشته باشد. در این صورت باید محصول مورد نظر تعویض شود، پس قبل از خرید اینترنتی حتما مطمئن شوید که فروشگاه و یا سایتی که از آن لباس خود را خریداری می­‌کنید امکان مرجوع و یا تعویض محصول را داشته باشد. با وجود داشتن این تضمین، فروشنده آن سایت ملزم می‌­شود که اطلاعات درستی را درباره محصول ارائه دهد و شما نیز از کیفیت و صحت اطلاعات مربوط به آن کالا تا حدودی مطمئن می­‌شوید.

گارانتی تعویض و مرجوع کردن محصول

گارانتی تعویض و مرجوع کردن محصول

اطلاعات مربوط به خرید اینترنتی خود را ذخیره کنید

پس از پایان خریدتان اطلاعاتی که خرید شما را تایید می­‌کند مانند شناسه خرید اینترنتی را ذخیره کنید و از آن اسکرین شات بگیرید و اگر لباسی که خریداری کردید به دست شما نرسید با فروشنده تماس حاصل کنید و موضوع را به آن‌­ها اطلاعات دهید و اسکرین شات و شناسه خرید را در اختیار آن‌ها قرار دهید که مشکل را برطرف کنند.

ذخیره اطلاعات مربوط به خرید اینترنتی

ذخیره اطلاعات مربوط به خرید اینترنتی

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*