با 5 روش کفش پاشنه بلند را ساعت‌ها بپوشید


فاطمه روح الامینی 1402-06-21 10 دقیقه مطالعه
با 5 روش کفش پاشنه بلند را ساعت‌ها بپوشید

 

با چه روشی کفش پاشنه بلند را ساعت‌ها بپوشیم؟

کفش پاشنه بلند از دسته کفش­‌هایی است که به سادگی نمی‌توان از آن‌ گذر کرد و همیشه جذابیت خاص خود را دارد و می‌تواند استایلی رسمی، شیک یا مجلسی به ما هدیه کند. در کنار زیبایی و کاربردهای زیاد این کفش‌ها یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود بعضی از خانم‌ها تا حد ممکن سراغ کفش‌های پاشنه بلند نروند و از آن‌ها فراری باشند، درد ایجاد شده درکف پا و کمر و … است که باعث می‌شود فقط ساعات کمی بتوانند با آن‌ها قدم بردارند و آن‌ها را در میان استایل خود جای دهند.

در این مقاله سعی می‌کنیم یک سری از روش‌ها و تکنیک‌هایی را بررسی کنیم که باعث می‌شوند بتوانیم ساعات بیشتری را با تحمل درد کمتر از پاشنه بلندهای چشمک­‌زن گوشه کمدمان استفاده کنیم.

کفش پاشنه بلند جذاب

مدل‌های مختلف کفش‌های پاشنه بلند

اگر کفش پاشنه بلندتان نو است:

هنگامی که یک پاشنه بلند زیبا را به تازگی خریداری کرده­‌اید و می‌خواهید برای اولین بار از آن استفاده کنید ممکن است به علت نو بودن، کف زیرین آن سُر و لیز باشد و روی سرامیک و دیگر سطوح لغزنده لیز بخورد و باعث ازبین رفتن تعادل شما و یا زمین خوردن شما شود. برای حل این مشکل می‌توانید برای کم کردن میزان لغزنده بودن کفی کفش و تبدیل به سطحی زبر برای پیدا کردن اصطکاک بیشتر با سطح زمین می‌توانید کف کفش پاشنه بلند خود را سمباده بکشید و یا با کاتر یا چاقو خراش‌های کوچک و سطحی روی کف کفش ایجاد کنید.

انتخاب کفش پاشنه بلند با پاشنه پهن­‌تر

کفش پاشنه بلند پاشنه پهن

کفش پاشنه بلند با پاشنه پهن

هرچه قدر پاشنه کفش باریک‌تر باشد چون مساحت سطحی که با زمین ارتباط دارد و به اصطلاحی تکیه‌گاه پا است کمتر می‌شود فشار بیشتری به پا وارد می‌شود، بنابراین هرچه پاشنه کفش پهن­‌تر باشد از سطح مشترک با زمین بیشتر می‌شود، فشار کمتری به پا وارد می‌شود، همچنین پاشنه پهن‌تر باعث می‌شود که بتوانید هنگام راه رفتن بهتر تعادل خود را حفظ کنید.

کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند‌ با پاشنه پهن

 تمرین راه رفتن با کفش پاشنه بلند

اگر از دسته افرادی هستید که به ندرت به سراغ کفش‌های پاشنه بلندتان می­‌روید و بیشتر از کفش‌های راحت‌تر با کف تخت و لژ و پاشنه کم مثلا کتانی، کالج، ونس و … استفاده می‌کنید یعنی پاهای شما به کفش‌های پاشنه بلند عادت ندارند.

تمرین راه رفتن با کفش پاشنه بلند

تمرین راه رفتن با کفش پاشنه بلند

بنابراین برای این که در مراسم پیش رو بتوانید بدون درد و خستگی به راحتی با کفش پاشنه بلند خود راه بروید بهتر است چند روز قبل از مراسم، زمانی را برای تمرین راه رفتن با کفش پاشنه بلند به خود اختصاص دهید تا به مرور پا به فشارهای وارده از کفش پاشنه بلند عادت کند.

کفش پاشنه بلند

انتخاب سایز درست کفش پاشنه بلند

در هنگام خرید کفش پاشنه بلند، به این نکته توجه داشته باشید که هنگامی که کفش را پوشیده‌اید، کفش به انگشتان پا فشار وارد نکند و هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند پاهایتان به سمت جلو لیز نخورد، با عدم در نظر گرفتن این نکات، کفشی نامناسب، تنگ و کوچک را انتخاب می‌کنید که باعث آزار پای شما هنگام راه رفتن می‌شود.

سایز مناسب برای کفش پاشنه بلند

انتخاب سایز مناسب کفش

استفاده از کفی کفش

برای جلوگیری از آسیب‌های وارده به کف پا می‌توانید از کفی‌های طبی مخصوص استفاده کنید که اغلب گودی داخل پا را پر می‌کنند و فشار را پخش می‌کنند و نمی‌گذارند همه فشار به پنجه یا پاشنه پا وارد شود؛ همچنین اگر در انتخاب سایز کفش خود دقت مناسبی نداشتید و کفشتان برایتان بزرگ است، با استفاده از کفی کفش می‌توانید سایز کفش پاشنه بلند خود را به سایز اصلی پای خود نزدیکتر کنید.

کفش پاشنه بلند طرح دار

کفش طرح دار

نکته پایانی

با در نظر گرفتن 5 نکته بالا هنگام انتخاب، خرید یا استفاده از کفش پاشنه بلند محبوبتان می‌توانید درد کمتری را حس کنید و از زیبایی و حس اعتماد به نفسی که پاشنه بلندهایتان به شما می‌دهند نهایت لذت را ببرید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*